Suojellut Koy Turun Ruusunpuiston puutalot saneerataan

Koy Turun Ruusunpuiston puutalot saavat uuden elämän. Assemblin toteuttaa kohteeseen ilmanvaihtotyöt.

Kuva: Puutalot siirrettiin väliaikaisesti pois alkuperäiseltä paikaltaan uusien perustustöiden ajaksi

Koy Turun Ruusunpuiston puutalot sijaitsevat Turun keskustassa niin kutsutussa Ruusukorttelissa. Nyt puutalot saavat uuden elämän, koska ne saneerataan täysin uuteen käyttöön. Assemblin toteuttaa kohteeseen ilmanvaihtourakan ja kohteen tilaajana toimii Kiinteistö Oy Turun Ruusupuiston puutalot.

Vanhat puutalot ovat palvelleet käyttäjiään yli 150 vuoden ajan monessa eri käyttötarkoituksessa. Puutaloissa on toiminut muun muassa leikkikoulu ja neuvola. Toinen puutaloista on rakennettu jo vuonna 1853 ja molemmat näistä historiallisista rakennuksista on suojeltu asemakaavassa.

- Kohde on erittäin erityislaatuinen historiallisuuden vuoksi. Yksi hienoimmista hetkistä oli se, kun pääsimme seuraamaan sitä kun puutalot siirrettiin alkuperäiseltä paikaltaan pois väliaikaisesti uusien perustustöiden ajaksi. Nyt puutalot ovat jo takaisin paikallaan ja työt ovat täydessä käynnissä, kertoo Assemblin Turun aluejohtaja Ari Oksanen.

Saneerauksen jälkeen kohde tulee toimimaan päiväkotina.

Talotekniikka
Ari Oksanen
ari.oksanen@assemblin.fi

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.