Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Kansainvälisille treffimarkkinoille lähtevä kotimainen videodeittisovellus Klip mahdollistaa markkinoiden ensimmäisenä deittisovelluksena käyttäjien kohtaamiset virtuaalisesti  kasvokkain.
Kansainvälisille treffimarkkinoille lähtevä kotimainen videodeittisovellus Klip mahdollistaa markkinoiden ensimmäisenä deittisovelluksena käyttäjien kohtaamiset virtuaalisesti kasvokkain.

Klip on vuonna 2016 perustettu suomalainen, videoiden avulla henkilöprofiileja esittelevä deittisovellus, joka tekee uusien ihmisten löytämisen valokuvien arviointiin perustuvia sovelluksia aidommaksi ja persoonallisemmaksi. Klip eroaa muista markkinoilla olevista deittisovelluksista erityisesti videopohjaisuudellaan ja uudella, käyttäjiensä virtuaaliset ja kasvokkain tapahtuvat aidot kohtaamiset ensimmäisenä yhdistävällä ominaisuudella.

”Nuoret aikuiset käyttävät nykyisin ennätysmäärän videosisältöä. He paitsi kuluttavat liikkuvaa kuvaa enemmän kuin koskaan, myös tuottavat sitä itse osana normaalia kommunikaatiotaan. Erilaisissa viestintäsovelluksissa videoiden käyttö onkin enemmän sääntö kuin poikkeus, joten me tuomme samat käytännöt myös valokuvien pyyhkimiseen jämähtäneelle deittialalle. Klip vie koko deittikategorian sosiaalisempaan ja realistisempaan suuntaan, hälventäen digitaalisten ja kasvokkain tapahtuvien kohtaamisten eroja”, Klipin perustajiin kuuluva ja uuden Discotecin markkinointijohtajana aloittava Juho Oranen kertoo ja jatkaa: “Klipin tavoitteena on tarjota käyttäjilleen enemmän kokemuksia ja aitoja mahdollisuuksia uusien ihmisten tapaamiseen. Siksi tuomme sovellukseen alallamme ensimmäisenä myös tapahtumatoiminnon, jonka avulla käyttäjät löytävät lähialueeltaan tilaisuuksia, joihin osallistuu muitakin palvelun käyttäjiä. Nämä voivat olla konsertteja, festivaaleja, messuja, taidenäyttelyitä, klubeja, ravintoloita, raveja tai vaikkapa lavatansseja. Yleisötapahtumissa on luontevaa tavata samanhenkisiä ihmisiä, mihin Klip tuo sovelluksen kautta aivan uudenlaisen mahdollisuuden.”

Sitran aloitteesta perustettu 3TS Capital Partners oli ensimmäinen teknologia-, media- ja telekommunikaatioalan yrityksiin keskittyvä pääomasijoitusrahasto Keski- ja Itä-Euroopassa.

eCift on 3TS Capital Partnersin omistama, Turkin ja Saksan alueille keskittynyt ja vuonna 2009 perustettu käyttäjäprofiiliin perustuva perinteinen deittipalvelu. eCiftillä on Turkissa ja Saksassa yli 6 miljoonaa rekisteröitynyttä, keski-iältään 35-vuotiasta käyttäjää.

”Yrityskaupan myöstä saamme Suomesta erityisesti deittipalvelun kehittämiseen erikoistunutta strategista osaamista ja ainutlaatuista teknologiaa. Klip on innovoinut erittäin nopeasti kasvavaan social discovery -kategoriaan aivan uudenlaisen, kansainvälisestä kilpailusta selkeästi erottuvan tuotteen. Klipin ja eCiftin yhdistyminen tuo meille useita synergiaetuja, kuten entistä paremmat teknologiset resurssit ja innovatiivista suomalaista osaamista kehittämään jo valmiiksi suosittuja palveluitamme. Tulemme uusien osaajiemme toimesta lanseeraamaan pian myös uusia tuotteita tähän palvelukategoriaan”, kertoo 3TS Capital Partnersin toimitusjohtaja Pekka Mäki.

Discotec tulee Klipin ja eCiftin lisäksi kehittämään uusia social discovery -kategoriaan kuuluvia mobiilipalveluita. Discotecin tarkoituksena on vuosien 2018 ja 2019 aikana lanseerata nykyisiä tuotteitaan uusille markkinoille ja kehittää myös uusia tuotteita. Tällä hetkellä 25 ihmistä työllistävän Discotecin toimistot sijaitsevat Helsingissä, Istanbulissa ja Ukrainan Lvivissä.

Klip on suomalainen 2016 perustettu videodeittisovellus, joka työllistää Suomessa 8 henkeä. Ensimmäinen sovellusversio julkaistiin käyttäjille Suomessa 2017 ja se on ladattavissa ilmaiseksi iOs ja Android puhelimille. Klip tuo myös markkinansa ensimmäisenä sovelluksena tapahtumatoiminnon, jolla käyttäjät voivat löytää tapahtumia joihin muut käyttäjät ovat osallistumassa.

eCift on 3TS Capitalsin omistama, vuonna 2009 perustettu, 10 henkeä työllistävä perinteinen deittipalvelu, jonka pääkohdemaina ovat Turkki ja Saksa. Palvelulla on 6 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää.

3TS Capital Partners oli Sitran aloitteesta perustettu ensimmäinen teknologia-, media- ja telekommunikaatioalan yrityksiin keskittyvä pääomasijoitusrahasto Keski- ja Itä-Euroopassa.

Discotec Oy on yrityskaupan myötä syntynyt yritys, jonka päätoimena on kehittää Klip ja eCift deittisovelluksia, sekä uusia social discovery mobiilipalveluita. Tällä hetkellä 25 ihmistä työllistävän Discotecin toimistot sijaitsevat Helsingissä, Istanbulissa ja Ukrainan Lvivissä.

Juho Oranen, markkinointijohtaja, Discotec Oy
juho@discotec.io, +358503099880

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy

Klip esittelee käyttäjäprofiilit videomuodossa.
Klip tuo käyttäjilleen ensimmäisenä deittiapplikaationa tapahtumatoiminnon, jolla he voivat etsiä tapahtumia joihin muut käyttäjät osallistuvat.
Klip on ladattavissa ilmaiseksi Android ja iOS puhelimille.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.

Autourheilutähdet Kalle Rovanperä ja Valtteri Bottas läpäisivät hävittäjälentoon valmistavan lääkärintarkastuksensa7.6.2018 14:03Tiedote

Red Bullin rallitähti Kalle Rovanperä ja F1-tähti Valtteri Bottas osallistuivat Puolustusvoimien Ilmailulääketieteen keskuksessa Helsingissä ilmailulääkärin kokeisiin saadakseen ilmavoimien 100-vuotislentonäytöksessä 16.6. tapahtuvaa Flying Finn -hävittäjälentoaan varten lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen. Laboratoriokokeiden lisäksi testissä mitattiin paitsi autourheilutähtien näkö, kuulo ja tasapainoaistit, tehtiin myös maksimaalinen suorituskyvyn mittaava ergometritesti. Suoritus- ja kestävyystestejä vaaditaan, sillä hävittäjälennon aikana kiihtyvyysvoimat voivat nousta jopa 9-12 G:n tasolle, kun F1-autossa kuljettajaan kohdistuu enimmillään 5-6 G:n painovoima.

Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään1.6.2018 14:18Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN29.5.2018 10:59Tiedote

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.

IT-talo Nortal palkkaa satoja, henkilöstömäärä kasvaa tänä vuonna puolella22.5.2018 14:12Tiedote

Liiketoiminnan- ja IT-alan konsultti sekä ohjelmistotoimittaja Nortal vahvistaa asemiaansa viidellä kotimarkkina-alueellaan Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Liettuassa ja Omanissa. Virossa vuonna 2000 perustettu yhtiö muutti nimensä Nortaliksi ostettuaan vuonna 2011 suomalaisen ohjelmistotoimittaja CCC Corporationin. Täysin työntekijöidensä omistaman Nortalin tavoitteena on palkata tänä vuonna 300 uutta työntekijää varmistamaan lisääntyneiden asiakasprojektien toimitukset. Myös Suomessa Nortalin toiminta on kääntynyt kannattavaksi ja yhtiön rekrytointitarve on liiketoiminnan ja asiakkuuksien kasvaessa huomattava.