Mellakka Helsinki

Suomalainen Space of Mind -mökki voitti kansainvälisen design-palkinnon – valmistaja aloittanut sarjatuotannon

Jaa

Suomalainen design-innovaatio Space of Mind on voittanut kansainvälisesti arvostetun Wallpaper-lehden Life-Enhancer of the Year -palkinnon. Tyylikästä minimalismia henkivä, erilaisiin sijainteihin liikuteltava Space of Mind -mökki saadaan suuresta kysynnästä johtuen pian laajemmin saataville, kun valmistaja kasvattaa tuotantokapasiteettiaan.

Modulaarinen Space of Mind on liikuteltavissa vaikkapa luonnon keskelle etätyöpisteeksi tai tyylikkääksi majoitukseksi. Kuva: Space of Mind Oy.
Modulaarinen Space of Mind on liikuteltavissa vaikkapa luonnon keskelle etätyöpisteeksi tai tyylikkääksi majoitukseksi. Kuva: Space of Mind Oy.

Pohjoismaisesta mökkikulttuurista ja etätyöskentelyn joustavuudesta inspiraationsa saanut suomalaisinnovaatio Space of Mind on saanut merkittävän tunnustuksen voittamalla arvostetun Wallpaper-lehden Life-Enhancer of the Year -palkinnon viime viikolla. Elämänlaatua parantavien design-tuotteiden palkintokategorian tuomarina toimi italialainen elokuvantekijä Luca Guadagnino (Suspiria, Oscar-ehdokkaana ollut Call Me By Your Name), joka kuvaili Space of Mindia “luonnollisen viehättäväksi sekä aidosti hyödylliseksi suunnittelutyöksi, joka mahtuu helposti viheralueille joko julkiseen tai yksityiseen käyttöön”. Space of Mind jakoi kategorian ykkössijan hollantilaisen Sunne-aurinkolampun kanssa.

Space of Mindin ovat kehittäneet yhteistyössä arkkitehtitoimisto Studio Puisto, design-brändi Made by Choice ja muotoilutoimisto Protos Demos. Se sai alkunsa koronakeväänä 2020, kun yhtiöt ideoivat ratkaisuja pandemian laukaisemaan etätyö- ja lähimatkailubuumiin. Tuloksena oli yhdeksänneliöinen, moduuleista rakennettava design-mökki, joka muotoutuu tarpeen mukaan esimerkiksi rauhalliseksi etätyöpisteeksi, tyylikkääksi majoitustilaksi tai hiljentymishuoneeksi. Space of Mind on kuljetettavissa kaukaisempiinkin luontokohteisiin ja sen asentaminen onnistuu avaimet käteen -palveluna yhdessä päivässä.

Minimalistinen, suomalaisesta puusta rakennettu mökki on herättänyt ajankohtaisuutensa ansiosta kiinnostusta ulkomailla heti alusta lähtien. Esimerkiksi Ruotsissa autobrändi Hyundai on hyödyntänyt Space of Mindia Ioniq 5 -sähköautonsa markkinoinnissa. Tänä vuonna valmistaja Space of Mind Oy alkaa rakentamaan mökkejä sarjatuotantona erityisesti majoitusliiketoiminnan tarpeisiin.

“Olemme keskittyneet nyt kahden vuoden ajan Space of Mindin tuotteistamiseen vastataksemme kasvavaan kysyntään. Tavoitteenamme on tuoda pohjoismainen luonto lähelle ihmistä kuormittamatta kuitenkaan ympäristöä. Suuret kiitokset Wallpaper-tuomaristolle ja erityisesti Luca Guadagninolle, että näitte suunnittelutyömme kauneuden – olemme palkinnosta erittäin ylpeitä”, kuvailee Lasse Laine, Made by Choicen ja Protos Demosin perustaja sekä Protos Demosin toimitusjohtaja.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:
Space of Mind Oy, Protos Demos & Made by Choice
Lasse Laine
050 305 7099
lasse@protosdemos.com

Kuvat

Modulaarinen Space of Mind on liikuteltavissa vaikkapa luonnon keskelle etätyöpisteeksi tai tyylikkääksi majoitukseksi. Kuva: Space of Mind Oy.
Modulaarinen Space of Mind on liikuteltavissa vaikkapa luonnon keskelle etätyöpisteeksi tai tyylikkääksi majoitukseksi. Kuva: Space of Mind Oy.
Lataa
Kuva: Space of Mind Oy.
Kuva: Space of Mind Oy.
Lataa
Kuva: Space of Mind Oy.
Kuva: Space of Mind Oy.
Lataa
Space of Mindia on hyödynnetty mm. Hyundain markkinoinnissa Ruotsissa. Kuva: Space of Mind Oy.
Space of Mindia on hyödynnetty mm. Hyundain markkinoinnissa Ruotsissa. Kuva: Space of Mind Oy.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Mellakka Helsinki
Mellakka Helsinki
Pursimiehenkatu 29-31 A
00150 HELSINKI

info@mellakkahelsinki.fihttp://mellakkahelsinki.fi

Mellakka Helsinki on luova PR- ja viestintätoimisto.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mellakka Helsinki

Uusi osuuskunta tuo markkinoille kansallisen tunnistautumispalvelun – tarjoaa vaihtoehdon salasanoille12.1.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Suomalaiset kirjautuvat jatkossa helpommin sähköisiin palveluihin eri tunnusten hallinnoimisen sijasta, kun Suomen markkinoille tuodaan kansallinen digitaalinen tunnistautumispalvelu. Alun perin SisuID-nimellä kulkeneen hankekokonaisuuden vetäjäksi on perustettu Suomen Tunnistautumisosuuskunta, joka kutsuu digitaalisen liiketoimintansa edistämisestä kiinnostuneet yritykset kehittämään palvelua yhdessä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme