Pontos Oy

Suomalainen perheyhtiö Pontos rakentaa viiden tähden resortin Portugalin Algarveen

Pontos Oy:n omistama 150 hehtaarin laajuinen aluekehityshanke Ombria Resort aloittaa Viceroy -hotellin sekä -huoneistojen rakennustyöt Algarven sydämessä, lähellä Loulén kaupunkia. Ensimmäinen vaihe valmistuu alkuvuodesta 2022. Projektin kokonaisarvo on 400 MEUR, ja se on suurin suomalainen investointi Portugalissa.

Juuri valmistuneen 18-reikäisen golfkentän vieressä aloitetaan klubitalon, Viceroy -hotellin, -huoneistojen sekä konferenssikeskuksen rakentaminen. Ombria Resort sijaitsee Algarven sisämaassa luonnon keskellä. Alueelle tulee 76 hotellihuonetta ja 65 täyden palvelun Viceroy-huoneistoa, joiden myynti on nyt aloitettu. Molempien operaattori on yhdysvaltalainen Viceroy Hotel Group. Resortin palveluihin lukeutuvat mm. kylpylä, kuntosali- ja hyvinvointipalvelut, useita ravintoloita ja baareja, lasten alue, observatorio, konferenssitilat sekä uima-altaat.

Ombria Resort nostaa uuden sukupolven aluekehityksen entistä korkeammalle tasolle, jossa vastuullisuus, ympäristö sekä paikallisten perinteiden ja luonnon kunnioittaminen ovat rakentamisen keskiössä.

Energiantuotantoon Ombria Resort käyttää omaa maalämpöjärjestelmäänsä, joka on yksi Iberian niemimaan suurimmista. Yhdessä aurinkokerääjien kanssa se hoitaa sisätilojen lämmityksen ja jäähdytyksen, lämpimän käyttöveden tuotannon sekä hotellin uima-altaiden lämmityksen.

”Projektimme on hienossa vaiheessa. Viceroy-huoneistojen ennakkomyynti alkoi aiemmin tänä vuonna, ja kiinnostus pohjoismaissa on suurta. Asiakkaamme arvostavat erityisesti sijaintia, turvallisuutta ja miellyttävää ilmastoa. Portugali ja erityisesti Algarve tarjoavat tätä kaikkea. Täyden palvelun vapaa-ajan huoneistojen kysyntä kasvaa Algarvessa jatkuvasti. Erinomaisten fasiliteettien lisäksi asunnolta halutaan hyvää vuokratuottoa ja huolettomuutta”, kommentoi Ombria Resortin Scandinavian myynti- ja markkinointipäällikkö Riitta Takala.

Ombria Resortin viiden tähden Viceroy -huoneistot ovat täysin kalustettuja ja varusteltuja. Huoneiston omistaja saa viiden ensimmäisen vuoden ajan vähintään 5 % vuotuisen vuokratuoton ja voi itse käyttää huoneistoa 10 viikkoa vuodessa. Hänellä on myös oikeus käyttää Viceroy Hotels & Resorts’in tarjoamia palveluita. Huoneistot ovat ihanteellinen sijoituskohde kestävän kehityksen premium-lomakohteessa.

”Ombria-projekti on ollut Pontokselle pitkä ja kärsivällisyyttä vaativa kehityshanke. Valmistuessaan se yhdistää ainutlaatuisella tavalla korkeatasoiset palvelut ja aktiivisen elämäntavan. Monipuoliset liikuntatilat ja resortia ympäröivä ainutlaatuinen luonto mahdollistavat runsaan harrastevalikoiman”, toteaa Pontoksen toimitusjohtaja Timo Kokkila.

Timo Kokkila
Pontos Oy Toimitusjohtaja, +358 10 239 6359, @timokokkila

Riitta Takala
Ombria Resort Scandinavian myynti- ja markkinointipäällikkö, +358 50 373 9366, @takalariitta11

Pontos Oy
Aleksanterinkatu 46 A

Pontos on suomalainen perheyhtiö, joka sijoittaa pitkäjänteisesti kiinteistöihin ja kiinteistökehittämiseen sekä kasvuyrityksiin. Pontoksen portfolioyhtiöt (Pontoksen omistusosuus yli 10 %) toimivat kymmenessä maassa, työllistävät yli 6000 ihmistä ja omistavat noin 600 000 m2 kiinteistöjä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pontos Oy