Johnny LJohnny L

Suomalainen Digital Goodie rakensi Co-op:lle sähköisen kaupan palvelun Iso-Britanniaan

Sähköisen kaupankäynnin ohjelmistoyhtiö Digital Goodie ja Co-op, yksi Iso-Britannian johtavista vähittäiskauppaketjuista ja osuustoimijoista, julkistavat uuden päivittäistavaroiden verkkokaupan shop.coop.co.uk:n. Uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.
Co-opin uusi päivittäistavaroiden verkkokauppapalvelu sekä siihen liittyvät tilausten toimitusketjun hallinnan toiminnot Iso-Britanniassa tuotetaan suomalaisen Digital Goodien Connected Commerce -alustalla.

Co-opin uusi päivittäistavaroiden verkkokauppapalvelu sekä siihen liittyvät tilausten toimitusketjun hallinnan toiminnot tuotetaan Digital Goodien Connected Commerce -alustalla. Digital Goodien sähköisen kaupan SaaS-palvelu on suunniteltu erityisesti suurille kaupan alan toimijoille liiketoiminnan digitaaliseen maailmaan siirtämiseen. Co-op hyödyntää Digital Goodien verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteita, joihin kuuluvat Co-opille räätälöity verkkokauppasivusto, nopeat ja hajautetut toimitukset mahdollistava tilausjärjestelmä sekä tehokkaat yhteydet maksu- ja logistiikkapalvelutoimittajiin.

Uusi shop.coop.co.uk-verkkopalvelu lanseerattiin maaliskuun loppupuolella ja se palvelee ensimmäisessä vaiheessa asiakkaita Lontoon Kings Roadin läheisyydessä. Seuraavassa vaiheessa palvelu laajennetaan kahdeksaan muuhun Lontoon Co-op-liikkeeseen ja lopulta tavoitteena on kattaa suuri määrä Co-opin kauppoja ympäri Iso-Britanniaa. Co-op on Iso-Britannian 6. suurin ruuan jälleenmyyjä ja sillä on noin 5000 toimipaikkaa ympäri maan.

Co-opin tavoitteena uudella palvelulla on ollut tuoda tuotteet lähemmäksi asiakkaita ja vahvistaa digitaalisia palveluita.

“Nyt avattu verkkokauppa- ja kuljetuspalvelu on osa laajempaa digitalisaatioon tähtäävää suunnitelmaamme, johon kuuluu useita kiinnostavia kokeiluja eri puolilla Iso-Britanniaa”, kommentoi Chris Conway, Co-opin sähköisen liiketoiminnan johtaja. “On ollut hienoa työskennellä yhdessä Digital Goodien kanssa, joka on hyvin tehokas ja moderni teknologiakumppani. Uusi palvelu on syntynyt tiiviin yhteistyömme ja ketterän kehitystyömme tuloksena.”

“Olemme erittäin ylpeitä yhteistyöstämme Co-opin kanssa Iso-Britanniassa ja on ollut hienoa päästä auttamaan näin merkittävää kaupan alan toimijaa heidän digitaalisen asiakaskokemuksen parantamisessa”, kommentoi Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen. “Co-opilla on vahva ote kaupan digitalisaatioonja ketterät työskentelymallit, minkä ansiosta heillä on erinomaiset mahdollisuudet hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia erittäin kilpailulla Iso-Britannian päivittäistavaramarkkinalla. Meidän tavoitteenamme on auttaa suuria kauppaketjuja yhdistämään kivajalkakauppa ja uusi digitaalinen maailma saumattomaksi asiakaskokemukseksi ja on ollut hienoa toteuttaa tätä Co-opin kaltaiselle toimijalle. Uskomme myös, että Co-opin kaltainen asiakasreferenssi auttaa meitä laajentamaan palvelujamme kansainvälisesti entistäkin laajemmalle.”

Vuonna 2009 perustettu Digital Goodie on erikoistunut päivittäistavaroiden verkkokaupparatkaisuihin, joissa vaaditaan nopeaa ja hajautettua tuotteiden toimituskykyä. Digital Goodien pitkäaikainen yhteistyökumppani Suomessa on S-ryhmä. Digital Goodien alusta on myös listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä eCommerce-ratkaisuista.

Co-opin uusi verkkopalvelu: shop.coop.co.uk.

Digital Goodie

Digital Goodie (entinen ‘Foodie’) on suomalainen sähköisen kaupan ohjelmistoyritys. Yhtiö tarjoaa kaupan alan toimijoille modernin ja täysin räätälöitävän kauppa-alustan, jonka tavoitteena on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi. Digital Goodien Connected Commerce -alusta on listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä eCommerce-ratkaisuista. Digital Goodien alusta hyödyntää nykyaikaista microservices-arkkitehtuuria, joka koostuu muokattavissa olevista verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteista.

Digital Goodie perustettiin vuonna 2009 ja sen pääkonttori on Helsingissä. Yhtiön rahoittajiin kuuluu muun muassa yhdysvaltalainen Black Dragon Capital.

Kontakti medialle:

Co-opin uusi palvelu avattiin kuluttajille maaliskuussa ja ensimmäiset asiakkaat Lontoossa voivat nyt ostaa sen kautta päivittäistavaratuotteita, joille luvataan pisimmillään kahden tunnin toimitusaika.
Digital Goodien missio on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi.

Johnny L - PR for the digitalizing world

Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote

Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.

Teknologiayhtiö Jollan entinen johto ostaa Jolla Oy:n liiketoiminnan27.11.2023 15:00:05 EET | Tiedote

Käyttöjärjestelmiin ja autoalan ohjelmistoihin erikoistuneen Jolla Oy:n koko liiketoiminta ja henkilöstö siirtyy uuteen yhtiöön, kun yhtiön entinen johto ostaa Jollan liiketoiminnan. Jollan omistusrakenteessa olevasta venäläisomistuksesta tuli Ukrainan sodan myötä välitön ongelma henkilöstölle ja asiakkaille, mikä ajoi yhtiön lopulta keväällä 2023 yrityssaneeraukseen. Asia saatiin ratkaistua Pirkanmaan käräjäoikeuden 24.11.2023 vahvistettua yrityssaneerausohjelman, joka velvoittaa yhtiön myymään sen liiketoiminnan kokonaisuudessaan toiseen yhtiöön.