Oy Sailer Research & Development Ltd.

Suomalainen Sailer vei markkinatutkimuksen videolle ja suuntaa nyt maailmalle

Videografinen tutkimustoimisto Sailer yhdisti markkinatutkimuksen ammattimaiseen videotuotantoon. Kasvua poikkeukselliselle konseptille tunnustellaan seuraavaksi Euroopan markkinoilla.

Videografinen tutkimustoimisto Sailer tuottaa kuluttaja- ja markkinaymmärrystä videon muodossa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että tutkimuksen haastattelut kuvataan videolle ja myös tulokset raportoidaan pääosin videota hyödyntäen.

”Videolle saadaan tallennettua sellaista, mikä monisatasivuisessa tutkimusraportissa jäisi useimmiten piiloon, kuten tunteita ja aitoja reaktioita”, selittää Sailerin perustaja ja toimitusjohtaja Hannu Uotila.

Tekesiltä kansainvälistymistukea

Vuoden 2014 lopulla perustettu Sailer Oy on tehnyt yhteistyötä muun muassa Aktia-pankin, Ikano Bankin sekä Visit Finlandin kanssa. Seuraavaksi suunnitelmissa on kasvun vauhdittaminen kansainvälisesti: Takana on onnistunut rahoituskierros, johon saatiin mukaan suomalaisia yksityissijoittajia. Sijoittajien ja Tekesin myöntämän kansainvälistymistuen ansioista Sailer on lähtenyt kesän aikana testaamaan tutkimuskonseptiaan Euroopan markkinalla. Ensimmäinen kohdemarkkina on Hollanti, jossa vastaanotto on ollut erittäin hyvä.

”Olemme ainoa videografista tutkimusta hyödyntävä tutkimustoimisto Pohjoismaissa, eikä vastaavaa palvelua ole tarjolla Euroopassakaan. Noin 37 miljardin euron tutkimusmarkkinoilta olemme tunnistaneet vain kaksi suoraa kilpailijaa”, Uotila sanoo.

Tavoitteena luoda alan seuraava standardi

Videon hyödyntämisessä tutkimustyökaluna ei sinänsä ole mitään uutta. Raportointi tehdään kuitenkin edelleen pääasiassa kirjallisesti - videolla ei ole katsottu olevan samanlaista legitimiteettiä. Sailerin tavoitteena on tehdä videografiasta alan seuraava standardi.

”Akateeminen maailma muuttuu toki hitaammin, mutta erityisesti kaupallisella puolella videomuotoisella markkinatutkimuksella on valtava potentiaali tuottaa entistä syvempää asiakasymmärrystä. Lisäksi video tarjoaa ennennäkemättömän mahdollisuuden jalkauttaa tietoa organisaatiossa nopeasti, helposti ja vaikuttavasti. Video vie katsojan mukaan haastatteluhetkeen, ja se koukuttaa”, Uotila kiteyttää.

Hannu Uotila
puh. 0440700828

Oy Sailer Research & Development Ltd.
Caloniuksenkatu 7 A 2

044 0700828, info@sailer.fihttp://www.sailer.fi

Sailer on helsinkiläinen, vuonna 2014 perustettu tutkimustoimisto, joka yhdistää kuluttajatutkimuksen, luovan videotuotannon ja akateemisen osaamisen. Sailer työllistää tällä hetkellä keskimäärin viisi henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2017 on 500 000 euroa. Sailerin perustaja Hannu Uotila teki vuonna 2011 Aalto-yliopistolle maailman ensimmäisen videomuotoisen gradun. www.sailer.fi

Tutustu videografiseen tutkimukseen käytännössä:
  - www.vimeo.com/sailer/aktiapankki
  - www.vimeo.com/sailer/ikanobank
  - http://www.visitfinland.fi/studies/kiinalaisten-talvimatkailijoiden-videografinen-haastattelututkimus/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Oy Sailer Research & Development Ltd.

Ikano Bank syventää asiakasymmärrystä videografian ja videohaastattelutyökalun yhdistelmällä22.5.2018 10:00:55 EEST | Tiedote

Videografinen tutkimustoimisto Oy Sailer pilotoi yhdessä Ikano Bankin ja RecRightin kanssa uudenlaista markkinatutkimusmallia, jossa asiakkaiden tutkimushaastattelut toteutettiin videohaastattelutyökalua hyödyntäen. Pilottikokeilun opit olivat erinomaiset. ”Löysimme edullisen ja nopean tavan syvän asiakasymmärryksen saavuttamiseksi. Tällaista ei ole ollut ennen tarjolla”, Oy Sailerin toimitusjohtaja Hannu Uotila iloitsee.