Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry.

STTK:n Vuoden työsuojeluvaltuutettu on Saara Sorsa Joensuusta

STTK:n Vuoden työsuojeluvaltuutetuksi on valittu Saara Sorsa Joensuusta. Hän edustaa Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPeria.

Sorsa toimii työsuojeluvaltuutettuna Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalveluiden kuntayhtymässä Siun Sotessa. Hän edustaa 1 100 työntekijää.

Sorsaa kuvataan palkinnon perusteluissa muun muassa helposti lähestyttäväksi ja luotettavaksi sekä jatkuvasti työtään ja itseään kehittäväksi asiantuntijaksi. Hän tarttuu haasteisiin ja ajaa asioita määrätietoisesti ja perustellusti. Yhteistyötä työnantajan kanssa kuvataan avoimeksi ja sujuvaksi. Viime vuosien työlistalla ovat olleet esimerkiksi asiakasväkivalta, sisäilmaongelmat ja työilmapiiriasiat.

Palkinnon antoi STTK:n puheenjohtaja Antti Palola järjestön Back to the Work Future -seminaarissa Helsingissä tänään.
– On tärkeää, että liitot kehittävät aktiivisesti henkilöstön edustajien toimintamahdollisuuksia ja osaamista työpaikoilla. Siten varmistetaan luottamustehtävän tuloksellisuus ja henkilöstön edustajan jaksaminen muuttuvassa työelämässä, Palola korostaa.

STTK valitsee vuorovuosin Vuoden luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun. Valinnan tekee STTK:n työelämän kehittämisen valmisteluryhmä.

Lisätietoja: Työsuojeluvaltuutettu Saara Sorsa, puhelin 050 388 6274

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry.

STTK on poliittisesti sitoutumaton ja moniarvoinen koulutettujen ammattilaisten keskusjärjestö, johon kuuluu 16 jäsenliittoa ja noin 505 000 jäsentä. Visiomme on menestyvä Suomi, jossa yhteistyöllä rakennamme maailman parasta työelämää ja hyvinvointia. Olemme työssämme avoimia, oikeudenmukaisia, uudistusmielisiä ja rohkeita.

Lue lisää julkaisijalta Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry.

STTK: Sosiaali- ja terveyspolitiikka, työllisyys ja osaaminen kiinnostavat äänestäjiä21.1.2019 13:59Tiedote

STTK: Sosiaali- ja terveyspolitiikka, työllisyys ja osaaminen kiinnostavat äänestäjiä Tiedote Seuraavan hallituksen tärkeimpinä kehittämiskohteina pidetään sosiaali- ja terveyspolitiikkaa (52 %), työllisyyttä (43 %) sekä koulutusta- ja osaamista (42 %). Neljänneksi tärkein teema on talous- ja veropolitiikka (39 %). Kolmannes (30 %) nostaa ympäristö- ja ilmastopolitiikan tärkeimpien kehittämiskohteiden joukkoon. STTK:n viime syksynä Aula Researchilla teettämään kyselyyn vastasi yli 2 000 suomalaista. STTK:n hallituksen mielestä sosiaali- ja terveyspolitiikan, työllisyyden sekä koulutuksen ja osaamisen sijoittuminen kärkeen kertovat vastaajien huolista ja odotuksista. Tämä on hyvä pitää mielessä, vaikka juuri tällä hetkellä yhteiskunnallinen keskustelu pyörii vahvasti maahanmuuton ja siihen liittyvien ikävien tapahtumien ympärillä. - Suomalaiset odottavat, että seuraava hallitus vie keskeiset rakenteelliset uudistukset maaliin ja luo edellytykset hyvälle työllisyyskehitykselle suhdanteis

STTK: Perhevapaauudistus käyntiin tasa-arvo ja joustavuus edellä8.1.2019 10:56Tiedote

STTK esittää, että perhevapaauudistus on laitettava liikkeelle heti seuraavan hallituskauden alussa. Uudistus on valmisteltava kolmikannassa ja sille on varattava riittävä aika. Johtaja Katarina Murron mielestä pienillä muutoksilla ei saada aikaan tarpeeksi vaikuttavaa uudistusta. - Perhevapaauudistus on toteutettava ennen kaikkea perhemyönteisellä tavalla, jolla olisi myönteinen vaikutus myös syntyvyyteen. Työelämän epävarmuus vaikuttaa kielteisesti nuorten aikuisten perheen perustamiseen. Uudistuksessa onkin otettava huomioon työelämän kehittäminen niin, että työelämän epävarmuutta voidaan karsia. Nuorilla pitää olla vakaa usko oman työuran kehittymiseen, Murto korostaa. Perhevapaauudistuksen tavoitteina on oltava tasa-arvon edistäminen sekä työn ja perheen yhteensovittamisen helpottaminen. Niiden myötä naisten työmarkkina-asema kohenee. - Äideille ja isille tulee kiintiöidä yhtä suuret vapaat, ja siksi isien kiintiötä on lisättävä nykyisestä. Tämä ohjaa asenteita yhteiskunnassa ja t