Storytelissä äänikirjoja nyt myös venäjäksi

Storytel-kirjapalvelu toi valikoimaansa yli 3 000 venäjänkielistä äänikirjaa. Kansainvälinen yritys laajenee jatkuvasti yhä uusille kielialueille, mikä voi tulevaisuudessa tarkoittaa entistä enemmän sisältöjä usealla eri kielellä.

”Toimintafilosofiamme ytimessä ovat hyvät tarinat, jotka ansaitsevat tulla kuulluiksi – siinä muodossa mutta myös sillä kielellä kuin se kullekin on mieluisinta. Suomessa asuu jopa yli 70 000 venäjää äidinkielenään puhuvaa kuluttajaa, joille uudistus merkitsee täysin uutta tapaa kuluttaa kirjallisuutta omalla äidinkielellään. Olemme erittäin iloisia, että Storytelin kansainvälistymisen myötä pystymme palvelemaan paremmin myös pienempiä alueellisia kieliryhmiä”, Storytelin maajohtaja Mari Wärri kertoo.

Storytelin kirjavalikoimasta löytyy jo yli 3 000 venäjänkielistä äänikirjaa ja niiden määrä kasvaa jatkuvasti muun kirjavalikoiman ohessa. Venäjän- ja suomenkielisen kirjallisuuden lisäksi palvelusta löytyy kymmeniä tuhansia kirjoja myös ruotsiksi ja englanniksi. Kaikki sisällöt ovat kuunneltavissa rajattomasti kiinteällä kuukausimaksulla.

Voimakkaasti kansainvälistyvä ja laajeneva Storytel toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Ruotsin, Norjan, Tanskan, Islannin, Hollannin, Puolan, Venäjän, Espanjan, Turkin, Arabiemiraattien ja Intian markkinoilla, ja uusia markkina-alueita tullaan lanseeraamaan vielä kuluvan vuoden aikana. Suomessa Storytel aloitti toimintansa keväällä 2016.

Storytel Finland Oy, maajohtaja Mari Wärri, puh. 040 827 6727, mari.warri@storytel.com

Storytel on digitaalinen kirjapalvelu, jossa käyttäjä voi kuunnella äänikirjoja ja lukea e-kirjoja rajattomasti älypuhelimelle tai tabletille ladattavan mobiilisovelluksen kautta. Ruotsalaisten Jonas Tellanderin ja Jon Haukssonin vuonna 2005 perustama Storytel oli maailman ensimmäinen kirjojen rajattomaan luku- ja kuunteluoikeuteen perustuva mobiilisovellus. Storytelin striimaustuotto kasvoi vuoden 2017 aikana 48 % ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti vuoden loppuun mennessä yli 530 000 maksavaa asiakasta.

Kauno- ja tietokirjallisuuden Finlandia-voittajat ovat pian kuunneltavissa myös äänikirjoina5.12.2017 08:30Tiedote

Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Juha Hurmeen Niemi-romaani sekä tietokirjallisuuden Finlandia-voittaja Riitta Kylänpään Pentti Linkola – ihminen ja legenda -elämäkerta julkaistaan äänikirjoina joulukuussa. Kirjojen kustantajat Teos ja Siltala tuottavat ja julkaisevat äänikirjat yhteistyössä kirjapalvelu Storytelin kanssa. ”Juha Hurmeen Finlandia-voittaja sopii mielestäni aivan erityisen hyvin äänikirjaksi. Sen rytmi ja puheenomainen kerronta toimivat loistavasti tässä formaatissa”, Kustannusosakeyhtiö Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen kertoo. Kulttuurihistoriallinen Niemi kuullaan äänikirjana näyttelijä Tomi Alatalon lukemana. Tieto-Finlandia-palkitun ympäristöfilosofi Pentti Linkolan elämäkerran lukee äänikirjaksi näyttelijä Pertti Koivula. Äänikirjat julkaistaan perjantaina 22. joulukuuta, jolloin ne ovat kuunneltavissa Storytel-kirjapalvelussa ja Elisa Kirjassa.

Suomalaiskirjailijoiden äänikirjasarjoista käännökset ruotsiksi, hollanniksi, tanskaksi ja puolaksi24.11.2017 08:00Tiedote

Suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamat äänikirjasarjat leviävät maailmalle. Kauhukirjailija Marko Hautalan kirjoittama äänikirjasarja Isä Malakain silmät käännetään ja julkaistaan vuoden 2018 aikana Storytelin digitaalisessa kirjapalvelussa Hollannissa, Tanskassa ja Puolassa. Jännityskirjailija Marko Kilven dekkarisarja Undertaker julkaistaan Ruotsin Storytelissä toukokuussa 2018.