Suomalaisen Kirjakaupan henkilökunta valitsi Vuoden kirjan!

Suomalainen Kirjakauppa on valinnut vuoden kirjasuosikkinsa: Suomalaisen Vuoden kirja 2018 on Yuval Noah Hararin 21 oppituntia maailman tilasta. Vuoden kirja porautuu alati muuttuvaan nykymaailmaan ja auttaa meitä ymmärtämään sitä – ja ehkäpä myös itseämme.

Ensimmäistä kertaa toteutetussa Vuoden kirja -äänestyksessä Suomalaisen Kirjakaupan asiantunteva henkilökunta valitsi kirjavuoden 2018 sadosta kuusi rakastetuinta teosta. Nyt henkilökunnasta koostuva raati on valinnut voittajan.

Raadin perustelut:

Suomalaisen Vuoden kirja 2018 on 21 oppituntia maailman tilasta, Yuval Noah Harari (Bazar).

"Suomalaisen Vuoden kirja 2018 -voittaja on ajassaan tiukasti kiinni oleva, merkittävä tietokirja. Teos on tajunnanräjäyttävä oppitunti nykymaailmasta ja tavoittaa lukijan vangitsevalla tyylillään. Sen lisäksi, että Vuoden kirja on henkilökuntamme suosikki, on sitä myös ilo suositella kaikille asiakkaillemme. Tämä on kirja, joka jokaisen kannattaa lukea."

Hararin teokset tunnetaan osuvista huomioista ihmiskunnan kehityksestä sekä ajatuksia herättävästä nykyihmisen tulkinnasta. Hänen aiemmat teoksensa Sapiens ja Homo Deus katsoivat sekä ihmisen menneisyyteen että tulevaan, ja ne ovat säilyttäneet paikkansa luetuimpien teosten kärjessä ympäri maailman.

Suomalaisen Vuoden kirja valitaan tulevaisuudessa joka syksy.