Suomalainen Hellon palkittiin kansainvälisessä palvelumuotoilukilpailussa jo neljättä kertaa

Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Hellon voitti alan arvostetuimman palkinnon jo neljännen kerran.

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom
Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa. Kuvassa vasemmalta: J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja, Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo, Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network, Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon. Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Service Design Awards 2019 -kilpailuun osallistui eri puolilta maailmaa lähes 150 työtä, joista parhaat palkittiin 11.10.2019 palkintogaalassa Torontossa. Palkitussa työssä, Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelemassa palveluidentiteetissä yhdistettiin luovalla tavalla palvelumuotoilu, design 2.0 -ajattelu sekä tekoäly. Pioneeriluonteisen työn inspiroimana palvelumuotoilukilpailuun perustettiin myös uusi ’Innovative Combination of Technology and Service Design’ -kategoria.

Palkitun projektin tavoitteena on ollut parantaa entisestään Mandatum Lifen asiakaskokemusta. Hellon hyödynsi palveluidentiteetin uudistamisessa palvelumuotoilua ja omaa AINO-tekoälyratkaisuaan. Uusi identiteetti rakennettiin välittämisen tunteen ympärille. Tuloksena Mandatum Lifen asiakastyytyväisyys on noussut entisestään.

Kilpailun tuomaristo valitsee voittavat työt anonyymisti eli tietämättä työn tekijää etukäteen. Tuomariston perustelut Hellonin ja Mandatum Lifen voitolle: ”Työssä yhdistyy ainutlaatuisella tavalla koneoppiminen/tekoäly ihmislähtöiseen design-prosessiin. Tämä teknologian ja empaattisen ajattelun liitto vaikutti asiakkaan liiketoimintaan monilta suunnilta ja sitoutti asiakkaan organisaation. Lopputuloksena syntyi erinomainen asiakaskokemus kaikissa asiakasrajapinnoissa.”

”Yhdessä Hellonin kanssa rakennettu uusi menestyksekäs palveluidentiteettimme on osoittautunut erittäin toimivaksi sekä asiakkaittemme että henkilöstömme keskuudessa”, kommentoi Nina Laine, Mandatum Lifen asiakaspalveluyksikön johtaja ja jatkaa: ”On hienoa, että tekoälyä luovasti hyödyntänyt uudistuksemme huomioitiin myös kansainvälisesti arvostetulla palkinnolla, mutta meille tärkeintä on se, että asiakkaamme ovat yhä tyytyväisempiä. Tästä myös Hellonille suuri kiitos.”

Palvelumuotoilualan kansainvälisen kattojärjestön Service Design Networkin jo neljättä kertaa parhaasta työstä palkitsema Hellon on noussut 10 toimintavuotensa aikana alansa kaikkien aikojen palkituimmaksi toimijaksi maailmassa. Aikaisemmat palkinnot Hellonille ovat tulleet irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle toteutetusta asiakastyytyväisyysprojektista sekä Finavialle ja Yhteistyöapteekeille toteutetuista töistä.

”Mandatum Lifen kanssa toteutetussa projektissamme yhdistettiin todennäköisesti ensimmäistä kertaa maailmassa tekoälyä ja koneoppimista palvelumuotoilun keinoihin ja tämä palkinto on vahva osoitus yhdistelmän toimivuudesta”, kommentoi Jaakko Wäänänen, Hellonin toimitusjohtaja ja jatkaa: ”Voittaminen neljännen kerran peräjälkeen maailman arvostetuimmassa palvelumuotoilukilpailussa on meille huikeaa ja se perustuu sekä kymmenen vuoden kokemukseemme että poikkeuksellisen hyviin asiakkaisiin. Yhteistyö Mandatum Lifen kanssa toimi upeasti, ja sen kertoo myös tämä palkinto.”

Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon, jaakko.waananen@hellon.com, +358 40 560 4828

Kuvassa vasemmalta:
J. Margus Klaar, tuomariston puheenjohtaja,
Timo Pätiälä, toimitusjohtaja Hellon Lontoo,
Birgit Mager, pääjohtaja Global Service Design Network,
Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon.

Kuvaaja: Roman Schoeneboom

Sami Hedberg tuo komedian suorana olohuoneisiin – uran ensimmäinen nettilive pikkujouluperjantaina 4.12.27.11.2020 14:55:26 EETTiedote

Pandemia ja sen mukanaan tuomat kokoontumisrajoitukset muuttivat esiintyvien taiteilijoiden kuluvan vuoden suunnitelmat. Myös standup-koomikko Sami Hedberg joutui siirtämään kiertueensa, mikä vei lavaesiintymiset paitsi Hedbergiltä, myös nauruntäyteiset illat tuhansilta faneilta. Tuodakseen iloa ja lohtua nykyhistorian synkimpään pikkujoulukauteen, tarjoilee Sami Hedberg uransa ensimmäisen kerran esityksensä suoraan komedianystävien olohuoneisiin perjantaina 4.12.

Kirjailijat perustivat ginitislaamon – lukijoille laatua myös lasiin16.11.2020 16:10:05 EETTiedote

Suomalaiset kirjallisuusalan ammattilaiset ovat perustaneet Authors’ Distillery -käsityötislaamon. Tuomas Kyrön, Christian Rönnbackan, Soili Pohjalaisen ja Lippo Luukkosen perustama tislaamo toimii Mäntsälän keskustan Meijerinpuiston vanhassa sikalassa. Kirjailijoiden tislaamomestari Ari Kaura on kehittänyt ensimmäisen tisleen, Reader’s gin -käsityögin, jossa maistuu katajanmarjan lisäksi minttu, korianteri ja sitrushedelmä.

Kuunneltavalle kirjallisuudelle uuden ajan kustantamo Audiomaa15.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Kirjallisuuden ja sisällön ammattilaiset Tuomas Kyrö, Aki Linnanahde ja Lippo Luukkonen perustivat kustannusyhtiön vastaamaan uuden ajan kirjallisuuden tarpeisiin. Audiomaa on riippumaton kirjallisuusalan toimija, joka erikoistuu kuunneltavaan kirjallisuuteen ja muuhun laajaa yleisöä kiinnostavaan ajankohtaiseen audiosisältöön. Uuden kustannusyhtiön julkaisemien sisältöjen pääjakelukanavina toimivat ensisijaisesti äänikirjojen tilauspalvelut. Audiomaan tarkoituksena on tuoda suomalaiseen kirjallisuuteen uudenlaista lisäarvoa paitsi laadukkaista sisällöistä nauttivalle yleisölle, myös kirjailijoille ja muille tarinankertojille.

Vaasan tuo syksyyn kolme merkittävää ja vaikuttavaa leipäuutuutta11.9.2020 10:33:14 EESTTiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin syksyn leipäuutuudet vastaavat kuluttajien kasvaneeseen kysyntään, tietoisuuteen ja toiveisiin. Uutuusleivistä Vaasan 5 kuidun palat on varsinainen kuitupommi nostaen vatsan hyvinvoinnille tärkeän kuitupitoisuuden uusiin lukemiin. Vaasan Moilas Free From Pehmeät Rieskapalat on kehitetty gluteenitonta ruokavaliota noudattaville. Uudet Vaasan Pikkupaahto Graham ja Monivilja –paahtoleivät tarjoavat helpotusta kuluttajien ruokahävikinhallintaan.

Hans Välimäki ja Arto Rastas palaavat perinteisen ranskalaisen keittiön pariin13.8.2020 08:58:00 EESTTiedote

Keittiömestarit Hans Välimäki ja Arto Rastas tiimeineen avaavat Helsingin ydinkeskustaan 1. lokakuuta uuden Bardot-ravintolan. Perinteisestä ranskalaisesta keittiöstä ammentava ja klassista keittotaitoa esittelevä ravintola tulee erikoistumaan kaloihin, äyriäisiin ja kasviksiin. Bardotin kuvaillaan olevan bistro ja brasserie, mikä ranskalaisen tradition mukaan lupaa epämuodollista ja eläväistä kortteliravintolatunnelmaa, hyvän ruoan ja juoman liittoa sekä mannermaisen sydämellistä palvelua lounaasta illalliseen viikon jokaisena päivänä. Osoitteeseen Kluuvikatu 1 avautuva ravintolauutuus käsittää myös baarin ja katuterassin.