Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Kansainvälisille treffimarkkinoille lähtevä kotimainen videodeittisovellus Klip mahdollistaa markkinoiden ensimmäisenä deittisovelluksena käyttäjien kohtaamiset virtuaalisesti  kasvokkain.
Kansainvälisille treffimarkkinoille lähtevä kotimainen videodeittisovellus Klip mahdollistaa markkinoiden ensimmäisenä deittisovelluksena käyttäjien kohtaamiset virtuaalisesti kasvokkain.

Klip on vuonna 2016 perustettu suomalainen, videoiden avulla henkilöprofiileja esittelevä deittisovellus, joka tekee uusien ihmisten löytämisen valokuvien arviointiin perustuvia sovelluksia aidommaksi ja persoonallisemmaksi. Klip eroaa muista markkinoilla olevista deittisovelluksista erityisesti videopohjaisuudellaan ja uudella, käyttäjiensä virtuaaliset ja kasvokkain tapahtuvat aidot kohtaamiset ensimmäisenä yhdistävällä ominaisuudella.

”Nuoret aikuiset käyttävät nykyisin ennätysmäärän videosisältöä. He paitsi kuluttavat liikkuvaa kuvaa enemmän kuin koskaan, myös tuottavat sitä itse osana normaalia kommunikaatiotaan. Erilaisissa viestintäsovelluksissa videoiden käyttö onkin enemmän sääntö kuin poikkeus, joten me tuomme samat käytännöt myös valokuvien pyyhkimiseen jämähtäneelle deittialalle. Klip vie koko deittikategorian sosiaalisempaan ja realistisempaan suuntaan, hälventäen digitaalisten ja kasvokkain tapahtuvien kohtaamisten eroja”, Klipin perustajiin kuuluva ja uuden Discotecin markkinointijohtajana aloittava Juho Oranen kertoo ja jatkaa: “Klipin tavoitteena on tarjota käyttäjilleen enemmän kokemuksia ja aitoja mahdollisuuksia uusien ihmisten tapaamiseen. Siksi tuomme sovellukseen alallamme ensimmäisenä myös tapahtumatoiminnon, jonka avulla käyttäjät löytävät lähialueeltaan tilaisuuksia, joihin osallistuu muitakin palvelun käyttäjiä. Nämä voivat olla konsertteja, festivaaleja, messuja, taidenäyttelyitä, klubeja, ravintoloita, raveja tai vaikkapa lavatansseja. Yleisötapahtumissa on luontevaa tavata samanhenkisiä ihmisiä, mihin Klip tuo sovelluksen kautta aivan uudenlaisen mahdollisuuden.”

Sitran aloitteesta perustettu 3TS Capital Partners oli ensimmäinen teknologia-, media- ja telekommunikaatioalan yrityksiin keskittyvä pääomasijoitusrahasto Keski- ja Itä-Euroopassa.

eCift on 3TS Capital Partnersin omistama, Turkin ja Saksan alueille keskittynyt ja vuonna 2009 perustettu käyttäjäprofiiliin perustuva perinteinen deittipalvelu. eCiftillä on Turkissa ja Saksassa yli 6 miljoonaa rekisteröitynyttä, keski-iältään 35-vuotiasta käyttäjää.

”Yrityskaupan myöstä saamme Suomesta erityisesti deittipalvelun kehittämiseen erikoistunutta strategista osaamista ja ainutlaatuista teknologiaa. Klip on innovoinut erittäin nopeasti kasvavaan social discovery -kategoriaan aivan uudenlaisen, kansainvälisestä kilpailusta selkeästi erottuvan tuotteen. Klipin ja eCiftin yhdistyminen tuo meille useita synergiaetuja, kuten entistä paremmat teknologiset resurssit ja innovatiivista suomalaista osaamista kehittämään jo valmiiksi suosittuja palveluitamme. Tulemme uusien osaajiemme toimesta lanseeraamaan pian myös uusia tuotteita tähän palvelukategoriaan”, kertoo 3TS Capital Partnersin toimitusjohtaja Pekka Mäki.

Discotec tulee Klipin ja eCiftin lisäksi kehittämään uusia social discovery -kategoriaan kuuluvia mobiilipalveluita. Discotecin tarkoituksena on vuosien 2018 ja 2019 aikana lanseerata nykyisiä tuotteitaan uusille markkinoille ja kehittää myös uusia tuotteita. Tällä hetkellä 25 ihmistä työllistävän Discotecin toimistot sijaitsevat Helsingissä, Istanbulissa ja Ukrainan Lvivissä.

Klip on suomalainen 2016 perustettu videodeittisovellus, joka työllistää Suomessa 8 henkeä. Ensimmäinen sovellusversio julkaistiin käyttäjille Suomessa 2017 ja se on ladattavissa ilmaiseksi iOs ja Android puhelimille. Klip tuo myös markkinansa ensimmäisenä sovelluksena tapahtumatoiminnon, jolla käyttäjät voivat löytää tapahtumia joihin muut käyttäjät ovat osallistumassa.

eCift on 3TS Capitalsin omistama, vuonna 2009 perustettu, 10 henkeä työllistävä perinteinen deittipalvelu, jonka pääkohdemaina ovat Turkki ja Saksa. Palvelulla on 6 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.

3TS Capital Partners oli Sitran aloitteesta perustettu ensimmäinen teknologia-, media- ja telekommunikaatioalan yrityksiin keskittyvä pääomasijoitusrahasto Keski- ja Itä-Euroopassa.

Discotec Oy on yrityskaupan myötä syntynyt yritys, jonka päätoimena on kehittää Klip ja eCift deittisovelluksia, sekä uusia social discovery mobiilipalveluita. Tällä hetkellä 25 ihmistä työllistävän Discotecin toimistot sijaitsevat Helsingissä, Istanbulissa ja Ukrainan Lvivissä.

Juho Oranen, markkinointijohtaja, Discotec Oy
juho@discotec.io, +358503099880

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy

Klip esittelee käyttäjäprofiilit videomuodossa.
Klip tuo käyttäjilleen ensimmäisenä deittiapplikaationa tapahtumatoiminnon, jolla he voivat etsiä tapahtumia joihin muut käyttäjät osallistuvat.
Klip on ladattavissa ilmaiseksi Android ja iOS puhelimille.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.