STT:n uudeksi EU-kirjeenvaihtajaksi Heta Hassinen

STT:n uudeksi EU-kirjeenvaihtajaksi ensi vuoden alusta alkaen on valittu toimittaja, yhteiskuntatieteiden maisteri Heta Hassinen, 29.

Heta Hassinen. Kuva: Emmi Korhonen / Lehtikuva.

Hassinen on työskennellyt STT:ssä useaan otteeseen vuodesta 2013 alkaen ja vakituisesti syyskuusta 2018 asti. Tällä hetkellä hän työskentelee STT:n politiikan ja talouden erikoistoimittajana ja on toiminut myös uutispäällikkönä.

Tulevien Brysselin vuosien hän uskoo olevan täynnä uutisia.

- Viime vuodet Euroopassa on eletty mielenkiintoisia aikoja, ja vaikuttaa siltä, ettei isoja kysymyksiä hetkessä ratkaista. Britannian eroprosessin tuoma epävarmuus, maahanmuuttokysymykset ja EU:n yhteisen arvopohjan tulevaisuus puhuttavat jatkossakin, Hassinen sanoo.

STT:n juttukeikat ovat jo aiemmin vieneet Hassista ympäri Eurooppaa. Hän on seurannut paikan päältä esimerkiksi terrori-iskun järkyttämää Nizzaa ja brexit-äänestyksen jälkeistä Lontoota.

Kirjeenvaihtajana hän haluaa kirjoittaa EU-asioista niin, että ne tulevat lähelle lukijan arkea.

- Brysselin-kirjeenvaihtajan työ on tavattoman tärkeää, koska kotimaasta käsin EU:n päätöksiä ja niiden valmistelua ei millään pystytä uutisoimaan yhtä asiantuntevasti ja ymmärrettävästi kuin paikan päältä. Olen tyytyväinen, että pystymme tarjoamaan kirjeenvaihtajan työpanoksen STT:n asiakkaille ja suomalaiselle yleisölle, toteaa STT:n päätoimittaja Minna Holopainen.

STT:n nykyinen EU-kirjeenvaihtaja Anniina Luotonen palaa suunnitellusti vuodenvaihteessa politiikan ja talouden erikoistoimittajaksi STT:n toimitukseen Helsinkiin. Luotonen on työskennellyt Brysselissä vuoden 2017 alusta alkaen.

- On ilo saada lähettää vaativaan tehtävään niin päteviä toimittajia kuin Luotonen ja Hassinen. Samalla on työnantajan kannalta hienoa, että voi tarjota lahjakkaille tekijöille tällaisen mahdollisuuden, Holopainen sanoo.

Minna Holopainen
gsm + 358 40 568 0897

Eduskuntavaalien tulosilta Pikkuparlamentissa1.4.2019 07:11:00 EESTTiedote

STT osallistuu eduskunnan Pikkuparlamentissa sunnuntaina 14. huhtikuuta median edustajille pidettävän eduskuntavaalien tulosillan järjestelyihin. Puolueiden puheenjohtajat ovat tilaisuudessa toimittajien tavattavina. Turvajärjestelyjen takia tilaisuuteen voivat osallistua vain ennakkoon akkreditoituneet toimittajat ja kuvaajat. HUOM! Pressikortti tai eduskunnan mediakortti eivät riitä. Akkreditointi on alkanut ja päättyy perjantaina 5.4.

Eduskuntavaalien tulosilta Pikkuparlamentissa4.3.2019 14:24:39 EETTiedote