STT hakee kasvua visuaalisesta viestinnästä ja strategisen mediaviestinnän palveluista

STT hakee kasvua mediaviestinnän suunnittelun ja ennakoinnin, kansainvälisen mediaviestinnän sekä visuaalisen viestinnän palveluissa. Erityisesti viestintä- ja kuvaliiketoiminnan yhteisissä mahdollisuuksissa on kasvuodotuksia.

Liiketoimintapäällikkönä huhtikuun alussa aloittanut Maunu Anhava vastaa STT Viestintäpalveluiden sekä Lehtikuvan myynnistä yritys- ja yhteisöasiakkaille. Näiden aiemmin STT-konsernissa omina liiketoimintalinjoinaan toimineiden osastojen yhdistyminen näkyy asiakkaille vuoden 2018 aikana siten, että he saavat tarvittaessa yhdestä paikasta sekä mediaviestinnän että visuaalisen viestinnän palveluja.

”Kumppanimme saavat entistä kattavammin STT:n osaamista ja palveluita, niin mediaviestinnässä kuin kuvallisessa viestinnässäkin. Esimerkiksi Lehtikuvan kuvallisen viestinnän asiantuntijat palvelevat jatkossa aiempaa enemmän myös STT Viestintäpalveluiden asiakkaita. Kuvien lisäksi voimme tarjota apua mm. julkaisu- ja tekijänoikeuskysymyksissä”, Anhava kertoo.

Tiedotejakelun hyvä kehitys jatkuu myös kansainvälisesti

www.sttinfo.fi -tiedoteportaali teki viime vuonna kävijäennätyksen: sivustolla oli vuoden 2017 aikana n. 919 000 käyttäjää (muutos edellisvuoteen + 84 %). Yksittäisten tiedotteiden lukijoita sivustolla oli 822 046 (+ 43 %). STT Viestintäpalvelut jatkaa STT Info -tiedotejakelupalvelun kehittämistä yhdessä pohjoismaisten kumppaniensa kanssa.

Tammikuussa 2018 STT Viestintäpalvelut lanseerasi pohjoismaisten kumppaniensa TT:n, NTB:n ja Ritzaun kanssa uuden tiedotejakelupalvelun. Perinteisen sähköpostijakelun lisäksi tiedotteen voi nyt lähettää suoraan Ruotsin, Tanskan ja Norjan uutistoimistojen sekä isoimpien medioiden toimitusjärjestelmiin. Kansainvälisen kumppaninsa Business Wiren kautta STT Viestintäpalvelut tuo asiakkailleen uusia lisäpalveluita vielä vuoden 2018 aikana.

STT:n vuonna 2017 lanseeraama viestinnän suunnittelun ja ennakoinnin palvelu STT Pro on käytössä jo kymmenillä strategista mediaviestintää tekevillä yrityksillä ja organisaatioilla. ”Kun viestijälle avautuu STT Prosta näkymä median suunnittelutietoihin, viestinnän ajoitusta on mahdollista suunnitella strategisemmin, ”, STT Pron tuoteomistaja Jani Koskinen kuvaa.

Tuoreita nimityksiä STT:llä

Maunu Anhava on nimitetty liiketoimintapäälliköksi, Tasja Salin STT Viestintäpalveluiden asiakaspäälliköksi, Marjukka Melender STT Viestintäpalveluiden asiakaspalvelupäälliköksi, Olli Vesala STT Info -tiedotejakelupalvelun tuottajaksi, Jani Koskinen STT Pron tuoteomistajaksi, Johanna Oksanen Kuvahallinnan ja kumppanuuksien päälliköksi.

STT Viestintäpalvelut on strategisen mediaviestinnän asiantuntija. Palveluvalikoimaan kuuluu viestinnän suunnittelun ja ennakoinnin palvelu STT Pro, STT Info -tiedotejakelu ja uutishuone. Lisää tietoa www.sttinfo.fi -sivuston kävijöistä täällä.

Lehtikuva on Suomen johtava kuvatoimisto. Uutiskuvistaan tunnettu ja palkittu Lehtikuva palvelee median lisäksi markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia yrityksissä ja organisaatioissa. Kuvituskuvissa Lehtikuva panostaa laadukkaaseen kotimaiseen ja pohjoismaiseen tuotantoon.

Tekoäly tietotoimistossa: STT ei tingi uutisten aitoudesta22.6.2023 09:15:00 EEST | Tiedote

Suomen Tietotoimisto (STT) on linjannut tekoälyn käyttöä eri palveluissaan. Periaatteena on, että yleisön pitää voida kaikissa tilanteissa luottaa tietotoimiston tuottamaan ja välittämään tekstiin ja kuvaan. Siksi tekoäly ei STT:ssä tee tiedonhankintaa, vaan uutiset ja uutiskuvat ovat aina aitoja. Sen sijaan tekoälyä ja automaatiota hyödynnetään muilla tavoin työn tehostamiseksi. Aitouden lisäksi toinen tärkeä periaate on läpinäkyvyys. Tavoitteena on, että yleisö tietää, jos tekoälyä on hyödynnetty esimerkiksi STT Info -tiedotepalvelun välittämien tiedotteiden tai Lehtikuvan kuvakaupan tarjonnassa olevien kuvituskuvien tuottamisessa. STT seuraa aktiivisesti uusien työkalujen kehitystä ja ottaa sovelluksia käyttöönsä, kun voi olla varma, että niiden tuottamat sisällöt vastaavat tietotoimiston laatuvaatimuksia. STT on monipuolinen media- ja viestintätalo, jolla on kolme keskeistä liiketoiminta-alaa. Mediapalvelut palvelee uutismediaa ja muita asiakkaita, jotka julkaisevat STT:n uutis- ja

STT vahvistaa uutistyötä, kolmanneksi toimituspäälliköksi Janne Huuskonen15.11.2022 10:28:33 EET | Tiedote

Suomen Tietotoimistoon on nimitetty kolmas toimituspäällikkö, vastuualueenaan journalistinen laatu ja kehitys. Uudessa tehtävässä aloittaa 1. elokuuta 2023 Janne Huuskonen, jolla on pitkä kokemus STT:stä aiemmalta työuraltaan. Viime vuodet Huuskonen on työskennellyt teknologiayrityksessä markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä sen ohessa kirjoittanut ja toimittanut kirjoja.