Suomalainen Hellon palkittiin kansainvälisessä palvelumuotoilukilpailussa jo neljättä kertaa

Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Hellon voitti alan arvostetuimman palkinnon jo neljännen kerran.

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom
Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Kuvassa vasemmalta: J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja, Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo, Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network, Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon. Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Service Design Awards 2019 -kilpailuun osallistui eri puolilta maailmaa lähes 150 työtä, joista parhaat palkittiin 11.10.2019 palkintogaalassa Torontossa. Palkitussa työssä, Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelemassa palveluidentiteetissä yhdistettiin luovalla tavalla palvelumuotoilu, design 2.0 -ajattelu sekä tekoäly. Pioneeriluonteisen työn inspiroimana palvelumuotoilukilpailuun perustettiin myös uusi ’Innovative Combination of Technology and Service Design’ -kategoria.

Palkitun projektin tavoitteena on ollut parantaa entisestään Mandatum Lifen asiakaskokemusta. Hellon hyödynsi palveluidentiteetin uudistamisessa palvelumuotoilua ja omaa AINO-tekoälyratkaisuaan. Uusi identiteetti rakennettiin välittämisen tunteen ympärille. Tuloksena Mandatum Lifen asiakastyytyväisyys on noussut entisestään.

Kilpailun tuomaristo valitsee voittavat työt anonyymisti eli tietämättä työn tekijää etukäteen. Tuomariston perustelut Hellonin ja Mandatum Lifen voitolle: ”Työssä yhdistyy ainutlaatuisella tavalla koneoppiminen/tekoäly ihmislähtöiseen design-prosessiin. Tämä teknologian ja empaattisen ajattelun liitto vaikutti asiakkaan liiketoimintaan monilta suunnilta ja sitoutti asiakkaan organisaation. Lopputuloksena syntyi erinomainen asiakaskokemus kaikissa asiakasrajapinnoissa.”

”Yhdessä Hellonin kanssa rakennettu uusi menestyksekäs palveluidentiteettimme on osoittautunut erittäin toimivaksi sekä asiakkaittemme että henkilöstömme keskuudessa”, kommentoi Nina Laine, Mandatum Lifen asiakaspalveluyksikön johtaja ja jatkaa: ”On hienoa, että tekoälyä luovasti hyödyntänyt uudistuksemme huomioitiin myös kansainvälisesti arvostetulla palkinnolla, mutta meille tärkeintä on se, että asiakkaamme ovat yhä tyytyväisempiä. Tästä myös Hellonille suuri kiitos.”

Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo neljättä kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 10 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa. Aikaisemmat palkinnot Hellonille ovat tulleet irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle toteutetusta asiakastyytyväisyysprojektista sekä Finavialle ja Yhteistyöapteekeille toteutetuista töistä.

”Mandatum Lifen kanssa toteutetussa projektissamme yhdistettiin todennäköisesti ensimmäistä kertaa maailmassa tekoälyä ja koneoppimista palvelumuotoilun keinoihin ja tämä palkinto on vahva osoitus yhdistelmän toimivuudesta”, kommentoi Jaakko Wäänänen, Hellonin toimitusjohtaja ja jatkaa: ”Voittaminen neljännen kerran peräjälkeen maailman arvostetuimmassa palvelumuotoilukilpailussa on meille huikeaa ja se perustuu sekä kymmenen vuoden kokemukseemme että poikkeuksellisen hyviin asiakkaisiin. Yhteistyö Mandatum Lifen kanssa toimi upeasti, ja sen kertoo myös tämä palkinto.”

Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon, jaakko.waananen@hellon.com, +358 40 560 4828

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Puolet suomalaisista pk-yrityksistä sisäistänyt tietosuojalain ja sen vaatimukset7.11.2019 09:54:44 EETTiedote

EU:n yleisen GDPR tietosuoja-asetuksen tuomat velvoitteet ovat puolessatoista vuodessa sisäistetty Suomessa kohtuullisesti. Tietoturva- ja tietosuojaratkaisuihin erikoistuneen D-Fence Oy:n teettämän kyselyn mukaan valtaosa suomalaisista PK-yrityksistä (80 %) kertoo kartoittaneensa käytössään ja hallussaan olevat henkilörekisterit ja yhteystietolistat. Kuitenkin vain noin puolet (54 %) kyselyyn osallistuneista yrityksistä kertoo osaavansa huolehtia rekistereistään ja valtaosa (88 %) vastanneista myös tiedostaa, että heillä on tietosuojassaan joitain puutteita.

Maailmalla tunnettu, Suomessa leivottu Finn Crisp loi uutuuden31.10.2019 13:39:41 EETTiedote

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 esitelty Finn Crisp -hapankorppu on lajissaan maailman myydyin. Yli 30 maassa myytävä Finn Crisp on useilla markkinoilla yleisnimi hapankorpuille. Olympiavieraiden kanssa Suomesta maailmalle lähtenyt merkki ottaa nyt haltuunsa uuden tuotekategorian, ohuet Suomessa leivotut täysjyväruislastut. Finn Crisp tekee uutuuksien myötä paluun uudistuvalle Helsingin Olympiastadionille ja kannustaa kuluttajia parempaan valintaan myös porrasviikolla 4.-10.11.

Metsästä pöytään ja nokasta häntään - Sastan 50-vuotisjuhlat jatkuvat ravintola Nokassa1.10.2019 12:00:36 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo puolen vuosisadan ajan pukenut suomalainen Sasta juhlistaa merkkipäiviään tekemällä yhteistyötä muiden, samat kestävät arvot jakavien kotimaisia laatumerkkien kanssa. Sastan juhlavuosijulkistusten tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja osaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Vuoden kolmas kumppanijulkistus on jahtikauden avauksen kunniaksi villiin riistaruokaan ja lähituottajien kasviksiin erikoistunut palkittu helsinkiläinen ravintola Nokka, jonka syksyn nimikkomenu on Sastan inspiroima.

Ravintola Alexanderplats luottaa tyyliin ja makuun24.9.2019 14:41:02 EESTTiedote

Helsingin ydinkeskustan uudessa brasserie-pub Alexanderplatsissa korostuu funkis niin ruoassa kuin sisustuksessakin. Alexander Gullichsenin ja Sampo Kanteleen perustama klassikkoravintola on estetiikaltaan 40-lukulainen brasserie ja sen ruokalista koostuu etupäässä klassisista, ranskalaisen keittiön opein valmistetuista annoksista. Laadukas ja valoisa brasserie sijaitsee uudessa ravintolatilassa Eteläesplanadilla, palvellen asiakkaitaan kaikkina viikonpäivinä myöhäiseen iltaan saakka.

Heidi Mäkinen on uusi Master of Wine17.9.2019 15:57:01 EESTTiedote

Heidi Mäkinen on neljäntenä suomalaisena suorittanut viinialan kansainvälisesti arvostetuimman Master of Wine -tutkinnon. Kyseessä on korkein ja vaikeimmin saavutettava gastronomiaan liittyvä ammattitutkinto, jonka on suorittanut koulutuslinjan aloittamisvuodesta 1953 lähtien kaikkiaan vain 390 ihmistä 30 maasta. Heidi Mäkinen saa MW-todistuksensa marraskuussa järjestettävässä valmistujaistilaisuudessa yhdessä 13 muun vuonna 2019 tutkinnon suorittaneen viinialan huippuammattilaisen kanssa.