Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Sujuvasti yhteys terveysasemalle

Jaa

Sähköinen yhteydenotto on otettu käyttöön kuudella Helsingin terveysasemalla. Asiakas voi verkkolomakkeella kertoa mihin tarvitsee apua. Terveysasemalta vastataan asiakkaan yhteydenottoon viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Sähköinen yhteydenotto on nyt mahdollista Herttoniemen, Kallion, Kivikon, Malmin, Puistolan ja Viiskulman terveysasemilla.  Sama palvelu on jo käytössä Töölön, Vallilan ja Vuosaaren terveysasemilla.

”Kokemukset kolmelta terveysasemalta ovat olleet hyviä, joten haluamme tarjota palvelua laajemmin helsinkiläisille,” kertoo terveysasemien johtaja Olli Huuskonen.

Sähköinen yhteydenotto helpottaa kiireettömissä tilanteissa asiakkaan asiointia. Asiakas voi  olla yhteydessä terveysasemalle silloin kuin se hänelle parhaiten sopii.

Asiakkaat voivat edelleen ottaa yhteyttä terveysasemalle myös puhelimella tai tulla paikan päälle.

Sähköisen yhteydenoton linkki löytyy edellä mainittujen  terveysasemien sivuilta (www.hel.fi/terveysasemat ) ja osoitteesta asiointi.hel.fi.

Palveluun tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella.

Moniammatillinen tiimi tukee asiakasta

Herttoniemen ja Kallion terveysasemien asiakkaat saavat halutessaan 20.9. alkaen oman yhteyshenkilön, joka koordinoi asiakkaan hoitoa. Yhteyshenkilön tavoittaa sähköisesti ja puhelimella. Yhteyshenkilön apuna asiakkaan hoidossa on moniammatillinen tiimi. Tiimeissä on terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, lähihoitajia, fysioterapeutteja ja lääkäreitä.

Herttoniemen ja Kallion terveysasemien aukioloajat säilyvät ennallaan ja takaisinsoittojärjestelmä on edelleen käytössä.

Kallion ja Herttoniemen terveysasemat uudistavat palvelujaan ja  valmistautuvat siirtymään osaksi Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskusta.  Uusi terveys- ja hyvinvointikeskus avaa ovensa helmikuussa 2018. 

Lisätietoa

Olli Huuskonen, terveysasemien johtajalääkäri
p. 09 310 42700, olli.huuskonen@hel.fi

Lars Rosengrén, johtava ylilääkäri, projektipäällikkö (terveys- ja hyvinvointikeskukset) 
p. 050 555 7781, lars.rosengren@hel.fi

Yhteyshenkilöt

Jaana Juutilainen-Saari
viestintäpäällikkö
jaana.juutilainen-saari@hel.fi
p. 09 310 42240

Markus Snellman
tiedottaja
markus.snellman@hel.fi
p. 09 310 42619

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala


09 310 5015 (vaihde)http://www.hel.fi/sote

Sosiaali- ja terveystoimi - hyvinvointia, terveyttä ja sosiaalista turvallisuutta helsinkiläisille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Tukea ja tietoa perheille erotilanteeseen21.9.2018 11:08Tiedote

Parisuhteen päättyminen tuo monenlaisia muutoksia ja vaikuttaa sekä vanhempien että lasten elämään. Eron ensiapupiste ja Puhutaan erosta -illat tarjoavat tietoa ja ohjeita. Eron ensiapupiste Eron ensiapupiste tarjoaa ohjausta ja neuvontaa helsinkiläisten perheiden erotilanteisiin, eroperheen erityiskysymyksiin ja lasten asioiden järjestämiseen. Eron ensiapupisteessä on tarjolla tietoa perheille erotilanteessa suunnatuista palveluista. Ensiapupisteessä ovat auttamassa ammattilaiset perheoikeudellisten asioiden yksiköstä (mm. lastenvalvojat) sekä eri järjestöjen edustajat yhdessä. Eron ensiapupisteessä voi asioida nimettömänä ja myös yksin ilman toista vanhempaa. Eron ensiapupiste palvelee Itäkadun perhekeskuksessa keskiviikkoisin klo 12–16, os.Tallinnanaukio 1. Puhutaan erosta -illat Puhutaan erosta -illoissa keskustellaan eroon liittyvistä teemoista asiantuntijoiden johdolla. Illat on tarkoitettu eronneille ja eroa harkitseville sekä asiasta kiinnostuneille ammattilaisille ja opiskelij

Kysy chatissa – sosiaalineuvonta vastaa17.9.2018 09:53Tiedote

Helsinkiläiset saavat sosiaalineuvontaa nyt myös chatin kautta. Chat-palvelu toimii verkossa sosiaalineuvonnan sivuilla ja sitä voi käyttää myös mobiililaitteella. Asiakas saa chatissa neuvontaa ja ohjausta tarvitsemistaan sosiaalipalveluista, esimerkiksi etuuksien tai tukien hakemisesta sekä myös muissa niihin liittyvissä kysymyksissä. Sosiaalineuvonnassa ammattilainen auttaa asiakasta hänen tilanteessaan ja ohjaa palveluissa tarvittaessa eteenpäin. Chatissa on mahdollisuus myös tunnistautumiseen, joten tarvittaessa voidaan käsitellä asiakkaan henkilökohtaisia asioita yleisen neuvonnan lisäksi. Chat on toiminnassa arkisin klo 9–14.30, paitsi tiistaisin klo 12–14.30 välisenä aikana. Myös sosiaalineuvonnan palvelupisteet palvelevat tuttuun tapaan. Sosiaalineuvonnan chat on osa Helsingin sähköisten palvelujen kehittämistä. Lisätietoja: Anri Viskari–Lojamo, johtava sosiaaliohjaaja puh. 09 3106 2625, anri.viskari-lojamo@hel.fi Chat osoitteessa: www.hel.fi/sosiaalineuvonta

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme