STT hakee kasvua visuaalisesta viestinnästä ja strategisen mediaviestinnän palveluista

STT hakee kasvua mediaviestinnän suunnittelun ja ennakoinnin, kansainvälisen mediaviestinnän sekä visuaalisen viestinnän palveluissa. Erityisesti viestintä- ja kuvaliiketoiminnan yhteisissä mahdollisuuksissa on kasvuodotuksia.

Liiketoimintapäällikkönä huhtikuun alussa aloittanut Maunu Anhava vastaa STT Viestintäpalveluiden sekä Lehtikuvan myynnistä yritys- ja yhteisöasiakkaille. Näiden aiemmin STT-konsernissa omina liiketoimintalinjoinaan toimineiden osastojen yhdistyminen näkyy asiakkaille vuoden 2018 aikana siten, että he saavat tarvittaessa yhdestä paikasta sekä mediaviestinnän että visuaalisen viestinnän palveluja.

”Kumppanimme saavat entistä kattavammin STT:n osaamista ja palveluita, niin mediaviestinnässä kuin kuvallisessa viestinnässäkin. Esimerkiksi Lehtikuvan kuvallisen viestinnän asiantuntijat palvelevat jatkossa aiempaa enemmän myös STT Viestintäpalveluiden asiakkaita. Kuvien lisäksi voimme tarjota apua mm. julkaisu- ja tekijänoikeuskysymyksissä”, Anhava kertoo.

Tiedotejakelun hyvä kehitys jatkuu myös kansainvälisesti

www.sttinfo.fi -tiedoteportaali teki viime vuonna kävijäennätyksen: sivustolla oli vuoden 2017 aikana n. 919 000 käyttäjää (muutos edellisvuoteen + 84 %). Yksittäisten tiedotteiden lukijoita sivustolla oli 822 046 (+ 43 %). STT Viestintäpalvelut jatkaa STT Info -tiedotejakelupalvelun kehittämistä yhdessä pohjoismaisten kumppaniensa kanssa.

Tammikuussa 2018 STT Viestintäpalvelut lanseerasi pohjoismaisten kumppaniensa TT:n, NTB:n ja Ritzaun kanssa uuden tiedotejakelupalvelun. Perinteisen sähköpostijakelun lisäksi tiedotteen voi nyt lähettää suoraan Ruotsin, Tanskan ja Norjan uutistoimistojen sekä isoimpien medioiden toimitusjärjestelmiin. Kansainvälisen kumppaninsa Business Wiren kautta STT Viestintäpalvelut tuo asiakkailleen uusia lisäpalveluita vielä vuoden 2018 aikana.

STT:n vuonna 2017 lanseeraama viestinnän suunnittelun ja ennakoinnin palvelu STT Pro on käytössä jo kymmenillä strategista mediaviestintää tekevillä yrityksillä ja organisaatioilla. ”Kun viestijälle avautuu STT Prosta näkymä median suunnittelutietoihin, viestinnän ajoitusta on mahdollista suunnitella strategisemmin, ”, STT Pron tuoteomistaja Jani Koskinen kuvaa.

Tuoreita nimityksiä STT:llä

Maunu Anhava on nimitetty liiketoimintapäälliköksi, Tasja Salin STT Viestintäpalveluiden asiakaspäälliköksi, Marjukka Melender STT Viestintäpalveluiden asiakaspalvelupäälliköksi, Olli Vesala STT Info -tiedotejakelupalvelun tuottajaksi, Jani Koskinen STT Pron tuoteomistajaksi, Johanna Oksanen Kuvahallinnan ja kumppanuuksien päälliköksi.

STT Viestintäpalvelut on strategisen mediaviestinnän asiantuntija. Palveluvalikoimaan kuuluu viestinnän suunnittelun ja ennakoinnin palvelu STT Pro, STT Info -tiedotejakelu ja uutishuone. Lisää tietoa www.sttinfo.fi -sivuston kävijöistä täällä.

Lehtikuva on Suomen johtava kuvatoimisto. Uutiskuvistaan tunnettu ja palkittu Lehtikuva palvelee median lisäksi markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia yrityksissä ja organisaatioissa. Kuvituskuvissa Lehtikuva panostaa laadukkaaseen kotimaiseen ja pohjoismaiseen tuotantoon.

Helsingin Sanomien Putkiranta johtaa STT:n hallitusta20.8.2018 14:02Tiedote

Suomen Tietotoimiston hallitus järjestäytyi lopullisesti kokouksessaan maanantaina. Hallituksen puheenjohtajaksi on jo aiemmin valittu Helsingin Sanomien kaupallinen johtaja Petteri Putkiranta. Maanantaina varapuheenjohtajaksi valittiin Keskisuomalaisen vastaava päätoimittaja Pekka Mervola. Lisätiedot: Hallituksen puheenjohtaja Petteri Putkiranta 09 1221 Vastaava päätoimittaja Pekka Mervola 050 5549435 Vastaava päätoimittaja, toimitusjohtaja Mika Pettersson 040 5078803