Supermetrics Oy

Suomalainen Supermetrics teki poikkeuksellisen tuloksen ja rakennutti hulppeat toimitilat Helsinkiin

Maailmalla suuren suosion saavuttanut suomalainen Supermetrics teki kasvuyrityksille poikkeuksellisen tuloksen ja nelinkertaisti samalla liikevoittonsa vuodessa. Etenkin markkinoijien keskuudessa suosittu Supermetrics teki viime vuonna 6,2 miljoonan euron liikevaihdon. Kasvua aiempaan vuoteen tuli 181 prosenttia liikevoittoprosentin ollessa kasvuyrityksille poikkeuksellisen korkea 37 prosenttia. Yritys poimi mukaan myös piensijoittajia, muun muassa pitkäaikaisen Qlik toimitusjohtajan, Lars Björkin.
Working at the new Supermetrics office in Helsinki.

Helsinki 24.5.2019. Suomalainen kasvuyritys Supermetrics kasvatti liikevaihtonsa vuodessa 2,2 miljoonasta 6,2 miljoonaan euroon ja teki sen poikkeuksellisen kannattavasti, sillä liikevoitto nelinkertaistui samalla 0,6 miljoonasta eurosta 2,3 miljoonaan. Supermetrics on kuluneen kevään aikana palkannut yli 20 uutta työntekijää Helsinkiin, vaihtanut ahtaaksi jääneet toimitilat varta vasten remontoituun kattohuoneistoon Helsingin ydinkeskustassa sekä avannut toimiston Liettuaan. Tavoitteena on tuplata henkilöstö ja avata toimisto myös New Yorkiin vuoden loppuun mennessä.

Syksyllä 2017 OpenOcean Capital -pääomasijoitusyhtiö sijoitti Supermetricsiin 3,5 miljoonaa. Hyvän kannattavuuden vuoksi lisärahoitukselle ei ole ollut tarvetta, mutta yhtiö on poiminut mukaan useita piensijoittajia kasvustrategiaa tukemaan. Uusimmat sijoittajat ovat Qlik-yhtiön pitkäaikainen toimitusjohtaja, Lars Björk, Nielsenin tuotejohtaja Andrew Somosi sekä pääomasijoitusyhtiö Pharus NY.

“Supermetrics on yrityksenä todella mielenkiintoisella alueella. Dataa kerätään paljon, mutta sen hyödyntämisessä on suuria haasteita. Supermetrics vastaa juuri tähän tarpeeseen. Olen todella iloinen päästessäni mukaan tiimiin tukemaan Supermetricsin kasvua”, sanoo Lars Björk.

“Supermetricsin menestyksen takana on ennen kaikkea hyvä tuote. Koko ajan kasvavan datamäärän sujuva analysointi ja raportointi edellyttää entistä parempia ja käyttäjäystävällisempiä työkaluja. Supermetrics tekee datan yhdistämisen, analysoinnin ja raportoinnin todella helpoksi, ja auttaa siten yrityksiä hyödyntämään keräämäänsä tietoa paremmin. Myös pitkäaikainen yhteistyö Googlen kanssa on ollut myös kasvun tukena”, sanoo Supermetricsin perustaja ja toimitusjohtaja, Mikael Thuneberg.

Supermetrics avasi vappuna uudet hulppeat toimitilat kasvavalle tiimilleen Helsingin keskustaan. Uudesta toimistosta löytyy muun muassa oluthanat, elokuvateatteri, sauna ja koko rakennusta kiertävä kattoterassi.

Supermetricsin on työkalu, jonka avulla eri kanavista kertyvä markkinointidata saadaan helposti yhdistettyä esimerkiksi Google Data Studioon, Google Sheetsiin tai Microsoft Exceliin. Tänä keväänä Supermetrics lanseerasi myös koodittoman datavarastoratkaisun BigQuerylle yhdessä Googlen kanssa. Käyttäjiä on yli 400 000 ympäri maailmaa ja asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa BBC, iProspect, Dyson, and Nestlé.

Johanna Virtanen
johanna@supermetrics.com

Working at the new Supermetrics office in Helsinki.
CEO Mikael Thuneberg working in the foam pit.
Enjoying the Supermetrics office sauna in Helsinki.

Supermetrics Oy
Kaivokatu 10 A

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Supermetrics Oy

/EMBARGO/ Datakultakuume luo seuraavan polven menestystarinoita: Huippukannattava suomalainen Supermetrics keräsi 250 miljoonan euron valuaatiolla 40 miljoonan euron potin nimekkäiltä kansainvälisiltä rahoittajilta25.8.2020 09:00:00 EEST | Tiedote

Vapaa julkaistavaksi 25.8 kello 9.00. Dataintegraation automatisointiin erikoistunut Supermetrics saa kierroksen myötä taakseen kovia nimiä. Yleensä vain amerikkalaisiin yrityksiin keskittyvän IVP:n portfoliosta löytyvät muun muassa Netflix, Slack ja Twitter. Kierrosta johtaneen Highland Europen portfolioon kuuluvat niin ikään kotimaiset Wolt ja Smartly. Omistajajoukkoon liittyvät myös Supercell CEO Ilkka Paananen, sekä Datadog CPO Amit Agarwal. Myös jo aiemmin Supermetricsiin sijoittanut OpenOcean kasvattaa kierroksella osuuttaan.

Suomalainen Supermetrics jatkaa poikkeuksellista kasvuaan maailmalla ja saa CFO:n Woltilta26.2.2020 14:39:36 EET | Tiedote

Supermetricsin kansainvälisestä kasvusta poikkeuksellisen tekee sen kannattavuus. Viime vuoden liikevaihto ylsi 13,7 miljoonaan euroon ja kasvua kertyi 119 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Liikevoittoa Supermetrics teki arviolta 35 prosenttia. Hyvä kannattavuus on luonnollisesti herättänyt myös sijoittajien huomion, ja monet maailman johtavista kasvuyrityssijoittajista ovat kiinnostuneita sijoittamaan yritykseen. Nyt kasvustrategiaa tukemaan on palkattu talousjohtaja ravintolaruoan kotiinkuljetuksesta tunnetulta Woltilta.