Suomalainen Hellon palkittiin kansainvälisessä palvelumuotoilukilpailussa jo neljättä kertaa

Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Hellon voitti alan arvostetuimman palkinnon jo neljännen kerran.

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom
Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Kuvassa vasemmalta: J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja, Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo, Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network, Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon. Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Service Design Awards 2019 -kilpailuun osallistui eri puolilta maailmaa lähes 150 työtä, joista parhaat palkittiin 11.10.2019 palkintogaalassa Torontossa. Palkitussa työssä, Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelemassa palveluidentiteetissä yhdistettiin luovalla tavalla palvelumuotoilu, design 2.0 -ajattelu sekä tekoäly. Pioneeriluonteisen työn inspiroimana palvelumuotoilukilpailuun perustettiin myös uusi ’Innovative Combination of Technology and Service Design’ -kategoria.

Palkitun projektin tavoitteena on ollut parantaa entisestään Mandatum Lifen asiakaskokemusta. Hellon hyödynsi palveluidentiteetin uudistamisessa palvelumuotoilua ja omaa AINO-tekoälyratkaisuaan. Uusi identiteetti rakennettiin välittämisen tunteen ympärille. Tuloksena Mandatum Lifen asiakastyytyväisyys on noussut entisestään.

Kilpailun tuomaristo valitsee voittavat työt anonyymisti eli tietämättä työn tekijää etukäteen. Tuomariston perustelut Hellonin ja Mandatum Lifen voitolle: ”Työssä yhdistyy ainutlaatuisella tavalla koneoppiminen/tekoäly ihmislähtöiseen design-prosessiin. Tämä teknologian ja empaattisen ajattelun liitto vaikutti asiakkaan liiketoimintaan monilta suunnilta ja sitoutti asiakkaan organisaation. Lopputuloksena syntyi erinomainen asiakaskokemus kaikissa asiakasrajapinnoissa.”

”Yhdessä Hellonin kanssa rakennettu uusi menestyksekäs palveluidentiteettimme on osoittautunut erittäin toimivaksi sekä asiakkaittemme että henkilöstömme keskuudessa”, kommentoi Nina Laine, Mandatum Lifen asiakaspalveluyksikön johtaja ja jatkaa: ”On hienoa, että tekoälyä luovasti hyödyntänyt uudistuksemme huomioitiin myös kansainvälisesti arvostetulla palkinnolla, mutta meille tärkeintä on se, että asiakkaamme ovat yhä tyytyväisempiä. Tästä myös Hellonille suuri kiitos.”

Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo neljättä kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 10 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa. Aikaisemmat palkinnot Hellonille ovat tulleet irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle toteutetusta asiakastyytyväisyysprojektista sekä Finavialle ja Yhteistyöapteekeille toteutetuista töistä.

”Mandatum Lifen kanssa toteutetussa projektissamme yhdistettiin todennäköisesti ensimmäistä kertaa maailmassa tekoälyä ja koneoppimista palvelumuotoilun keinoihin ja tämä palkinto on vahva osoitus yhdistelmän toimivuudesta”, kommentoi Jaakko Wäänänen, Hellonin toimitusjohtaja ja jatkaa: ”Voittaminen neljännen kerran peräjälkeen maailman arvostetuimmassa palvelumuotoilukilpailussa on meille huikeaa ja se perustuu sekä kymmenen vuoden kokemukseemme että poikkeuksellisen hyviin asiakkaisiin. Yhteistyö Mandatum Lifen kanssa toimi upeasti, ja sen kertoo myös tämä palkinto.”

Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon, jaakko.waananen@hellon.com, +358 40 560 4828

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.

Helsinkiläinen ruisviski palkittiin Saksassa parhaana kansainvälisenä viskinä9.7.2020 15:00:29 EESTTiedote

Suomalainen The Helsinki Distilling Company on voittanut Helsingissä tislatulle ruisviskilleen kultaa arvostetussa Meininger's International Spirits -kilpailussa Saksassa. Kansainväliset viskit -kategorian voitto on helsinkiläistislaamolle tärkeä apu Saksan kilpaillulla alkoholimarkkinalla menestymiseen. Toinenkin suomalainen käsityötislaamo saavutti kilpailussa menestystä, kun Pyynikin Distilling Company voitti kategoriansa ginillään. Myös Altian Koskenkorva Vodka palkittiin.

Palkittu tislaajamestari Mikko Mykkänen kehitti nimikkojuomaperheen18.6.2020 09:11:13 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company on tuonut markkinoille ansioituneen tislaajamestarinsa Mikko Mykkäsen nimeä kantavan kotimaisen Muteman-juomatuoteperheen. Mykkäsen itsensä kehittämä valikoima koostuu lajiensa täydellisyyttä tavoittelevista inkiväärioluesta ja tonic-vedestä sekä premium-luokan suomalaisesta käsityöginistä ja ruisviskistä. Alkoholit on tislattu kotimaisista raaka-aineista Helsingin Kalasataman Teurastamolla, inkivääriolut sekä tonic-vesi valmistetaan Iisalmessa.

Tuottajalle kiitos -stipendihaku avautui viljelijöille1.6.2020 11:35:23 EESTTiedote

Vaasan, K-ryhmä ja ProAgria käynnistävät toisen kerran Tuottajalle kiitos -stipendihaun maanviljelijöille. Stipendeillä kannustetaan viljelijöitä kehittämään suomalaista maanviljelyä ja jakamaan uutta tietoa keskenään. Kehittämistyön tuloksista tulee pitkällä aikavälillä hyötymään stipendin saajien lisäksi koko alkutuottajaporras. Stipendin rahoitus tulee K-ryhmän ja Vaasanin Tuottajalle kiitos -leipätuotteiden 15 sentin hyvitysosuuksista. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos laadukkaan viljan tuottamisesta sekä vastuullisuudesta koko ketjussa.

Suomessa jalostettu silli on harventunut superruokalaji6.5.2020 11:18:38 EESTTiedote

Suomi on kansainvälisesti tunnettu sillimaa. Vaikka kaikille tuttu kalalaji elää ja kasvaa ainoastaan Atlantin valtameren pohjoisosassa, on Suomessa vuosisataiset silliperinteet. Suomalaiset olivat 1900-luvulla myös itse ahkeria sillinkalastajia usemmalla laivastolla. Runsaasti terveellisiä rasvahappoja ja D-vitamiinia omaavasta kalasta löytyy suomalaiseen makuun juurtuneita perinnereseptejä ja käyttötapoja. Nykyään kotimaista sillinvalmistusperinnettä pitää yllä vain yksi perheyhtiö, uusikaupunkilainen Suomen Sillikonttori. Se valmistaa perinteisillä resepteillä sekä omaa nimeänsä kantavat, että tutun Jalostaja-merkin sillit.

Kotimaiset vaatealan toimijat keksivät ystävämyynnin uudelleen4.5.2020 15:13:51 EESTTiedote

Suomalaiset tekstiili- ja vaatetusalan toimijat ovat koronakriisin myötä haastavassa tilanteessa. Asiakkaiden pysytellessä kotioloissa on myös vaatekauppa pysähtynyt. Tilanteen piristämiseksi kotimainen erävaatettaja Sasta ideoi yhdessä kenkiin erikoistuneen Saint Vacantin ja miestenvaatettajan Frennin kanssa ystävämyyntitempauksen, jolla kannustetaan kuluttajia ostoksille lisäarvoa tuottamalla. Tempauksen pohjana on Sastan viimevuotinen 50-vuotisjuhla, jossa korostettiin kotimaista designia ja suomalaisia laadukkaita toimijoita.