Panzerdog Oy

Suomalais-venäläiselle peli-startup Panzerdogille 800 000 euroa venäläiseltä Mail.Ru Games Venturesilta

Helsinki, Suomi - 18. syyskuuta 2017. Panzerdog Oy on tänään ilmoittanut saaneensa 800 000 euroa siemenrahaa Mail.Ru Games Venturesilta, venäläisen Mail.Ru Groupin peliyhtiöihin sijoittavalta yksiköltä, jonka tarkoituksena on rahoittaa pelisuunnittelijoita eri puolilla maailmaa jopa 100 miljoonalla dollarilla. Tämä on Mail.Ru Games Venturesin ensimmäinen kumppanuussopimus.

Panzerdog kehittää innovatiivista mobiilitaistelupeliä nimeltä Tacticool. Kyse on isometrisesta kilpailupelistä, jonka yhden minuutin mittaisissa, viidellä viittä vastaan käytävissä taisteluissa liikutaan jalkaisin ja erilaisilla ajoneuvoilla. Verkkopeli sisältää fysiikkaa, tuhoamistoiminnon ja yksinkertaiset ohjaimet.

Pelin pelaaminen on ilmaista, ja se on parhaillaan rajatussa beetatestauksessa iOS- ja Android-järjestelmissä. Peli koejulkaistaan vuoden 2017 marraskuussa.

Panzerdog on aiemmin saanut siemenrahoitusta suomalaiselta Aii Capitalilta sijoitusyhtiöltä, jonka omistaa yrittäjä Pekka A. Viljakainen. Yhtiö rahoitti Tacticool pelin varhaista kehitystä.

Mail.Ru Games Venturesilta saadun siemenrahan ansiosta Panzerdog pystyy kehittämään Tacticoolin loppuun ja markkinoimaan kansainvälisesti. Lisäksi Panzerdog saa Mail.Ru Games Venturesista kumppanin, joka tarjoaa monipuolista tukea, pääsyn Mail.ru:n osaamisiin ja palveluihinsa joiden avulla Panzerdog pystyy nopeuttamaan Tacticoolin onnistunutta kehitystä ja markkinointia.

”Mail.Ru Games Ventures on yksi harvoista “älykkäistä sijoittajista”, jotka tarjoavat pelisuunnittelijoiden käyttöön omaa asiantuntijuuttaan ja asiantuntijaverkostojaan, joiden ansiosta peliyhtiöt pystyvät kehittämään projektejaan nopeammin kuin omillaan. Olemme ylpeitä siitä, että saamme olla MRGV:n ensimmäinen yhteistyökumppani. Yhteistyön ansiosta pystymme esittelemään laadukkaan mobiilipelin, joka tarjoaa kilpapelaajille kokonaan uudenlaisen kokemuksen,” Panzerdogin toimitusjohtaja Alexey Sazonov sanoo.

”Mobiilipelit ovat suurin pelimarkkinoiden kasvua ohjaava tekijä kaikkialla maailmassa ja erityisesti Venäjällä. Mobiililaitteiden kehittyessä pelisuunnittelijoilla on enemmän mahdollisuuksia kokeilevaan pelaamiseen ja mekaniikkaan. Mail.Ru Games Ventures etsii kunnianhimoisia ja luovia ideoita, joiden avulla mobiilipeleistä saadaan entistä viihdyttävämpiä. Yksikkömme on arvioinut noin 500 peliä ja on innoissaan yhteistyöstä Panzerdogin kanssa. Panzerdogin kokenut tiimi kehittää parhaillaan lupaavaa taistelupeliä. Uskomme, että sekä Mail.Ru Group että Panzerdog hyötyvät kumppanuudesta,” Mail.Ru Games Venturesin johtaja Ilya Karpinsky sanoo.

Tietoa Panzerdogista

Panzerdog (www.panzerdog.com) on suomalais-venäläinen mobiilipeli-startup. Pelistudio perustettiin vuonna 2016 Helsingissä, jossa myös sen pääkonttori sijaitsee. Lisäksi yhtiöllä on tuotantoyksiköt kahdessa venäläisessä kaupungissa - Kaliningradissa ja Tomskissa. Panzerdog työllistää 14 kokenutta pelisuunnittelijaa, joilla on keskimäärin 10 vuoden kokemus pelialalta. Tacticool on yhtiön ensimmäinen peli. Aiemmin Panzerdogin työntekijät ovat olleet mukana kehittämässä muun muassa Warhammer 40,000: Space Wolfia - peliä, joka on voittanut Apple Editor's Choice -palkinnon, Best of Year -palkinnon ja monia muita palkintoja. Vuonna 2017 Panzerdog osallistui Pohjoismaiden johtavaan Startup Sauna -kiihdytysohjelmaan.

Tietoa Mail.Ru Games Venturesista

Mail.Ru Games Ventures (http://gamesventures.mail.ru/index-en.html) on Itä-Euroopan verkkoviihdemarkkinoita johtavan Mail.Ru Groupin uusi pelisijoitusosasto. Sen tarkoituksena on jakaa peleille ja pelisuunnittelijoille pitkällä aikavälillä jopa 100 miljoonaa dollaria rahoitusta. Ensimmäisiin sopimuksiin on jo osoitettu 10 miljoonaa dollaria. MRGV rahoittaa menestyneitä skaalausrahoituksen tarpeessa olevia peliyrityksiä ja julkaisijoita sekä nuoria pelisuunnittelijoita. Jotta yhteistyö hyödyttäisi varmasti kaikenlaisia yhteistyökumppaneita, MRGV käyttää erilaisia sijoitusstrategioita, kuten rojaltisijoituksia ja yrityshankintoja.

Mail.Ru Groupin peliyksikkö on Itä-Euroopan verkkoviihteen markkinajohtaja ja suurin venäläinen mobiilipelien ja massiivisten monen pelaajan verkkopelien kehittäjä venäläisillä ja globaaleilla markkinoilla. Yhtiön aiempiin saavutuksiin kuuluvat muuan muassa pelit Warface, Armored Warfare, Skyforge, Perfect World jne. Peleillä on yhteensä yli 100 miljoonaa käyttäjää kaikkialta maailmasta. Tilivuonna 2016 yhtiön MMO-pelien tuotto kasvoi pro forma -periaatteella 21,2 % vuodessa 11,390 miljoonaan Venäjän ruplaan.

Lehdistöpaketit
Panzerdog ja Tacticool https://goo.gl/kHsBpm

Alexey Sazonov
Toimitusjohtaja ja perustaja
Panzerdog
sazonov@panzerdog.com

Anna Shpyntova
PR-johtaja
Mail.Ru Games Ventures
a.shpyntova@corp.mail.ru

Panzerdog Oy
Pasilankatu 2

Panzerdog (www.panzerdog.com) on suomalais-venäläinen mobiilipeli-startup. Pelistudio perustettiin vuonna 2016 Helsingissä, jossa myös sen pääkonttori sijaitsee. Lisäksi yhtiöllä on tuotantoyksiköt kahdessa venäläisessä kaupungissa – Kaliningradissa ja Tomskissa. Panzerdog työllistää 14 kokenutta pelisuunnittelijaa, joilla on keskimäärin 10 vuoden kokemus pelialalta. Tacticool on yhtiön ensimmäinen peli. Aiemmin Panzerdogin työntekijät ovat olleet mukana kehittämässä muun muassa Warhammer 40,000: Space Wolfia – peliä, joka on voittanut Apple Editor's Choice -palkinnon, Best of Year -palkinnon ja monia muita palkintoja. Vuonna 2017 Panzerdog osallistui Pohjoismaiden johtavaan Startup Sauna -kiihdytysohjelmaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi