STT:n toimituspäällikkö Laura Kolu ehdolla vuoden journalistiseksi pomoksi

STT:n 24h-toimituksen työtä johtava Laura Kolu on ehdolla Suuren journalistipalkinnon saajaksi Vuoden journalistinen pomo -kategoriassa. Neljässä eri kategoriassa jaettava Suuri journalistipalkinto on merkittävin journalismille vuosittain annettava tunnustus.

Ehdokkuuksista päättävä palkintolautakunta perustelee Kolun ehdokkuutta muun muassa sillä, että Kolu pyrkii ottamaan kaikessa huomioon työntekijöiden jaksamisen ja kunkin henkilökohtaiset toiveet, vaikka hänen alaisuudessaan työskentelee yli 60 eri-ikäistä journalistia erilaisissa tehtävissä.

Kolu on työskennellyt STT:llä eri tehtävissä liki 19 vuotta ja vetänyt STT:n suurinta toimitusyksikköä 24h-toimitusta vuodesta 2015. Palkintolautakunta kuvailee Kolun onnistuneen erinomaisesti sekä rekrytoijana, alaistensa urapolkujen rakentajana että haastavien juttuprojektien mahdollistajana.

- Olen ehdokkuudesta iloinen ja yllättynyt, ja arvostan sitä todella korkealle. Vaikka ehdokkuus on henkilökohtainen, siitä kuuluu iso kiitos hyvälle työyhteisölle ja hyville kollegoille, Laura Kolu sanoo.

- Olen tyytyväinen, jos omalla työlläni olen pystynyt helpottamaan toimittajien työtä ja mahdollistamaan osaltani hyvän journalismin tekemisen STT:ssä.

Suuri journalistipalkinto on Suomen merkittävin journalismille vuosittain annettava tunnustus. Kilpailun tarkoituksena on tukea ja edistää hyvää journalismia sekä vahvistaa vastuullisen suomalaisen median asemaa yhteiskunnassa.

Ansioitunutta journalismia palkitaan vuosittain neljässä kategoriassa: Vuoden juttu, Vuoden journalistinen teko, Vuoden journalistinen pomo ja Vuoden journalisti.

Kilpailun järjestämisestä vastaavat vuorovuosin MTV, Sanoma Media Finland ja Yleisradio. Tänä vuonna järjestämisvastuu on Sanomalla.

Ehdotuksia palkintojen saajiksi kerättiin marras-joulukuun 2021 ajan ja palkintolautakunta on tänään julkistanut kustakin kategoriasta kolme ehdokasta finaaliin.

Palkintojen voittajat julkistetaan tiistaina 3. toukokuuta suorassa televisiolähetyksessä.

Laura Kolu, p. 09 6958 1403
Panu Tuunala, p. 09 6958 1208