Sunborn HotelsSunborn Hotels

SUNBORN GIBRALTAR laski liikkeelle 58 miljoonan joukkovelkakirjalainan - listataan Tukholman Nasdaqissa

Sunborn Oy:n tytäryhtiö Sunborn Gibraltar on laskenut liikkeelle joukkovelkakirjalainan, joka listataan Tukholman Nasdaqissa. Onnistunut liikkeeseenlasku tukee yrityksen toiminnan laajentamista mm. Euroopan ja Aasian suuriin kaupunkeihin.

Turkulaisen Sunborn Oy:n tytäryhtiö Sunborn Gibraltar laski syyskuussa liikkeelle 58 M EUR joukkovelkakirjalainan yhdessä DNB Markets:in kanssa. Yrityksen toimitusjohtaja Hans Niemi kertoo, että liikkeeseenlasku sujui odotusten mukaisesti - tuote herätti paljon kiinnostusta ja lainaa merkittiin vilkkaasti, siitäkin huolimatta, että myös Gibraltaria koskevat Brexit-neuvottelut ovat parhaillaan käynnissä. Viimeiset kolme vuotta olemme tehneet lujasti töitä sen eteen, että yrityksen innovatiivinen ote välittyisi kaikkeen tekemiseemme aina designista palveluun. Ponnistelumme ovat selvästi tuottaneet tulosta, Niemi iloitsee.

Luksuslaivahotelli Sunborn Gibraltar avattiin vuonna 2014, minkä jälkeen se on vuosi toisensa perään kasvattanut liikevaihtoaan yli 20%. Kohteessa vierailee yli 300 000 hotelli-, ravintola-, kylpylä- ja kasinoasiakasta vuosittain. Hotelli on Gibraltarin ainoa viiden tähden hotelli, ja se on ollut markkinajohtaja avaamisestaan lähtien. Sunborn Gibraltar on huomioitu myös matkailualan kansainvälisillä areenoilla mm. Best Interior Design ja Leading Conference Hotel -palkinnoin.

Emoyhtiö Sunborn Oy omistaa tällä hetkellä kaksi laivahotellia, toisen Gibraltarilla ja toisen Lontoossa. Suunnitelmissa on voimakas laajentuminen mm. Aasian ja Euroopan suuriin kaupunkeihin. Niemen mukaan joukkovelkakirjalainojen liikkeeseenlasku tukee tätä laajentumisstrategiaa. Nyt Tukholman pörssiin listattava joukkovelkakirja on jatkoa viime vuonna liikkeellelasketulle Helsingin pörssiin listatulle Sunborn Londonin joukkovelkakirjalainalle.

(Alkuperäinen, englanninkielinen lehdistötiedote julkaistu 18.9.2017, ks. liite.)

Haastattelu- ja kuvapyynnöt:

Sunborn Gibraltar
Marc Skvorc
General Manager
marc.skvorc@sunborngibraltar.com

Sunborn International
Head Office - Suomi
Jutta Ruusunen
Mediasuhteet
Jutta.Ruusunen@sunborn.com | +358 2445 6301

Sunborn Hotels

Sunborn on turkulainen perheyritys, jolla on yli 40 vuoden kokemus hotelli- ja ravintola-alalta. Yritys keskittyy pääasiassa kylpylöiden ja -laivahotellien, ravintoloiden ja muiden arvokiinteistöjen kehittämiseen sekä catering- ja tapahtumatuotantotoimintaan. Konserni työllistää maailmanlaajuisesti n. 800 työntekijää kiinteistökehitystoiminnoissa sekä majoitus-, terveydenhuolto- ja media-aloilla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Sunborn Hotels

Sunborn Oy:n varaslähtö Suomi 100 -vuoteen – juhlaillallinen 5.12.201617.11.2016 09:22Tiedote

Turkulainen perheyritys Sunborn Oy aikoo osallistua näyttävästi Suomen satavuotisjuhlintaan. Varaslähtö juhlallisuuksiin otetaan jo tulevana itsenäisyyspäivän aattona 5.12., jolloin Naantalin Kylpylän Seaview Loungeen katetaan ensi kertaa Suomi 100 -vuotta varten suunniteltu juhlamenu. Menu on osa yrityksen Suomi 100 -ohjelmaa, johon sisältyy monipuolista tarjontaa näyttelyistä ja juhlista aina teemaleivokseen ja perinnehoitoihin.