Johnny LJohnny L

Suomalainen Digital Goodie rakensi Co-op:lle sähköisen kaupan palvelun Iso-Britanniaan

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ja Co-op, yksi Iso-Britannian johtavista vähittäiskauppaketjuista ja osuustoimijoista, julkistavat uuden päivittäistavaroiden verkkokaupan shop.coop.co.uk:n. Uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.

Co-opin uusi päivittäistavaroiden verkkokauppapalvelu sekä siihen liittyvät tilausten toimitusketjun hallinnan toiminnot Iso-Britanniassa tuotetaan suomalaisen Digital Goodien Connected Commerce -alustalla.

Co-opin uusi päivittäistavaroiden verkkokauppapalvelu sekä siihen liittyvät tilausten toimitusketjun hallinnan toiminnot tuotetaan Digital Goodien Connected Commerce -alustalla. Digital Goodien sähköisen kaupan SaaS-palvelu on suunniteltu erityisesti suurille kaupan alan toimijoille liiketoiminnan digitaaliseen maailmaan siirtämiseen. Co-op hyödyntää Digital Goodien verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteita, joihin kuuluvat Co-opille räätälöity verkkokauppasivusto, nopeat ja hajautetut toimitukset mahdollistava tilausjärjestelmä sekä tehokkaat yhteydet maksu- ja logistiikkapalvelutoimittajiin.

Uusi shop.coop.co.uk-verkkopalvelu lanseerattiin maaliskuun loppupuolella ja se palvelee ensimmäisessä vaiheessa asiakkaita Lontoon Kings Roadin läheisyydessä. Seuraavassa vaiheessa palvelu laajennetaan kahdeksaan muuhun Lontoon Co-op-liikkeeseen ja lopulta tavoitteena on kattaa suuri määrä Co-opin kauppoja ympäri Iso-Britanniaa. Co-op on Iso-Britannian 6. suurin ruuan jälleenmyyjä ja sillä on noin 5000 toimipaikkaa ympäri maan.

Co-opin tavoitteena uudella palvelulla on ollut tuoda tuotteet lähemmäksi asiakkaita ja vahvistaa digitaalisia palveluita.

“Nyt avattu verkkokauppa- ja kuljetuspalvelu on osa laajempaa digitalisaatioon tähtäävää suunnitelmaamme, johon kuuluu useita kiinnostavia kokeiluja eri puolilla Iso-Britanniaa”, kommentoi Chris Conway, Co-opin sähköisen liiketoiminnan johtaja. “On ollut hienoa työskennellä yhdessä Digital Goodien kanssa, joka on hyvin tehokas ja moderni teknologiakumppani. Uusi palvelu on syntynyt tiiviin yhteistyömme ja ketterän kehitystyömme tuloksena.”

“Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstämme Co-opin kanssa Iso-Britanniassa ja on ollut hienoa päästä auttamaan näin merkittävää kaupan alan toimijaa heidän digitaalisen asiakaskokemuksen parantamisessa”, kommentoi Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen. “Co-opilla on vahva ote kaupan digitalisaatioonja ketterät työskentelymallit, minkä ansiosta heillä on erinomaiset mahdollisuudet hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia erittäin kilpailulla Iso-Britannian päivittäistavaramarkkinalla. Meidän tavoitteenamme on auttaa suuria kauppaketjuja yhdistämään kivajalkakauppa ja uusi digitaalinen maailma saumattomaksi asiakaskokemukseksi ja on ollut hienoa toteuttaa tätä Co-opin kaltaiselle toimijalle. Uskomme myös, että Co-opin kaltainen asiakasreferenssi auttaa meitä laajentamaan palvelujamme kansainvälisesti entistäkin laajemmalle.”

Vuonna 2009 perustettu Digital Goodie on erikoistunut päivittäistavaroiden verkkokaupparatkaisuihin, joissa vaaditaan nopeaa ja hajautettua tuotteiden toimituskykyä. Digital Goodien pitkäaikainen yhteistyökumppani Suomessa on S-ryhmä. Digital Goodien alusta on myös listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä eCommerce-ratkaisuista.

Co-opin uusi verkkopalvelu: shop.coop.co.uk.

Digital Goodie

Digital Goodie (entinen ‘Foodie’) on suomalainen sähköisen kaupan ohjelmistoyritys. Yhtiö tarjoaa kaupan alan toimijoille modernin ja täysin räätälöitävän kauppa-alustan, jonka tavoitteena on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi. Digital Goodien Connected Commerce -alusta on listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä eCommerce-ratkaisuista. Digital Goodien alusta hyödyntää nykyaikaista microservices-arkkitehtuuria, joka koostuu muokattavissa olevista verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteista.

Digital Goodie perustettiin vuonna 2009 ja sen pääkonttori on Helsingissä. Yhtiön rahoittajiin kuuluu muun muassa yhdysvaltalainen Black Dragon Capital.

Kontakti medialle:

Co-opin uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.
Digital Goodien missio on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi.

Johnny L - PR for the digitalizing world

Suomalainen Bering & Company auttamaan Vietnamin valtiota ruokaturvallisuudessa lohkoketjuteknologian avulla5.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Lohkoketjuihin ja vaativiin teknologisiin ratkaisuihin keskittyvä suomalainen konsulttiyritys Bering & Company on solminut sopimuksen Vietnamin Tiede- ja teknologiaministeriön alaisuudessa toimivan valtion sertifiointiyksikön Quacertin kanssa. Vietnamin pääministerin päätöksestä alkaneen ruokaturvallisuuden parantamiseen tähtäävän hankkeen tavoitteena on hyödyntää lohkoketjuteknologiaa elintarvikkeiden tuotannon kehittämisessä. Ratkaisuja pilotoidaan Vietnamin kolmanneksi suurimmassa panimossa Habecossa.

Julkisen internetin ohittava dataliikenne lisääntyy lähivuosina yli 50 prosenttia vuodessa EMEA-alueella16.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Equinix, maailman suurin datakeskusyhtiö, on julkaissut vuosittaisen Global Interconnection Index (GXI) markkinakatsauksensa, jonka mukaan yritykset hyödyntävät jatkuvasti yhä enemmän suoria keskinäisiä datayhteyksiä digiliiketoiminnassa kilpailemiseen. Samalla data siirtyy jatkuvasti lähemmäksi loppukäyttäjiä. GXI:n yhteydessä tehdyssä tutkimuksessa selvisi myös muun muassa, että suomalaiset IT-päättäjät uskovat Suomen vahvistavan asemaansa yhtenä maailman dataliikenteen keskeisenä solmukohtana seuraavan viiden vuoden aikana.

KUTSU: Kotimainen välimerellisten ruokien Baba Foods uudistuu ja kutsuu infopitoiselle välimerelliselle lounaalle keskiviikkona 22.5.13.5.2019 09:29:45 EESTKutsu

Hyvä ruoasta kiinnostunut toimittaja, Kotimainen, välimerellisiin kasvisruokiin erikoistunut perheyritys ja parhaimman kotimaisen hummuksen valmistaja (HS:n makutesti) Baba Foods on uudistanut brändinsä ja terävöittänyt missiotaan keväällä 2019: Baban tuotteilla on nyt uusi moderni ja raikas ulkonäkö ja Baba lähtee pitkäkestoiselle missiolle, jossa kannustetaan suomalaisia ottamaan vaikutteita Lähi-idän yhdessä syömisen perinteistä ja yksinkertaisesti syömään enemmän yhdessä! Baba Foodsilla on vahvat juuret Lähi-idässä, ja ruokien reseptit ovat periytyneet perustajien isän suvun ikiaikaisista ohjeista. Babalaiset suhtautuvat intohimolla paitsi ruokiinsa, myös Lähi-idän perinteisiin, johon kuuluu kiinteänä osana yhdessä syömisen kulttuuri. Tutkimusten mukaan lähes kaikki suomalaiset (91%*) pitävät perheen kanssa yhdessä syömistä hyvänä ja toivottavana asiana ja silti vain joka toinen perhe syö lähes päivittäin yhdessä. ”Ymmärrämme täysin tämän mission suuruuden, emmekä oleta pystyvämme