AQVA Finland

Suodatetusta vedestä apua kuivasta ihosta ja hiusten värjäytymisestä kärsiville

Kärsitkö kuivasta ihosta tai atopiasta? Vihertyvätkö vaaleat hiuksesi suihkussa? Suihkuun tai hanaan asetettava kotimainen AQVA-vedensuodatin poistaa tehokkaasti vedestä ihoa kuivattavia kloorijäämiä ja ehkäisee vaaleiden hiusten värjäytymisen.

AQVA Suihkupääsuodatin

”AQVAn hana- ja suihkusuodattimet vähentävät tehokkaasti hanavedestä mikromuoveja, veden desinfiointiin käytettyjä kemikaaleja, lääke- ja hormonijäämiä sekä putkistoista liuenneita metalleja. Niiden vaikutusta ihmisen terveyteen tutkitaan kiivaasti ympäri maailmaa”, toteaa AQVA Finlandin vedentutkimuslaboratorion päällikkö Otto Manninen.

Vaikka Suomi tunnetaan hyvästä hanavedestä, Mannisen mukaan sen puhdistaminen on tarpeen. Suodattaminen parantaa merkittävästi juomaveden makua ja suihkuveden laatua. Esimerkiksi hanavedessä käytetty kloori kuivattaa ihoa, jolloin ihon luonnollinen mikrobikanta voi häiriytyä.

”Herkkäihoisilla voi olla vakaviakin ihoreaktioita. Saamme paljon asiakaspalautetta, jossa atopiasta ja kuivasta ihosta kärsivät ihmiset kertovat iho-oireidensa kadonneen joko kokonaan tai vähentyneen merkittävästi suihkusuodattimen käyttöönoton jälkeen”, Manninen toteaa.

Vaaleiden hiustensa värjäytymiseen kyllästyneet ovat myös löytäneet avun suihkusuodattimista.

”Kampaajat ottivat heti ensimmäisinä Suomessa suihkusuodattimet käyttöönsä. He suosittelivat niitä asiakkailleen, jotka harmittelivat hiustensa muuttumista vihertäväksi normaalisuihkussa käydessään”, Manninen kertoo.

Syy hiusten värjäytymiseen löytyy hanavedessä olevasta kloorista ja raudasta. Hiuksia vaalennettaessa hiuksen rakenne avautuu, jolloin väriaine pääsee hiuksen sisään. Sama tapahtuu kloorin ja raudan päästessä hiuksen kanssa kosketuksiin. AQVAn suodatinsuihku poistaa vedestä klooria ja rautaa, jolloin vaaleisiin hiuksiin ei tule vihreää sävyä. Lisäksi suodatetulla vedellä pestyt hiukset on helpompi saada selviksi suihkun jälkeen.

”Suodatin poistaa vedestä kovuutta aiheuttavia mineraaleja ja metalleja, jotka tekevät hiuksista karheat ja helposti takkuuntuvat”, Manninen toteaa.

Suodattimia tarvitaan Suomenkin kaltaisessa maassa, sillä perinteisessä käsittelyssä vedestä ei Mannisen mukaan pystytä poistamaan kaikkia epäpuhtauksia. Suurin osa Suomen vedenpuhdistamoista on ajalta, jolloin mikromuoveja ei vielä tunnettu eikä jäteveden mukana kulkeutuvista lääke- ja hormonijäämistä puhuttu.

”Me kehitämme tuotteita, joilla ihmiset saavat juodakseen puhdasta ja hyvää vettä. Suodatettu suihkuvesi on avuksi kuivasta ihosta kärsiville ja tuntuu järvivedeltä”, sanoo AQVA Finlandin toimitusjohtaja Juha Aalto.

AQVAn vedensuodattimet on helppo asentaa kotiin ja mökille. Ne sopivat lähes kaikkiin hanoihin ja suihkuihin. Lisäksi AQVAn erikoismuotoillut suihkusuodattimet säästävät vettä.

”Jokainen valikoimaamme päätyvä tuote on tutkittu omassa laboratoriossamme Helsingin Hermannissa. Testaamme tuotteita jatkuvasti myös käytännössä huippulaadun varmistamiseksi”, toimitusjohtaja Aalto toteaa.

Tervetuloa tutustumaan tuotteisiimme I Love Me -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 18.–20.10. Löydät meidät osastolta 7 h 151.

-------------------------------------------------

Näytetuotteet
Kiinnostuitko suihkupääsuodattimesta? Lähetämme sen mielellämme testattavaksi, jotta voit kokea hyödyt itse. Näytetuotteen voit pyytää osoitteesta nella.vuoksio@aqva.fi.

Juha Aalto, toimitusjohtaja, AQVA Finland
P. 0400 760 705
S-posti: juha@aqva.fi

AQVA Finland on suomalainen veden suodattamisen johtava asiantuntija. Tarjoamme vedenpuhdistuksen koko ketjun vesianalyyseistä puhdistamiseen ja suodattamiseen – kotiin, mökille ja toimistoihin. Tuotteemme ja palvelumme pohjaavat tieteelliseen tutkimukseen, omaan huippumoderniin laboratorioon ja tarkkaan laadunvalvontaan. AQVA on perustettu vuonna 2010, ja palvelemme asiakkaita ympäri Suomen ja Euroopan. www.aqvafinland.fi