Suomalainen ateriakiihdyttämö sai medianäkyvyyteensä miljoonarahoituksen
Kuopiolainen KomeroFood sai osakkaakseen uuden kotimaisen mediapalveluyhtiön, jonka avulla yhtiön kehittämät ja valmistamat innovatiiset ateriaratkaisut nostetaan suuren yleisön tietoisuuteen. 8 Media Ventures Oy tuo KomeroFoodin markkinointiin ja mainontaan miljoonan mainoseuron arvosta medianäkyvyyttä televisiossa, radiossa ja digitaalisissa kanavissa.

KomeroFoodin kehittämät ateriat selättävät arjen ruokahaasteita tuoreella tavalla. Komeron ruokakipot ja -boksit sisältävät kaikki ainekset lämpimään ateriaan, joka on yhtä tuore ja herkullinen kuin kotona tehty. Helpot, terveelliset ja ympäristöystävälliset ateriat sopivat lounastauolle tai koko perheen illalliseksi. Ateria-alan kasvuyhtiö sai valmisruokainnovaatiolleen Ateriakipolle nostetta menestyttyään MTV:n vuoden 2021 Suomalainen menestysresepti -ohjelmassa.
Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures näkee Komerossa vahvan menestyspotentiaalin. Ihmiset etätyöhön ajaneesta pandemiasta huolimatta valmisruokien kulutus on Suomessa ja kansainvälisesti kasvanut 10 prosentin vuosivauhtia. Tuoreista raaka-aineista koostetut ja kotona viimeistellyt “Kuin itse tehty” -tyyppiset ateriat ovat tällä hetkellä voimakkaimmin kasvava valmisruokakategoria, jota KomeroFood on ollut pioneerina perustamassa Suomeen.
”Pitkälle prosessoitujen mikroruokien mukana lautaselle päätyy usein liikaa suolaa, kovaa rasvaa ja liian vähän kuituja. Mielestämme arjesta pitäisi pystyä nauttimaan hyvällä omallatunnolla. Siksi lähdimme kehittämään tuoreita raaka-aineita sisältäviä valmisruokia, jotka maistuvat yhtä tuoreilta ja herkullisilta kuin itse tehdyt ateriat”, kertoo KomeroFoodin perustajaosakas ja toimitusjohtaja Pekka Nuutinen.
Valmisruokakin voi olla terveellistä
”KomeroFoodin innovaatiokyky valmisruokamarkkinan aallonharjalla on ollut vaikuttavaa. Tässä ”Kuin itse tehty” -kategoriassa on suuri kasvupotentiaali, kun kuluttajat etsivät arkea helpottavia ja ympäristöä säästäviä vaihtoehtoja. Uskomme Komeron potentiaaliin nousta koko alan edelläkävijäksi, joten kiihdytämme heidän menestystään nyt erittäin merkittävällä Media for Equity -mediasijoituksella. Sen tuoman mainosnäkyvyyden avulla pystymme tuomaan Komeron hienot tuotteet kaikkien suomalaisten tietoisuuteen ja arkea helpottamaan”, kertoo 8 Media Ventures Oy:n perustaja Jarkko Nordlund.
Suomessa uusi Media for Equity -palvelumalli antaa kasvuyrityksille ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä käsiksi laajoihin suomalaisyleisöihin ja kokea, miten vahva massamarkkinointi vauhdittaa liiketoiminnan kasvua. KomeroFoodin tuoteinnovaatiot tulevat näkymään ja kuulumaan MTV:n ja Bauer Median kaikissa kanavissa ja digitaalisissa palveluissa. Kyseessä on yhtiön ensimmäinen merkittävä Media for Equity-kumppanuus Suomessa.
”Tämä uudenlainen mainonnan malli sopii erinomaisesti kasvutavoitteisiimme, sillä emme omin voimin pystyisi näin laajoihin mediapanostuksiin tai niiden strategiseen suunnitteluun. Nyt saimme tiimiimme aktiivisen osakkaan, joka todella tuntee mediat ja niiden voiman. Tuotteemme tulevatkin pian näkymään Suomen suurimmissa kaupallisissa kanavissa ja saamme ainutlaatuista tukea markkinointimme ja mainontamme suunnitteluun. Meille jää samalla enemmän aikaa keskittyä ydinosaamiseemme, eli arjen ja ympäristön haasteiden ratkomiseen ja riittävän jakeluvolyymin varmistavaan ateriatuotantoon”, iloitsee Pekka Nuutinen.
Menestystarinat kaikkien kuultaviksi
Kotimainen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures Oy keskittyy Suomen markkinoilla yhteistyökumppaniensa MTV:n ja Bauer Median kanssa erityisesti kuluttajaliiketoimintaa harjoittaviin kasvuyrityksiin, jotka tarvitsevat apua tuotteen tai innovaation saattamisessa suuren yleisön tietoisuuteen. 8 Media Ventures käyttää työkalunaan perinteisten mediakanavien ja digitaalisten mediatuotteiden tarjoamaa vahvaa medianäkyvyyttä sekä myynnin ja markkinoinnin aktiivista konsultaatiota.
”Kuten kuka tahansa vastuullinen omistaja, valitsemme kumppanimme tarkkaan. Vaikka tavoitteena on moninkertaistaa kohdeyrityksen liikevaihto, se ei saa tulla yhtiön mission ja kulttuurin kustannuksella. Tämän vuoksi osallistumme osakkaan roolissa aktiivisesti KomeroFoodin päivittäiseen toimintaan varmistaen ja tukien Komeron kasvua ja menestystä yhdessä johdon kanssa”, summaa Nordlund.
8 Media Ventures Oy on uusi kotimainen mediapalveluyhtiö, joka keskittyy kuluttajaliiketoimintaa harjoittavien pohjoismaisten kasvuyritysten tuotteiden ja innovaatioiden saattamiseen suuren yleisön tietoisuuteen. Media for Equity -periaatteella toimiva 8 Media Ventures tarjoaa kasvuyhtiöille mediamainontaa kasvattaen yhtiöiden liiketoimintaa tunnettuuden avulla.
Yhtiön päämediat Suomessa ovat MTV Oy ja Bauer Media. 8 Media Venturesin perustajina työskentelevät monipuolisen media-, kuluttajamarkkinointi-, teknologia- sekä investointialan taustan omaavat Jarkko Nordlund, Sami Vikback, Tero Ojanperä ja Philip Lindqvist. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä ja Tukholmassa.
KomeroFood Oy on vuonna 2015 perustettu kuopiolainen ateriakiihdyttämö, joka ratkaisee arjen ruokahaasteita lähes valmiilla aterioilla. Tuoreista raaka-aineista käsin valmistetut Komeron ateriakipot ja -boksit sisältävät kaikki ainekset kotiruokatasoiseen lämpimään ateriaan. Komeron helppokäyttöiset ateriatuotteet löytyvät K- ja S-ryhmän ruokakauppojen valmisruokahyllyltä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2021 oli yli 2 miljoonaa euroa ja Komeron ateriatehdas työllistää 16 henkilöä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jarkko Nordlund, 8 Media Ventures Oy, +358 40 570 7643, jarkko@8mediaventures.com
Pekka Nuutinen, Komero Food Oy, +358 44 371 8323, pekka.nuutinen@komerofood.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat



Linkit
Tietoja julkaisijasta
Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Suomalainen ruokainnovaatio ratkoo arjen haasteita tuoreella tavalla5.5.2022 13:58:06 EEST | Uutinen
Kuopiolainen KomeroFood kehittää innovatiivisia ratkaisuja arjen haasteiden selättämiseen maistuvasti, terveellisesti ja ympäristöystävällisesti. Komeron kehittämä, valmiiksi pilkotut tuoreet raaka-aineet sisältävä uusi Komero Ateriakippo -annos valmistuu muutamassa minuutissa ravitsevaksi lämpimäksi ateriaksi. Uutuus tuo taukotiloihin ja koteihin valmisruuan, joka on sukkela valmistaa ja yhtä tuoretta ja herkullista kuin itse tehty.
Palvelumuotoilutoimisto Hellon osti teknologiaosaamista Oulusta4.5.2022 10:27:41 EEST | Tiedote
Helsingissä ja Lontoossa toimiva suomalainen Hellon on ostanut enemmistöosakkuuden uudesta oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayrityksestä Graend Companysta. Yrityskauppa vahvistaa maailman palkituimman palvelumuotoilutoimiston tarjooman asiakaskokemuksen suunnittelusta myös sen saumattomaan toteutukseen. Tytäryhtiön nimeksi tulee Graend by Hellon ja se jatkaa kaupan jälkeen erillisenä yhtiönä rekrytoiden osaajia Ouluun ja Helsinkiin.
Kontulan Oluttehdas sai väkevän kasvurahoituksen28.4.2022 14:37:49 EEST | Tiedote
Kontulan Oluttehdas Oy saa osakkaakseen mediapalveluyhtiö 8 Media Ventures Oy:n, joka varmistaa yhtiön tuotteille merkittävän mainonnan ja markkinoinnin tuen. Uusi osakas kirittää Kontulan Oluttehtaan brändien tunnettuutta ja myyntiä kaupallisilla radiokanavilla kuultavalla massamainonnalla.
Vaasan ja Chef Lundén täyttävät suomalaisten suosikkileivät28.4.2022 11:13:19 EEST | Tiedote
Leipomoyhtiö Vaasan ja laadukkaisiin, käsin valmistettuihin tuoretuotteisiin erikoistunut Chef Lundén aloittavat yhteistyön, jonka myötä Suomen suosituimmat leivät tulevat tarjolle myös valmiiksi täytettyinä. Kahden alansa johtavan toimijan yhteistyön myötä kauppojen täytettyjen leipien valikoimiin tulee keväällä terveellisemmät, vain tuoreilla raaka-aineilla täytetyt leivät. Laadun takeena on paitsi Chef Lundénin osaaminen, myös ensimmäistä kertaa valmiiksi täytettyinä leipinä nähtävät Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt.
Vaasan tsemppi -stipendistä hyvät eväät jalkapalloharrastukseen13.4.2022 14:00:00 EEST | Tiedote
Suomen Palloliiton maajoukkueiden ja juniorijalkapallon yhteistyökumppani Vaasan perustaa joukkueiden tukemiseen terveellisten elämäntapojen stipendin. Palloliiton koordinoima Vaasan tsemppi on rahallinen tuki joukkueille, jotka osoittavat kiinnittävänsä erityistä huomiota eri ikäluokkien terveellisten elämäntapojen kannustamiseen ja ylläpitoon. Stipendirahastosta jaetaan tänä vuonna hakemusten perusteella 1500 euron tuki 20 yksittäiselle joukkueelle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme