Suomalaisen matematiikan oppimateriaalin vienti vetää – lisenssisopimus Espanjaan ja Andorraan

Alakoulun matematiikan oppimateriaalista, Tuhattaiturista, on tehty lisenssisopimus Espanjaan ja Andorraan. Ennestään jo pohjoismaiden käytetyimmän matematiikan oppimateriaalin voittokulku jatkuu.

”Oppimateriaaliviennin takana on pitkäjänteinen vaikuttaminen eurooppalaisessa oppimateriaalikustantajien kentässä”, kertoo Otavan Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Suomalaisten tunnustettu osaaminen kiinnostaa ja se avaa ovia materiaaliviennille. Espanjalainen kustantamo Vicens Vives näkee yhteistyön Otavan kanssa mahdollisuutena tuoda suomalainen oppimisen tapa osaksi espanjalaista tulevaisuutta”, Sankila jatkaa.

Tuhattaituri-sarja luo vankan perustan matematiikan oppimiselle. Matematiikkaa opitaan monipuolisilla työtavoilla ja välineillä, eri aisteja käyttäen, yhdessä tehden ja tutkien.

Lisätietoja:

Teuvo Sankila

kustannusjohtaja

Otava Oppimisen palvelut

teuvo.sankila@otava.fi

oppimisenpalvelut.otava.fi

www.otava.fi

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.