Fourkind Oy

Suomalainen Fourkind laajentaa Amsterdamiin ja rekrytoi kolmekymmentä konsulttia

Suomalainen konsultointiyritys Fourkind on avannut kolmannen toimistonsa Amsterdamiin.

Fourkind B.V.:n ensimmäiset työntekijät ovat jo aloittaneet ensimmäisten asiakasprojektien parissa. Fourkind aikoo työllistää 30 konsulttia Hollannissa vuoden 2019 loppuun mennessä.

“Kasvoimme Helsingissä alle vuodessa 25:n hengen kokoon. Amsterdam on suurempi markkina ja keskeinen lokaatio koko Eurooppaan, joten odotamme vähintään samanlaista kehitystä”, kommentoi Amsterdamin toimiston johtaja Mikko Pajulahti.

Fourkind työskentelee tällä hetkellä viidentoista asiakkaan strategisten kärkihankkeiden kanssa pääsääntöisesti tekoälyyn, alustatalouteen, neljänteen teolliseen vallankumoukseen ja digitaaliseen transformaatioon liittyen. Sillä on toimistot Helsingissä, Shanghaissa ja nyt myös Amsterdamissa.

Amsterdamin toimisto auttaa Fourkindia vastaamaan paremmin Keski- ja Länsi-Euroopan kysyntään koskien teknologiaosaamisella varustettua liikkeenjohdon konsultointia. Juuri Amsterdamiin Fourkind päätyi huolellisen analyysin perusteella.

“Amsterdamissa on paljon kiinnostaviaa asiakaspotentiaalia, tasokas rekrytointimarkkina ja kaikin puolin liiketoiminnalle avoin ilmapiiri. Lisäksi Hollannissa hyödynnetään varsin luovia mekanismeja sekä asiantuntijoiden että yritysten houkuttelemiseksi maahan.” perustelee Pajulahti.

Uuteen maahan muuttaminen aiheuttaa aina ylimääräisiä kustannuksia. Hollanti haluaa pienentää tätä kynnystä myöntämällä tietyt kriteerit täyttävälle työvoimalle kolmenkymmenen prosentin verovapaan osuuden palkasta ensimmäisen viiden vuoden ajan. Lisäksi Amsterdamin kaupunki tukee uusia yrityksiä esimerkiksi toimimalla yhdistäjänä pienten, uusien toimijoiden ja suurten korporaatioiden välillä yhteisissä projekteissa.

Mikko Pajulahti, Director, Fourkind B.V.
mikko.pajulahti@fourkind.nl

Jonne Heikkinen
Managing Partner, Fourkind Oy
jonne.heikkinen@fourkind.com

Fourkind Oy
Perämiehenkatu 10-12 F214.4

Fourkind is a management consultancy with very deep machine learning, design, engineering and software development expertise.

Lue lisää julkaisijalta Fourkind Oy