Storytel ja Long Play yhteistyöhön – Long Playn juttuja kuunneltavissa ja luettavissa jatkossa myös Storytelissä

Storytelissä julkaistaan aluksi 20 Long Playn suosituimpiin lukeutuvaa artikkelia. Kuunneltuina noin tunnin mittaisten artikkelien aiheet käsittelevät muun muassa psykopaattien aivoja ja amerikkalaista politiikkaa.

Kuva: Storytel

Laatujournalismia julkaisevan Long Playn juttuja on jatkossa saatavilla myös digitaalisen kirjapalvelun Storytelin kautta. Storytelissä julkaistaan aluksi valikoima suosituimpia Long Play -artikkeleita, mutta jatkossa yhä suurempi osa Long Playn sisällöstä on tarkoitus tuoda myös Storyteliin. Artikkelit julkaistaan Storytelissä sekä äänikirjoina että e-kirjoina.

Long Play on julkaissut tammikuusta 2013 alkaen tutkivaa journalismia, laajoja reportaaseja, henkilökuvia, esseitä ja muita pitkiä juttuja digitaalisessa muodossa. Jutut perustuvat huolelliseen taustatyöhön ja tutkittuihin faktoihin. Vaikka Long Playn jutut ovat lehtiartikkeleihin verrattuna pitkiä, ne ovat kuitenkin huomattavasti lyhyempiä kuin kirjat. Kuunneltuna yksi artikkeli kestää noin tunnin.

Long Playn päätoimittaja Antti Järvi kertoo, että he ovat julkaisseet heinäkuusta 2017 alkaen jokaisen uuden jutun myös äänikirjana. Jo sitä ennen juttuja oli silloin tällöin julkaistu audioversioina.

“Kuunneltavien juttujen suosio oli selvästi kasvussa. Nykyään tilaajistamme moni valitsee tekstin sijaan kuunneltavan jutun”, Järvi kertoo.

”On ilo päästä tekemään yhteistyötä Storytelin kanssa. Tarve taustoittaville, faktaan perustuville jutuille on suurempi kuin koskaan, ja yhteistyön avulla löydämme varmasti uusia kuulijoita Long Playn laatujournalismille”, hän jatkaa.

Storytelin kustannuspäällikkö Mirka Vesala kertoo, että suomalaiset kuuntelevat paljon tietokirjallisuutta.

“Long Playn artikkelit imaisevat mukaansa ja avartavat käsitystä maailmasta. Viihteen ja kevyen sisällön rinnalla on mahtavaa tarjota käyttäjillemme myös tutkittua tietoa koukuttavassa muodossa”, Vesala toteaa.

Artikkelikokonaisuus julkaistaan Storytelissä perjantaina 11. lokakuuta. Se sisältää muun muassa Antti Järven, Anu Silfverbergin ja Tommi Uschanovin kirjoittamia artikkeleita. Niiden aiheet vaihtelevat amerikkalaisesta politiikasta psykopaattien aivoihin ja tanskalaiseen spermapankkiin. Osan artikkeleista lukee ääneen näyttelijä Ville-Veikko Nieminen, osan lukevat Long Playn omat toimittajat.

Lisätiedot:

Mirka Vesala, kustannuspäällikkö, Storytel
mirka.vesala@storytel.com

Antti Järvi, päätoimittaja, Long Play
puh. +358 50 585 7593‬
antti@longplay.fi

Kuva: Storytel

Storytel

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista. Palvelu toimii älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta ja antaa käyttäjälle mahdollisuuden nauttia tarinoista rajattomasti missä ja milloin vain. Suomessa Storytelin valikoima kattaa yli 150 000 ääni- ja e-kirjaa.

Paitsi digitaalinen kirjapalvelu Storytel on myös kasvava kustannuskonserni, jonka kustannustoiminta muodostuu useista kustantamoista. Storytel julkaisee myös itse suoraan kuunneltaviksi kirjoitettuja Storytel Original -äänikirjasarjoja sekä podcasteja. Ruotsissa vuonna 2005 perustettu Storytel toimii tällä hetkellä 18 maassa ja sen pääkonttori on Tukholmassa.

Long Play

Long Play on vuonna 2013 perustettu suomalainen digitaalinen julkaisu, joka julkaisee tutkivaa journalismia, huolella taustoitettuja laajoja reportaaseja, henkilökuvia, esseitä ja muita pitkiä juttuja.