Suomalainen Hellon palkittiin kansainvälisessä palvelumuotoilukilpailussa jo neljättä kertaa

Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Hellon voitti alan arvostetuimman palkinnon jo neljännen kerran.

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom
Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Kuvassa vasemmalta: J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja, Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo, Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network, Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon. Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Service Design Awards 2019 -kilpailuun osallistui eri puolilta maailmaa lähes 150 työtä, joista parhaat palkittiin 11.10.2019 palkintogaalassa Torontossa. Palkitussa työssä, Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelemassa palveluidentiteetissä yhdistettiin luovalla tavalla palvelumuotoilu, design 2.0 -ajattelu sekä tekoäly. Pioneeriluonteisen työn inspiroimana palvelumuotoilukilpailuun perustettiin myös uusi ’Innovative Combination of Technology and Service Design’ -kategoria.

Palkitun projektin tavoitteena on ollut parantaa entisestään Mandatum Lifen asiakaskokemusta. Hellon hyödynsi palveluidentiteetin uudistamisessa palvelumuotoilua ja omaa AINO-tekoälyratkaisuaan. Uusi identiteetti rakennettiin välittämisen tunteen ympärille. Tuloksena Mandatum Lifen asiakastyytyväisyys on noussut entisestään.

Kilpailun tuomaristo valitsee voittavat työt anonyymisti eli tietämättä työn tekijää etukäteen. Tuomariston perustelut Hellonin ja Mandatum Lifen voitolle: ”Työssä yhdistyy ainutlaatuisella tavalla koneoppiminen/tekoäly ihmislähtöiseen design-prosessiin. Tämä teknologian ja empaattisen ajattelun liitto vaikutti asiakkaan liiketoimintaan monilta suunnilta ja sitoutti asiakkaan organisaation. Lopputuloksena syntyi erinomainen asiakaskokemus kaikissa asiakasrajapinnoissa.”

”Yhdessä Hellonin kanssa rakennettu uusi menestyksekäs palveluidentiteettimme on osoittautunut erittäin toimivaksi sekä asiakkaittemme että henkilöstömme keskuudessa”, kommentoi Nina Laine, Mandatum Lifen asiakaspalveluyksikön johtaja ja jatkaa: ”On hienoa, että tekoälyä luovasti hyödyntänyt uudistuksemme huomioitiin myös kansainvälisesti arvostetulla palkinnolla, mutta meille tärkeintä on se, että asiakkaamme ovat yhä tyytyväisempiä. Tästä myös Hellonille suuri kiitos.”

Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo neljättä kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 10 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa. Aikaisemmat palkinnot Hellonille ovat tulleet irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle toteutetusta asiakastyytyväisyysprojektista sekä Finavialle ja Yhteistyöapteekeille toteutetuista töistä.

”Mandatum Lifen kanssa toteutetussa projektissamme yhdistettiin todennäköisesti ensimmäistä kertaa maailmassa tekoälyä ja koneoppimista palvelumuotoilun keinoihin ja tämä palkinto on vahva osoitus yhdistelmän toimivuudesta”, kommentoi Jaakko Wäänänen, Hellonin toimitusjohtaja ja jatkaa: ”Voittaminen neljännen kerran peräjälkeen maailman arvostetuimmassa palvelumuotoilukilpailussa on meille huikeaa ja se perustuu sekä kymmenen vuoden kokemukseemme että poikkeuksellisen hyviin asiakkaisiin. Yhteistyö Mandatum Lifen kanssa toimi upeasti, ja sen kertoo myös tämä palkinto.”

Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon, jaakko.waananen@hellon.com, +358 40 560 4828

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Suomalaisen viinitalon vienti kasvanut miljoonaluokkaan – myy samppanjaa myös Ranskaan30.12.2019 10:31:08 EETTiedote

Suomen johtaviin huippulaadukkaiden viinien ja oluiden maahantuojiin kuuluva Viinitie on kasvattanut myyntiään merkittävästi myös Suomen ulkopuolelle. Omissa ja edustamissaan laatuviineissä markkinoiden parhaaseen hinta-laatusuhteeseen pyrkivän Viinitien strategia on toiminut Suomen lisäksi erityisesti Ruotsissa ja Norjassa kasvattaen Viinitien viennin tänä vuonna yli miljoonaan euroon. Suosittua samppanjaansa Viinitie myy myös Ranskaan.

Sasta esittelee 50-vuotisjuhlansa viimeisen lahjan19.12.2019 11:04:14 EETTiedote

Sastan juhlavuoden viides kumppanijulkistus korostaa perinteisiä suomalaisia materiaaleja, kun pellava- ja villakutomo Lapuan kankurit tuo jouluksi myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia SASTA X LAPUAN KANKURIT -villahuopia. Huopa jatkaa Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Costo X Sasta -sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko, ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat sekä kotimaisen kiväärivalmistaja Lynxin kanssa suunniteltu metsästysase.

Sasta ja LYNX Rifles yhteistyöhön10.12.2019 11:21:01 EETTiedote

Suomalainen ulkoiluvaatettaja Sasta jatkaa 50-vuotismerkkipäivänsä juhlistamista uudella kotimaisella yhteistyöllä. Vuoden neljäs kumppanijulkistus korostaa suomalaista teknistä osaamista, kun Lynx Rifles tuo myyntiin rajoitetun erän huippulaadukkaita kotimaisia Lynx TD15 Sasta50 Special Edition -metsästyskivääreitä. Lynx-kiväärit jatkavat Sastan juhlavuosiyhteistöitä, joita ovat Coston kanssa tehty sarkalippis, Marttiinin Sasta-juhlapuukko sekä ravintola Nokan syysmenu ja kierrätysmateriaalista ommellut esiliinat.

Olo Groupin ravintoloihin suomalaista huipputeknologiaa4.12.2019 13:02:52 EETTiedote

Olo Group on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintolatoimintojensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat huippuravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

Jäämies Kimi Räikkönen huippukylmään yhteistyöhön15.11.2019 10:08:34 EETTiedote

F1-kuski Kimi Räikkönen on aloittanut markkinointiyhteistyön huippukylmähoitoon erikoistuneita laitteita Suomessa valmistavan CTN Groupin kanssa. Cryotech Finlandin kehittämät kylmähoitolaitteet tarjoavat lääkkeetöntä apua palautumiseen, stressitason laskemiseen sekä unen laadun ja vastustuskyvyn parantamiseen. Yhtiön uusin innovaatio, vain sähköllä toimiva CTN XCryo mahdollistaa paikallisten huippukylmähoitojen suorittamisen myös ilman nesteytettyjä kaasuja. Uutuuden odotetaan tuovan huippukylmähoidon yhä useampien hoitoa tarvitsevien iholle.

Puolet suomalaisista pk-yrityksistä sisäistänyt tietosuojalain ja sen vaatimukset7.11.2019 09:54:44 EETTiedote

EU:n yleisen GDPR tietosuoja-asetuksen tuomat velvoitteet ovat puolessatoista vuodessa sisäistetty Suomessa kohtuullisesti. Tietoturva- ja tietosuojaratkaisuihin erikoistuneen D-Fence Oy:n teettämän kyselyn mukaan valtaosa suomalaisista PK-yrityksistä (80 %) kertoo kartoittaneensa käytössään ja hallussaan olevat henkilörekisterit ja yhteystietolistat. Kuitenkin vain noin puolet (54 %) kyselyyn osallistuneista yrityksistä kertoo osaavansa huolehtia rekistereistään ja valtaosa (88 %) vastanneista myös tiedostaa, että heillä on tietosuojassaan joitain puutteita.