STT:n toimittajat ehdolla Suuren journalistipalkinnon saajiksi

STT:n toimittajat ovat ehdolla Bonnierin Suuren journalistipalkinnon saajiksi Vuoden juttu -kategoriassa.

STT:n toimittajat Tuuli Oikarinen, Olli-Pekka Paajanen ja Jecaterina Mantsinen. Kuva: Lehtikuva / Martti Kainulainen

Tuuli Oikarinen, Jecaterina Mantsinen ja Olli-Pekka Paajanen uutisoivat marraskuussa 2017 helsinkiläisen Kallion lukion opettajan lähennelleen ja piinanneen oppilaitaan läpi 2000-luvun.

Toimittajakolmikon lisäksi juttuhankkeeseen osallistuivat uutispäällikkö Janne Huuskonen ja uutispäätoimittaja Minna Holopainen.

Palkinnon voittaja julkistetaan 14.3.2018 suorassa televisiolähetyksessä.

STT kertoi 5.11.2017 helsinkiläisen Kallion lukion opettajan lähennelleen ja piinanneen oppilaitaan läpi 2000-luvun. Helsingin kaupunki kertoi heti jutun tultua julki, että opettaja on hyllytetty. Opettaja irtisanottiin tammikuussa. Poliisi selvitti asiaa, mutta esitutkintaa ei aloitettu, koska poliisiin yhteyttä ottaneiden kokemukset sijoittuvat aikaan ennen sitä, kun seksuaalinen ahdistelu kriminalisoitiin vuonna 2014.

Kuvat

Helsingin Sanomien Putkiranta johtaa STT:n hallitusta20.8.2018 14:02Tiedote

Suomen Tietotoimiston hallitus järjestäytyi lopullisesti kokouksessaan maanantaina. Hallituksen puheenjohtajaksi on jo aiemmin valittu Helsingin Sanomien kaupallinen johtaja Petteri Putkiranta. Maanantaina varapuheenjohtajaksi valittiin Keskisuomalaisen vastaava päätoimittaja Pekka Mervola. Lisätiedot: Hallituksen puheenjohtaja Petteri Putkiranta 09 1221 Vastaava päätoimittaja Pekka Mervola 050 5549435 Vastaava päätoimittaja, toimitusjohtaja Mika Pettersson 040 5078803