Storytel Original -uutuussarjoissa joudutaan outojen tapahtumien pyörteeseen ja rakastutaan tuttuun punanuttuun

Storytel julkaisee tällä viikolla kaksi uutta Storytel Original -äänikirjasarjaa. Pasi Jääskeläisen Rakastavaiset joita ei ollut koukuttaa etenkin kirjallisuuden maailmasta kiinnostuneet, ja Katariina Romppaisen Menneitten maja vie romanttiselle reissulle Lappiin.

Pasi Jääskeläisen Rakastavaiset joita ei ollut hemmottelee etenkin kirjallisuuden maailmasta kiinnostuneita, sillä siinä vilisee viittauksia tuttuihin teoksiin ja hahmoihin. Kasper Suunpään uutuusromaani pitäisi saada painoon, muttakäsikirjoituksesta uupuu palasia. Kustantamo lähettää markkinavelho Antero Vipusennoutamaan puuttuvia sivuja. Suurpään sukutilalla Anteroa odottavat kuolemaa tekevä kirjailija ja tätä hoitamaan saapunut nainen. Jokin naisessa vetää Anteroa puoleensa – ja yhä syvemmälle merkillisten tapahtumien kurimukseen.

Rakastavaiset joita ei ollut on viisto rakkauskertomus sekä yllättävillä käänteillä viritetty ja mustanpuhuva satiiri kirjallisuuden ja sen markkinoinnin maailmasta.

”Yhdistelin itseäni viehättäviä elementtejä – vinksahtanutta romantiikkaa, kummitustarinoita, kirjallisuuspiirien juonitteluja, kirjailijatyön mystiikkaa, rakoilevan psyyken tematiikkaa ja musta huumoria – ja äkkiä näin silmieni edessä rakastavaiset, joita ei ollut, kävelemässä mennyttä maailmaa huokuvassa maisemassa, joka oli yhtä aikaa kaunis ja uhkaava”, Jääskeläinen kertoo siitä, miten sai idean tarinaansa.

Sarjan lukee näyttelijä Eero Saarinen.

Toinen tämän viikon uutuussarjoista, Katariina Romppaisen Menneitten maja,on rempseä romanttinen komedia kolmikymppisestä verovirkailijasta Tessasta, joka rakastuu Lapin-lomallaan joulupukkiin. Pitkäpartainen satuolento antaa Tessalle maailman parasta seksiä, mutta karkaa tiehensä ennen kuin nainen ehtii kurkistaa naamarin taakse. Jännittävässä tarinassa selvitetään, kuka olikaan mystinen mies punaisessa nutussa – ehdokkaita kyllä löytyy, mutta onko yksikään se oikea?

Romppainen on kotoisin Kemijärveltä, eli samoilta kulmilta, jonne Menneitten maja hänen fiktiivisessä kartastossaan sijoittuu. Hän kuvailee suhdettaan Lappiin elämänmittaiseksi ja ikuiseksi.

”Vaikka olen asunut yli puolet elämästäni muualla, Lappi ei ole lähtenyt minusta. Se näkyy ehkä eniten kielessä sekä mustahkossa arjen huumorissa, jota Lapissa viljellään numeroa tekemättä”, hän kertoo.

Menneitten majan lukee näyttelijä Outi Vuoriranta.

Storytel Original -äänikirjasarjat on kirjoitettu suoraan suoraan kuunneltaviksi. Suomen Storytel julkaisee tänä vuonna yhteensä noin 40 äänikirjasarjaa, joista puolet on kotimaisia ja puolet käännettyjä. Sarjat ovat kuunneltavissa vain Storytel-kirjapalvelussa.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt: Kustannustoimittaja Meri Liukkonen, meri.liukkonen@storytel.com, puh. 050 323 7984

Rakastavaiset joita ei ollut -äänikirjasarjan kansikuva
Menneitten maja -äänikirjasarjan kansikuva

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jossa käyttäjä voi kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja rajattomasti älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta. Ruotsalaisten Jonas Tellanderin ja Jon Haukssonin vuonna 2005 perustama Storytel on Pohjoismaiden suurin äänikirjapalvelu ja toimii tällä hetkellä jo 13 eri maassa.

Äänikirja voi helpottaa oloa ja lieventää yksinäisyyden tunteita myös koronakaranteenin keskellä – HelsinkiMissio jakaa Storytelin lahjoittamia äänikirjalahjakortteja23.4.2020 08:30:00 EESTTiedote

Sosiaalialan järjestö HelsinkiMissio tarjoaa yksinäisille senioreille ja muille avun tarpeessa oleville kirjakaveritoimintaa, jota äänikirjapalvelu Storytel tukee tuhannen äänikirjalahjakortin lahjoituksella. Äänikirjalahjakortteja jaetaan esimerkiksi yksinäisille senioreille, jotka voivat keskustella kuuntelemistaan teoksista vapaaehtoisen kirjakaverin kanssa. – Keskusteluyhteyttä yksinäisten senioreiden kanssa on tärkeää ylläpitää myös nyt, kun emme pääse käymään heidän luonaan. Lisäksi monet alkavat jo kärsiä heikentyneestä näöstä, joten kirjan lukeminen ei välttämättä ole helpoin vaihtoehto, siksi tarjoamme heille äänikirjoja, toteaa HelsinkiMission vapaaehtoistoiminnan päällikkö Hanna Kari. Lukemisen ja äänikirjojen kuuntelun hyödyistä on viime aikoina puhuttu paljon. Brittiläisen ajatushautomo Demosin pari vuotta sitten tekemän raportin mukaan kirjojen lukeminen tai kuunteleminen voivat merkittävästi vähentää yksinäisyyden ja eristäytyneisyyden tunnetta. Lisäksi lukukokemukset to

Television puolella yhteistyötä tehneeltä kirjoittajakaksikolta äänikirjauutuus – Fennia kertoo Helsingin Kalliossa asuvasta palkkamurhaajasta15.4.2020 08:00:00 EESTTiedote

Äänikirjapalvelu Storytel julkaisi 11.3. kymmenosaisen äänikirjan Fennia, joka kertoo Helsingin Kalliossa asuvasta palkkamurhaajasta. Suomen True Detectiveksi kutsutun trillerin ovat kirjoittaneet aiemmin television puolella yhteistyötä tehneet käsikirjoittajat Lassi Vierikko ja Petja Lähde, jotka kirjoittavat nyt ensimmäistä kertaa suoraan äänikirjaformaattiin.