Suomalaisen cleantech-yhtiö MetGenin toimitusjohtaja Alex Michine sai arvokkaan kansainvälisen tunnustuksen

MetGenin toimitusjohtaja Alex Michine on äänestetty maailman innovatiivisimmaksi biotalousyrityksen toimitusjohtajaksi. Edellisinä vuosina palkinnon ovat saaneet australialaiset Ken Richards (Leaf Resources) ja Tony Duncan (Circa Group) sekä saksalainen Jürgen Eck (Brain Biotech). Michine sai yli 49 % äänistä kymmenen ehdokkaan finaalissa.

Olen erityisen kiitollinen tästä huomionosoituksesta, sillä valinta tehtiin biotalousalan asiantuntijoiden keskuudessa. On hienoa, että kollegat kaikkialla maailmassa ovat huomanneet suomalaisen biotalouden saavutukset. Palkinto on tällä kertaa henkilökohtainen, mutta otan sen vastaan koko motivoituneen monikansallisen tiimimme puolesta. Vaikka katse kohdistuu tässä kapellimestariin, menestys syntyy koko MetGen-tiimin motivoituneesta yhteistyöstä, sanoo palkittu Michine.

Michinellä on parinkymmenen vuoden kansainvälinen työkokemus biotekniikan, lääketieteen ja cleantech-yritysten johtotehtävistä. MetGen kehittää ja markkinoi uraauurtavia entsymaattisia ratkaisuja haasteellisiin teollisuusasiakkaiden erityistarpeisiin. MetGen käyttää uusimpia geenitekniikan- ja mikrobiologiankehitystyökaluja räätälöimään kehittämiään entsyymejä soveltumaan haasteellisiin teollisuusolosuhteisiin ja erilaisten lignoselluloosapohjaisten materiaalien hyödyntämiseen. MetGenin METNIN™ and ENZINE® -entsyymit ovat teollisessa mittakaavassa tuotettuja, erittäin aktiivisia luonnon katalyyttejä, jotka nopeuttavat kemiallisia reaktioita ja näin vähentävät merkittävästi prosessien energiankulutusta ja ympäristökuormitusta. MetGen on nousemassa johtavaksi maailmanlaajuiseksi sellu- ja paperinteollisuuden sekä biojalostamo- ja biokemikaalisektorin teollisuusentsyymien toimittajaksi. Tekniikan Akatemia myönsi MetGenille marraskuussa 2017 Millenium-kunnianosoituksen. Yhtiö on myös palkittu muun muassa eurooppalaisella bioteknologian John Sime -palkinnolla innovatiivisimmasta teknologiasta vuonna 2016, ja jo vuonna 2014 Global Cleantech Cluster Association nimesi yhtiön maailman kymmenen parhaan yrityksen joukkoon.

Kestävä kehitys ja avoimet innovaatiot ovat MetGen-tiimin kantavat voimat. Haluamme auttaa globaaleja yrityksiä korvaamaan fossiilipohjaiset kemikaalit kestävillä vaihtoehdoilla ilman ekologisen tuotannon viherlisämaksua. Uskon, että olemme matkalla kohti maailmanlaajuista läpimurtoa, Michine iloitsee.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

www.metgen.com

info@metgen.com

Raumaster Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu Kari Pasanen11.11.2019 15:00:00 EETTiedote