Ravintola Strindberg

Strindberg palaa juurilleen – tavoitteena klassinen Esplanadin olohuone

Keskeisellä paikalla sijaitseva ikoninen Strindbergin kahvila on merkittävä osa Helsingin kaupunkikulttuuria. Vuonna 1992 avatussa kahvilassa käynnistyy sisätilojen kohennustyöt, joilla palautetaan Strindbergin tunnelma juurilleen. Tiloja parannetaan kahvilan henkeä ja rakennuksen tyyliä kunnioittaen. Tarkoituksena on, että kahvila palvelee jatkossa entistäkin monipuolisemmin kaupunkilaisten eleganttina olohuoneena Helsingin sydämessä.
Parannustöiden myötä Strindbergin kahvilaan tulee yläkerran ravintolan tunnelmaa.

Strindbergin kahvilan parannustyöt ovat osa aiemmin aloitettua projektia, jossa toteutettiin ravintolan yläkerran laajennus.

- Asiakkaamme rakastavat skandinaavista ranskalaisuutta. Tätä samaa ilmettä haemme nyt myös alakertaan. Haluamme korostaa Strindbergille ominaisia piirteitä: arvokkuutta, laatua ja yksilöityä persoonallisuutta. Emme tavoittele trendikkyyttä, vaan ajatonta klassisuutta, joka kestää vuosikymmenestä toiseen ja vetoaa sekä helsinkiläisiin että turisteihin, kertoo ravintolan johtaja Susanna Reichmuth.

Parannustöiden myötä tiloista saadaan myös toimivammat, jolloin asiakas voi halutessaan piipahtaa nopeasti kahvilla tai viivähtää pidempään. Myös kahvilan tarjonta laajenee. Asiakkaiden valittavana on enemmän tuotevaihtoehtoja.

- Laajennamme entisestään suolaisten ja makeiden herkkujen valikoimaamme. Säilytämme kuitenkin kaikki suositut klassikot, kuten Toast Skagenin, joten omista suosikeista pääsee jatkossakin nauttimaan kahvilamme ainutlaatuisessa tunnelmassa, lupaa keittiöpäällikkö Jarkko Nieminen.

Strindbergin parannustyöt alkavat 6.1.2019, ja tätä ennen kahvila palvelee normaalisti asiakkaitaan vielä lauantaina 5.1.2019 kello 1021. Strindbergin kahvila avataan uudelleen helmikuun 2019 aikana. Yläkerran ravintola on avoinna normaalisti alakerran muutostöiden ajan. Strindberg on osa NoHo Partners -konsernia.

Strindbergin ravintolan johtaja, Susanna Reichmuth, +358 40 450 5662

Yläkerran miljöö noudattaa ravintolan alkuperäistä tyyliä.
Ikoninen Strindbergin kahvila on tuulahdus Keski-Eurooppaa Helsingin sydämessä.

Ravintola Strindberg
Pohjoisesplanadi 33