Suomalainen kuluttaja ostoksilla: Mistä ja millä perusteella ostamme vaatteita? Tilaisuus I Love Me -messuilla 20.10.2017

Tervetuloa kuulemaan poimintoja siitä, millaisia suomalaiset ovat kuluttajina. Suomen Tekstiili & Muoti ry:n teettämästä kuluttajatutkimuksesta selviää, millä perusteella suomalainen ostaa vaatteita ja sisustustekstiilejä.

Suosiiko suomalainen kuluttaja suomalaista? Missä suomalainen shoppailee? Muun muassa näihin kysymyksiin vastaa tuore kuluttajatutkimus, jonka on toteuttanut Suomen Tekstiili & Muoti ry:lle tutkimuslaitos Kantar TNS.

Tutkimuksen tuloksia esittelee Suomen Tekstiili & Muoti ry:n toimitusjohtaja Anna-Kaisa Auvinen, ja suomalaisten ostoskäyttäytymistä analysoi professori, kulutustutkija Terhi-Anna Wilska. Molemmat ovat käytettävissä haastatteluihin puheenvuorojen jälkeen.

Aika: Perjantai 20.10. kello 10.30

Paikka: I Love Me -messut, Helsinki, Messukeskus, Finnish Fashion Forum / Suomen Tekstiili & Muoti ry:n osasto (Halli 3).

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä keskiviikkoon 18.10. mennessä. Tilaisuus on avoin messukävijöille, mutta ennakkoilmoittautuminen on tarpeen erityisesti siinä tapauksessa, että sinulla ei ole lehdistöakkreditointia tai kulkulupaa messualueelle.

Sääntely hidastaa tekstiilien uusien kierrätysratkaisujen edistämistä5.6.2017 09:30Tiedote

Suomalaiset tekstiili- ja muotialan yritykset ovat lähteneet rohkeasti hakemaan uusia ratkaisuja tekstiilien kierrättämiseen. Matka takaisin vaatteeksi on vielä pitkä, mutta käytöstä poistuneita tekstiilejä voidaan hyödyntää muiden tuotteiden raaka-aineena. Yritykset ovat kiinnostuneita edistämään tekstiilien kierrätystä, mutta sääntely jarruttaa uusien ratkaisujen kehittämistä.