Suomalaisen Alva Organics Oy:n Jonna Jalkanen vastaanotti Pariisissa kansainvälisesti arvostetun kosmetiikka-alan palkinnon Les Oscars 2017:n

Alan ammattilaisista koostuva jury myönsi Jalkasen perustaman Sophie la girafe Cosmetics -tuotemerkin erikoisvoiteelle Paras apteekkijakelussa oleva lasten tuote -palkinnon.

Luonnonkosmetiikan valmistukseen erikoistuneen suomalaisen Alva Organics Oy:n perustaja Jonna Jalkanen vastaanotti keskiviikkona 31.5.2017 Pariisissa kosmetiikka-alan arvostetuimmassa palkintogaalassa Les Oscars 2017 CosmétiqueMag merkittävän tunnustuksen. Jalkasen ideoiman, konseptoiman ja kehittämän Sophie la girafe Cosmetics -tuotemerkin Sophie la girafe Baby SOS Cream -erikoisvoiteelle myönnettiin Paras apteekkijakelussa oleva lasten tuote -palkinto.

Cosmétiquemagin Oscarit ovat kosmetiikkateollisuuden arvostetuimpia palkintoja, sillä valinnan tekee alan ammattilaisista koostuva jury luksuskosmetiikkateollisuuden kehtona pidetyssä Ranskassa. Palkintoja jaetaan useissa kategorioissa tuoksuista värikosmetiikkaan. Kilpailu järjestetään tänä vuonna 28:ta kertaa.

Meille oli suuri kunnia olla edes ehdolla kilpailussa, jossa osallistujina ovat ranskalaisklassikot Louis Vuittonista Dioriin. Parhaan lasten apteekkijakelun tuotteen voitto on yrityksellemme merkittävä, sillä maailmalla apteekkien lasten ihonhoitovalikoima on korkealaatuinen, kilpailtu ja hyvin pitkälle vakiintuneiden suuryritysten hallitsema. Ranskassa lasten ihonhoito ostetaan hyvin pitkälle apteekeista, joten uskomme palkinnon myötä yhä useamman ranskalaisperheen saavan mahdollisuuden tutustua laadukkaisiin, ekologisiin vaihtoehtoihimme. Kansainvälisesti arvostettu palkinto tukee myös muuta laajentumistamme”, iloitsee Jalkanen.

Sophie la girafe Baby SOS Cream
Luomusertifioitu vaippa- ja ulkoiluvoide. Voide toimii asiakaspalautteiden perusteella erityisen hyvin myös atopikkojen rauhoittavana voiteena, rauhoittavana kasvonaamiona sekä se lievittää vesirokon oireita ja muun muassa voi ehkäistä ajoissa käytettynä vesirokon vesikellovaiheen. Tuotteen käyttäjät perheistä median ammattilaisiin hehkuttavat voidetta myös nimillä ”ihonhoidon sveitsiläinen linkkuveitsi” ja ”ihmevoide”.

Sophie la girafe
56-vuotias ranskalaisikoni, luonnonkuminen vauvalelukirahvi. Siitä on tullut myös maailman rakastetuin vauvalelubrändi, jonka valikoimaa myydään yli 75:ssä maassa.

Sophie la girafe Cosmetics
Suomalaisen Alva Organics Oy:n perustajan Jonna Jalkasen ideoima, kehittämä ja luotsaama luonnonkosmetiikkabrändi, jota myydään noin 30:ssä maassa. Sarja on palkittu useita kertoja, ja sen tuotteita myydään maailman arvostetuimmissa myyntipisteissä muun muassa Englannissa Harrodsilla, Selfridgesillä ja Bootsilla, Kanadassa Holt Renfrew-tavarataloissa sekä Emporium-tavaratalossa Bangkokissa. Suomessa tuotteita myyvät mm. Yliopiston Apteekki, Ego by YA, Jolie Organics ja Stockmann Helsinki.

Jonna Jalkanen
Jonna Jalkanen on kosmetiikka-alan ammattilainen, joka on työskennellyt asiantuntijatehtävissä muun muassa Parfums Givenchylla, Parfums Diorilla sekä ollut vastaava kauneus- ja terveystoimittaja Ellessä ja Kauneus & terveys -lehdessä.

Lisätietoja, haastattelupyynnöt ja korkearesoluutiokuvat:

Alva Organics Oy
COO Antti Hulkkonen