Wolfcom

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla

Jaa
Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.
"Optimoitu profiili kerää seitsemän kertaa enemmän klikkauksia kuin kotisivu. Analytiikka näyttää myös, että 82 % älypuhelimen käyttäjistä hakee paikallisia yrityksiä ja 88 % niin tehneistä soittaa tai käy myymälässä tai palveluntarjoajan luona seuraavan vuorokauden aikana", kertovat Mobal Oy:n yrittäjät Jakob Wikström (vas.) ja Alexander Silén. Kuva: Thomas Lundström
"Optimoitu profiili kerää seitsemän kertaa enemmän klikkauksia kuin kotisivu. Analytiikka näyttää myös, että 82 % älypuhelimen käyttäjistä hakee paikallisia yrityksiä ja 88 % niin tehneistä soittaa tai käy myymälässä tai palveluntarjoajan luona seuraavan vuorokauden aikana", kertovat Mobal Oy:n yrittäjät Jakob Wikström (vas.) ja Alexander Silén. Kuva: Thomas Lundström

Hakupalvelu Googlen analytiikan mukaan kuluttajaa lähellä olevien hakujen teko on neljässä vuodessa kymmenkertaistunut. Yritykset, jotka päivittävät kartan ja hakupalvelun esittelyssä olevia tietojaan, saavat puolestaan seitsenkertaisen määrän huomiota uinuviin palveluihin verrattuna. Yksinkertaisia keinoja huomion herättämiseen ovat ajankohtaiset, tarjottavasta palvelusta kertovat valokuvat ja lyhyet päivitykset sekä yritysten perustiedot, kuten aukioloajat ja yrityksen puhelinnumero. Hakuprofiili toimii myös aktiivisena vuorovaikutuskanavana, joka kautta annetaan julkisia arvioita yritysten palvelusta.

”Yritysten tärkein kosketuspinta asiakkaisiin on muuttunut yllättävän nopeasti. Älypuhelimilla tehdyt haut ovat lisääntyneet valtavasti ja asiakkaat haluavat tarvitsemansa tiedon niin nopeasti kuin mahdollista. Kun kuluttajalla on kännykkä kädessään, hän hakee palveluita useimmiten heti ja läheltä. Siksi onkin tärkeää, että kivijalkayritykset pitävät tietonsa ajan tasalla ja lisäävät niihin laadukkaita ja ajankohtaisia kuvia sekä päivityksiä. Hotellihuoneita- ja ravintolapöytävarauksia on jo tehty suoraan kartalta, mutta saman kätevyyden voi ulottaa autohuoltoon, lääkärin vastaanotolle, parturiin, saunavuoroon ja mihin tahansa muuhun, jonka on aiemmin pystynyt yrityksen kotisivun kautta varaamaan”, kertoo Mobal Oy:n toimitusjohtaja Jakob Wikström ja korosta, että kartalla pysyminen on kilpailuetu: ”Oman hakuprofiilin rakentaminen on kustannustehokkain keino erottautua paikallisesta kilpailusta ja optimoitu profiili kerää seitsemän kertaa enemmän klikkauksia kuin kotisivu. Googlen analytiikka näyttää myös, että 82 % älypuhelimen käyttäjistä hakee paikallisia yrityksiä ja 88 % niin tehneistä soittaa tai käy myymälässä tai palveluntarjoajan luona seuraavan vuorokauden aikana*.”

Koti Suomessa, tähtäin kansainvälisillä kartoilla

Alkuvuodesta perustettu Mobal Oy on Suomen ensimmäinen puhtaasti paikallisen näkyvyyden tehostamiseen erikoistunut markkinointiyhtiö. Yrittäjät Jakob Wikström ja Alexander Silen saivat taustatuekseen ja yrityksensä aktiivisiksi hallituksen jäseniksi kansainvälisen mainostoimisto Mirumin perustajan Robin Baden sekä Nokia-puhelimia valmistavan HMD Globalin digitaalisen markkinoinnin johtajan Tim McDonaldin.

”Mobalin kanssa on hyvin pitkälle sama ajatus kuin mainostoimistoa aikoinaan perustaessamme, eli haluamme auttaa ja rohkaista asiakkaitamme kertomaan tarinansa kiinnostavasti. Mukaan tulee nyt löydettävyys ja menestyminen rooliaan jatkuvasti kasvattavalla konkreettisella kartalla. Kotimarkkinamme on Suomi, mutta palvelulla on vahva kansainvälinen potentiaali. Vastaavaa ei Euroopassa tietääkseni vielä ole muualla tarjolla”, kertoo Mobalin hallituksen jäsen ja perustajaosakas Robin Bade.

Robin Bade ja vahvan mobiilitaustan omaava Tim McDonald tuovat Mobalille kokemusta skaalautuvien palveluiden luomisesta ja menestyksekkäästä kansainvälistymisestä.

”On upeaa saada paitsi sijoittajiksi, myös aktiivisiksi sparraajiksemme Robin Baden ja Tim McDonaldin kaltaiset luovan markkinointiviestinnän ja mobiilien palveluiden konkarit. Pilotoimme Mobalia heidän kanssaan yli talven ja keväällä pääsimme aloittamaan palvelun myynnin. Kuluttajien aloittaessa kevään sulun jälkeen taas liikehdinnän, on palveluiden löydettävyys nyt tärkeämpää kuin koskaan. Ajantasainen yritysprofiili on myös omiaan kasvattamaan luottamusta palveluntarjoajaa kohtaan”, kertoo Alexander Silen.

Mobalin asiakashankinta on ollut vilkasta ja talvella perustettu yritys työllistää nyt 7 henkeä. 

”Palvelemme tasavertaisesti asiakkaita suurista ketjuista pieniin yksittäisiin kivijalkatoimijoihin, sillä paikallinen näkyvyys on kaikille yhtä tärkeää. Asiakasreferensseinämme on jo autokauppakonserni, huoltoasemia, supermarketteja sekä yksittäisiä kellokauppoja, ravintoloita ja kahviloita, lääkäriasemia, kauneudenhoitopalveluita ja muita perinteisiä kivijalan toimijoita”, lisää Silen ja jatkaa: ”Kaikkia yhdistää tarve tulla löydetyksi ja päästä palvelemaan jo valmiiksi lähellä olevia asiakkaita. Löydettävyyden aktivointi konkretisoi vanhan think global, act local -kliseen.”

Mobal Oy on vuonna 2020 perustettu suomalainen markkinointialan startup-yhtiö, joka auttaa paikallisia yrityksiä löytymään ja menestymään Google-karttapalveluiden avulla.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Jakob Wikström, toimitusjohtaja, Mobal Oy
+358505977175, jakob@mobal.com


Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kuvat

"Optimoitu profiili kerää seitsemän kertaa enemmän klikkauksia kuin kotisivu. Analytiikka näyttää myös, että 82 % älypuhelimen käyttäjistä hakee paikallisia yrityksiä ja 88 % niin tehneistä soittaa tai käy myymälässä tai palveluntarjoajan luona seuraavan vuorokauden aikana", kertovat Mobal Oy:n yrittäjät Jakob Wikström (vas.) ja Alexander Silén. Kuva: Thomas Lundström
"Optimoitu profiili kerää seitsemän kertaa enemmän klikkauksia kuin kotisivu. Analytiikka näyttää myös, että 82 % älypuhelimen käyttäjistä hakee paikallisia yrityksiä ja 88 % niin tehneistä soittaa tai käy myymälässä tai palveluntarjoajan luona seuraavan vuorokauden aikana", kertovat Mobal Oy:n yrittäjät Jakob Wikström (vas.) ja Alexander Silén. Kuva: Thomas Lundström
Lataa
”Haluamme auttaa ja rohkaista yrityksiä kertomaan tarinansa kiinnostavasti ja erottautumaan rooliaan jatkuvasti kasvattavalla konkreettisella kartalla. Kotimarkkinamme on Suomi, mutta Mobalin tarjoamalla palvelulla on vahva kansainvälinen potentiaali. Vastaavaa ei Euroopassa tietääkseni vielä ole muualla tarjolla”, kertoo Mobal Oy:n perustajaosakas Robin Bade. Kuva: Thomas Lundström
”Haluamme auttaa ja rohkaista yrityksiä kertomaan tarinansa kiinnostavasti ja erottautumaan rooliaan jatkuvasti kasvattavalla konkreettisella kartalla. Kotimarkkinamme on Suomi, mutta Mobalin tarjoamalla palvelulla on vahva kansainvälinen potentiaali. Vastaavaa ei Euroopassa tietääkseni vielä ole muualla tarjolla”, kertoo Mobal Oy:n perustajaosakas Robin Bade. Kuva: Thomas Lundström
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye