Suomalainen Kirjakauppa ja Otava lahjoittivat 32 319 euroa nuorten mielenterveystyöhön

Onnen tähden -lahjoituksella tuetaan Suomen Mielenterveysseuran Sekasin-chat-toimintaa. Jokaisesta 1.11.–9.12. myydystä Kustannusosakeyhtiö Otavan lasten- ja nuortenkirjasta lahjoitettiin euro hyväntekeväisyyspottiin.

Kuvassa vasemmalta oikealle: Kirsi Tähjänjoki, Satu Sutelainen ja Reetta-Liisa Pikkola.

Onnen tähden on Suomalaisen Kirjakaupan ja Kustannusosakeyhtiö Otavan yhteisöllinen hyväntekeväisyyskampanja: joka vuosi Suomalaisen Kirjakaupan asiakkaat valitsevat uuden lahjoituskohteen. Tänä vuonna lahjoituksen saajaksi valittiin Suomen Mielenterveysseura.

“Nuorten mielenterveysongelmat ovat viime aikoina olleet laajalti esillä, ja koemme tärkeänä osallistua nuorten mielen hyvinvoinnin edistämiseen ja mielenterveyden ongelmien selvittämiseen Suomen Mielenterveysseuran Sekasin-chattia tukemalla. Tämä on panostus meidän kaikkien tulevaisuuteen”, sanoo Suomalaisen Kirjakaupan kaupallinen johtaja Reetta-Liisa Pikkola. Viime vuonna Suomalainen Kirjakauppa ja Otava tukivat Pelastakaa lapset ry:n toimintaa yli 70 000 eurolla.

”Olemme Otavassa iloisia siitä, että voimme tämän kampanjan avulla auttaa lapsia ja nuoria silloin kun he keskusteluapua kipeimmin tarvitsevat. Sekasin-chat tarjoaa lapsille ja nuorille luontevan tavan päästä puhumaan itselle tärkeistä asioista. On hienoa, että me Otavassa voimme auttaa palvelun mahdollistamisessa myös tulevaisuudessa”, sanoo Otavan markkinointi- ja viestintäjohtaja Kirsi Tähjänjoki.

Suomen Mielenterveysseura suuntaa lahjoitetut varat nuorten mielenterveyden kenttätyöhön, Sekasin-chatille. Siten keskusteluapu tavoittaa yhä useamman sitä kipeästi tarvitsevan nuoren.

”Olemme todella kiitollisia lahjoituksesta, koska sen turvin työ voi jatkua. Jokaisella nuorella on oikeus tulla kohdatuksi apua tarvitessaan. Sekasin-chat on paikka, jossa tämä mahdollistuu”, kertoo verkkokriisityön päällikkö Satu Sutelainen Suomen Mielenterveysseurasta.

Suomen Mielenterveysseuran koordinoima Sekasin-chat luo toivoa jokaiselle nuorelle ja auttaa ratkomaan mieltä painavia ongelmia ilman diagnoosia, nimettömästi ja luottamuksellisesti. Yksikään nuori ei saa jäädä ongelmiensa kanssa yksin.

Kustannusosakeyhtiö Otava
Kirsi Tähjänjoki
markkinointi- ja viestintäjohtaja
kirsi.tahjanjoki@otava.fi