STTK:n hallitus järjestäytyi ja päätti puheenjohtajan työsuhteen ehdot

STTK:n uusi hallitus kaudelle 2021 – 2025 on järjestäytynyt. Hallituksessa on puheenjohtajan lisäksi 24 jäsentä. Puheenjohtaja on STTK:n puheenjohtaja Antti Palola ja varapuheenjohtajat ovat Millariikka Rytkönen (Tehy), Jorma Malinen (Ammattiliitto Pro), Silja Paavola (SuPer) ja Jonna Voima (Jyty).

Hallituksessa on 12 naista ja 13 miestä.

Linkki STTK:n hallitukseen ja varajäseniin löytyy STTK:n sivuilta.

Hallitus päätti myös puheenjohtaja Antti Palolan työsuhteen ehdoista. Palkka on 16 500 euroa kuukaudessa. Puheenjohtajalla on puhelin- ja autoetu. Eläkeikä on voimassa olevien eläkelakien mukainen.

Lisätietoja: Antti Palola, puhelin 040 509 6030.

STTK on poliittisesti sitoutumaton ja moniarvoinen koulutettujen ammattilaisten keskusjärjestö, johon kuuluu 13 jäsenliittoa ja noin 500 000 jäsentä.

STTK: Osaaminen on tulevan talouskasvun välttämätön kriittinen tekijä27.1.2022 13:20:00 EET | Tiedote

Työelämän murros muuttaa kaikkien työikäisten osaamistarpeita. Pandemia toi lyhyessä ajassa esiin työikäisten osaamisen jakolinjat esimerkiksi etätyön ja työn tekemisen digitaalisten vaatimusten kautta. Ilmastonmuutoksen torjunta kiihdyttää osaamisen muutostarpeita. Jatkuva oppiminen on päivän sana, mutta vähemmän keskustellaan siitä, mitä se lopulta tarkoittaa ja mitä vaihtoehtoja on. - Heikko osaaminen ja koulutuksen ulkopuolelle jääminen nakertavat ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia, osallisuuden kokemusta ja elämänlaatua. Pahimmillaan osaamisen puute syrjäyttää työmarkkinoilta kokonaan, STTK:n puheenjohtaja Antti Palola toteaa. Palola puhui tänään STTK:n perinteisessä talousseminaarissa, jossa teemana oli heikon osaamisen vaikutus syrjäytymiseen ja sen hintalappu yksilölle ja yhteiskunnalle. Sitra on laskenut, että työn ja osaamisen ulkopuolelle jäämisen kokonaiskustannukset julkiselle taloudelle olivat vuonna 2019 yli 18 miljardia euroa. - Inhimilliselle murheelle ei hintalapp

STTK:n puheenjohtaja Antti Palola: Vastakkainasettelu työmarkkinoilla voimistuu16.12.2021 11:44:00 EET | Tiedote

Tänään tehtävässä jatkamaan valittu STTK:n puheenjohtaja Antti Palola totesi työmarkkinakatsauksessaan, että vastakkainasettelu työnantajien ja palkansaajien välillä on kiistatonta ja lisääntymään päin. - Jonkinlainen vastakkainasettelu on normaalia, koska kummallakin on omat tavoitteensa. Mutta sen sijaan, että hakisimme näihin asti suomalaiseen yhteiskuntaan vakautta ja ennustettavuutta tuonutta yhteisymmärrystä, etenemme tänään jyrkentyneen epäluottamuksen ilmapiirissä.