Applicado Oy

Suomalainen startup-yritys tekee neuvolatiedosta vientituotteen

Suomalainen äitiyspakkaus ja koulutus ovat raivanneet tiensä maailmanmaineeseen, seuraavana vuorossa on neuvolatieto.

Toimitusjohtaja Sini Havukainen

Raskaus ja lapsen syntymä tuovat mukanaan loputtoman virran kysymyksiä. Vastausta etsivä törmää päällekkäisen tiedon viidakkoon, jonka sisälle on helppo eksyä. Applicado Oy on pakannut suomalaisen neuvolatiedon helppokäyttöiseksi sovellukseksi nimeltä Layette, jonka avulla maailman parhaaksi valittu tieto on helposti saatavilla.

- Pyrimme tarjoamaan vastaukset kaikkiin vanhempien mieliä askarruttaviin kysymyksiin ja antamaan käytännöllisiä vinkkejä juuri sillä hetkellä kun ne tulevat ajankohtaisiksi, Sini Havukainen, Applicadon toimitusjohtaja sanoo.

Siinä missä vanhemman pää täyttyy kysymyksistä, tarjoaa Layette ajantasaisia vastauksia. Se kulkee odottavan äidin ja vanhemman mukana päivästä, viikosta, kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen. Applikaatio kattaa koko raskaus- ja vauva-ajan, aina taaperovuosiin saakka.

LAATU ON TIE MENESTYKSEEN

Uskomme, että laadukkaalle neuvolatiedolle on kysyntää maailmanlaajuisesti. Tarvetta on etenkin maissa, joissa tieto on vaihtelevaa tai sitä ei ole tarjolla lainkaan.

- Lähdemme heti maailmalle. Sovellus käännetään aluksi englanniksi, sitten ranskaksi, saksaksi ja espanjaksi. Myös Japanin ja Kiinan markkinat kiinnostavat. Uskomme vahvasti tähän konseptiin - ja niin tuntuvat uskovan muutkin. Voitimmehan vuoden 2016 KasvuOpenin Digital Health -polun kasvupotentiaalisimpana yrityksenä!

Yrityksen tavoite on luoda kattavin ja luotettavin tietolähde kaikkiin vanhemmuuden ensimmäisiin vuosiin liittyviin kysymyksiin. Applicado aikoo olla uranuurtaja kentällä, joka on vielä raivaamatta. Testikäyttäjien palaute on ollut rohkaisevaa.

- Olemme testanneet Layetten sisältöä ja toimintoja ensin suomalaisilla käyttäjillä ja samalla hioneet sen käytettävyyttä entistä paremmaksi. Ensimmäinen kaikille avoin versio on ladattavissa tänään Android-puhelimiin ja IOS-versio on jo työnalla. Seuraavaksi alamme valloittaa maailmaa huipputiimillä. Haluamme tehdä Layettesta synonyymin turvalliselle ja luotettavalle äitiystiedolle, joka saattaa jopa pelastaa ihmishenkiä."

Sini Havukainen
kätilö, CEO