Storytel lanseeraa oman e-kirjojen lukulaitteen

Storytel-kirjapalvelu tuo markkinoille uuden e-kirjojen lukulaitteen, Storytel Readerin. Tuotelanseerauksen tavoitteena on tarjota tarinoita rakastaville kuluttajille ja Storytel-kirjapalvelun käyttäjille entistäkin miellyttävämpi lukukokemus kaikissa digitaalisissa formaateissa.

“Uskomme, että voimme nyt vihdoin saada suomalaiset todella lukemaan e-kirjoja. Storytel-kuukausitilaus yhdistettynä Storytel Readeriin tuo tuhannet valikoimassamme olevat e-kirjat suoraan lukulaitteeseen eikä niitä tarvitse ostaa ja ladata yksittäin. Täydellinen valinta heille, jotka haluavat vaihtaa TV-sarjamaratonit vaihteeksi takaisin kirjallisuuteen”, Storytelin maajohtaja Mari Wärri kertoo.

Storytel Reader on kevyt, alle 200 grammaa painava lukulaite, jota on miellyttävä pitää kädessä ja kantaa mukana. Painikkeet tekevät sivujen vaihtamisesta helppoa silloinkin, kun laitetta pidellään vain yhdellä kädellä. Kuusituumainen e-ink-teknologiaa hyödyntävä näyttö mahdollistaa luonnollisen, paperista kirjaa jäljittelevän lukukokemuksen missä tahansa valaistuksessa – niin pimeässä kuin suorassa auringonvalossakin.

Storytel Reader -lukulaitteet tulevat olemaan saatavilla Suomen, Ruotsin ja Tanskan markkinoilla kesällä 2018. Suomessa lukulaitteen kuluttajahinta on 99 euroa. Laite yhdistetään Storytel-kirjasovellukseen, jolloin kaikki Storytelin valikoimassa olevat e-kirjat ovat asiakkaan käytössä ilman rajoituksia.

Jonas Tellander, CEO and Founder, Storytel, puh: +46 (0)70-261 61 36, jonas@storytel.com

Storytel Finland Oy, maajohtaja Mari Wärri, puh. 040 827 6727, mari.warri@storytel.com

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jossa käyttäjä voi kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja rajattomasti älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta. Ruotsalaisten Jonas Tellanderin ja Jon Haukssonin vuonna 2005 perustama Storytel oli maailman ensimmäinen kirjojen rajattomaan luku-ja kuunteluoikeuteen perustuva mobiilisovellus. Storytelin striimaustuotto kasvoi vuoden 2017 aikana 48 % ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti vuoden loppuun mennessä yli 530 000 maksavaa asiakasta.

Storytel julkaisi ensimmäisen kotimaisen lastenäänikirjasarjansa: Aapelinkatu 8:ssa on tilaa niin villikoille kuin viilipytyille17.10.2018 10:13Tiedote

Storytel on juuri julkaissut ensimmäisen lapsille suunnatun kotimaisen Storytel Original -äänikirjasarjansa Aapelinkatu 8. Elina Pullin kirjoittamassa lämminhenkisessä sarjassa kirjava kaveriporukka leikkii kerrostaloyhtiön pihalla ja selvittää arvoituksia. 10-osaisen sarjan lukee näyttelijä Paavo Kerosuo, ja tarina sopii etenkin 6–12-vuotiaille.