Suojellut Koy Turun Ruusunpuiston puutalot saneerataan

Koy Turun Ruusunpuiston puutalot saavat uuden elämän. Assemblin toteuttaa kohteeseen ilmanvaihtotyöt.

Kuva: Puutalot siirrettiin väliaikaisesti pois alkuperäiseltä paikaltaan uusien perustustöiden ajaksi

Koy Turun Ruusunpuiston puutalot sijaitsevat Turun keskustassa niin kutsutussa Ruusukorttelissa. Nyt puutalot saavat uuden elämän, koska ne saneerataan täysin uuteen käyttöön. Assemblin toteuttaa kohteeseen ilmanvaihtourakan ja kohteen tilaajana toimii Kiinteistö Oy Turun Ruusupuiston puutalot.

Vanhat puutalot ovat palvelleet käyttäjiään yli 150 vuoden ajan monessa eri käyttötarkoituksessa. Puutaloissa on toiminut muun muassa leikkikoulu ja neuvola. Toinen puutaloista on rakennettu jo vuonna 1853 ja molemmat näistä historiallisista rakennuksista on suojeltu asemakaavassa.

- Kohde on erittäin erityislaatuinen historiallisuuden vuoksi. Yksi hienoimmista hetkistä oli se, kun pääsimme seuraamaan sitä kun puutalot siirrettiin alkuperäiseltä paikaltaan pois väliaikaisesti uusien perustustöiden ajaksi. Nyt puutalot ovat jo takaisin paikallaan ja työt ovat täydessä käynnissä, kertoo Assemblin Turun aluejohtaja Ari Oksanen.

Saneerauksen jälkeen kohde tulee toimimaan päiväkotina.

Talotekniikka
Ari Oksanen
ari.oksanen@assemblin.fi

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?