Ecosir Group Oy

Suomalaiselle Cleantech-osaamiselle kysyntää Aasiassa - Kiinteistöratkaisujen markkinajohtaja Ecosir Groupille merkittävä sopimus Koreassa SAMSUNG-ryhmään

Kiinteistöratkaisujen markkinajohtaja Ecosir Group on tehnyt merkittävän yhteistyösopimuksen Koreaan SAMSUNG-konsernin Global Technologyn kanssa. Samsung konsernin rakennusyksikkö Samsung Construction ja sen jättihankkeet avaavat merkittävät portit maan kasvaville rakennusmarkkinoille jo pelkästään Samsung-ryhmässä. Pääsopimus solmittiin Ministeri Vapaavuoren johtaman Koreaan suuntautuneen Team Finland’in Business Delegation vierailun yhteydessä.

Kiinteistöjen logistiikkaa parantavien automaattisten jätteen  putkisiirtojärjestelmien ja sen teknologian vienti on merkittävässä kasvussa. Aiemmin kesällä Ecosir Group ilmoitti muun muassa sopimuksesta Malesiaan Johorin alueelle rakennettavasta maan korkeimpaan asuin- ja hotellikäyttöön toteutettavan pilvenpiirtäjän jätejärjestelmästä.

Sopimus Samsung-ryhmän kanssa on Malesian lisäksi osoitus vahvasta osaamisestamme ja kyvystä toimittaa uusinta ja todennettua teknologiaamme Aasian kasvaville ja vaativille markkinoille. Tämä avaa laajat mahdollisuudet myös Samsung-konsernin ulkopuolisiin kohteisiin”, toteaa Ecosirin toimitusjohtaja Mauri Leponen

Ecosir Group on Cleantech-alueen ja erityisesti kiinteistöjen Health Care (HC)-segmentin jäte- ja pyykkilogistiikan järjestelmien markkinajohtaja myös Suomessa.  Äskettäin yhtiö ilmoitti toimittavansa suurimman automaattisen jäte- ja pyykkisiirtojärjestelmänsä Espoon uuteen nykyaikaiseen sairaalaan (ESA). Lisäksi aiemmin syksyllä tiedotettiin uudesta Kuopion yliopistolliseen keskussairaalaan toimitettavasta hoiva-alan osastojätteen siirtojärjestelmästä ja sairaala-aluetta palvelevasta ravintokeskuksen tehokkaasta biojätteen poistojärjestelmästä.

”Olemme Suomessa selvä markkinajohtaja ja alan asiantuntija kiinteistöratkaisuissa ja järjestelmiämme löytyy kymmenistä alan vaativimmista sairaala-, terveyskeskusyksiköistä ja tehostetun hoivanalan kohteista sekä ostos- ja koulutuskeskuksista. Kehitetyt järjestelmät soveltuvat erityyppisten kiinteistöjen logistiikan tehostamiseen ja työhyvinvoinnin kasvattamiseen. Tavoitteenamme on olla segmenttimme markkinajohtaja myös kansainvälisesti”, toimitusjohtaja Mauri Leponen sanoo.

Ecosir Group Oy on tällä hetkellä alansa johtava toimija Cleantech- toimialalla ja erityisesti kiinteistöjen sivuvirtojen (jätejakeet ja pyykki) siirtojärjestelmissä. Yhtiöllä on yli 20 vuoden kokemus ympäristöteknologiasta. Ecosir Group Oy raportoidaan Panostajan Oyjn osakkuusyhtiönä. Panostaja Oyj (PNA1V) on julkinen pörssiyhtiö listattuna NASDAQ OMX Helsingin pörssissä.

Lisätietoja:

Mauri Leponen, Toimitusjohtaja/CEO   mauri.leponen@ecosir.com