Suomalainen hoiva-alan innovaatio Helppy sai lähes puolen miljoonan euron rahoituskierroksellaan merkittäviä sijoittajia mukaan tukemaan kasvua – yhtiö laajenee ensi vuonna Eurooppaan

Vanhusten hoivaa omaisten näkökulmasta uudistava Helppy Oy on kasvanut kuluneen vuoden aikana merkittävästi Suomessa ja laajentuu ensi vuonna kansainvälisille markkinoille. Rahoituskierros on yhtiön ensimmäinen.
Helppyn tiimi ja Icebreaker.vc:n Riku Seppälä ja Mari Luukkainen.

Rahoituskierroksella mukaan lähteneisiin sijoittajiin lukeutuvat muun muassa ruokalähettipalvelu Woltin perustaja Elias Aalto, pääomasijoitusyhtiö Icebreaker.vc sekä Euroopan johtavan etälääkäripalvelu Kry:n perustaja Johannes Schildt.

”Väestö ikääntyy lähes kaikkialla Euroopassa ja tarve uusille, hoiva-alaa muuttaville innovaatioille on suuri”, sanoo Helppyn toimitusjohtaja Richard Nordström.

Helppyn palvelu tekee oman vanhemman hoivan järjestämisestä helppoa omaisille tarjoamalla kaikki palvelut yhdestä paikasta. Lisäksi yritys on kehittänyt ilmaisen verkkopalvelun, joka toimii ikään kuin digitaalisena ikäihmisten neuvolana, opastaen omaista hoivan järjestämisessä.

”Omaiset jäävät usein täysin yksin järjestäessään hoivaa vanhemmalleen. Meillä on tällä hetkellä satoja asiakkaita ympäri Suomen ja on ollut ilo huomata, että pystymme todella olemaan avuksi näissä tilanteissa”, kertoo Nordström.

Seuraava askel on viedä palvelu ensi vuoden puolella Eurooppaan.

”Suomi on vanhustenhoidon kärkimaa. Helppyn tiimi kuitenkin huomasi, että vanhempien hoitaminen on huomattava taakka omaisille. Tämä on kasvava globaali ongelma. Uusia, teknologian ja itse hoivan yhdistäviä palveluita tarvitaan ja uskomme, että Helppyn vahva tiimi on oikea ratkaisemaan tätä”, sanoo pääomasijoitusyhtiö Icebreaker.vc:n partner Riku Seppälä.

Hoivan läpinäkyvyys on yksi Helppyn palvelun kulmakivistä. Se mahdollistetaan oman teknologia-alustan kehittämisellä.

”Perinteisesti hoivapalveluiden toiminta ei ole läpinäkyvää asiakkaiden näkökulmasta eikä palvelu ole asiakaslähtöistä. Helppyssä yhdistyy asiakkaan näkökulmasta suunniteltu palvelu ja täydellinen läpinäkyvyys omaisten suuntaan”, sanoo Woltilla asiakaskokemusta ja tuotekehitystä johtanut Elias Aalto.

Helppyn tiimi ja Icebreaker.vc:n Riku Seppälä ja Mari Luukkainen.

Helppy Oy
Perämiehenkatu 12 E

Helppy – Hoivaa vanhemmillesi, mutkattomasti. Helppy on Suomen ensimmäinen omaisten näkökulmasta suunniteltu hoivapalvelu. Kaikki ikäihmisen tarvitsemat palvelut ja tuotteet yhdestä paikasta. Helppyllä on jo satoja tyytyväisiä asiakkaita ja yritykselle on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkki.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi