Suomalaiset haluavat elämyksiä tänäkin kesänä – kunhan ne perustuvat iloiseen ja turvalliseen yhdessäoloon.

Muumimaailma selvitti, miten poikkeuksellinen kevät on vaikuttanut suomalaisten matkustushalukkuuteen ja lomasuunnitelmiin. Elämyspuiston kanta-asiakkaille eli Muumimaailman Perhetutuille tehdyn kyselyn mukaan 90 % aikoo matkailla kesällä.

Niiskuneiti Muumitalon edustalla

Suomalaisilla on takanaan pitkä ja poikkeuksellinen kevät monenlaisine rajoitteineen. Kesän saapuminen on saanut ihmiset pohtimaan missä ja miten lomansa viettävät. Muumimaailma kysyi kanta-asiakkailtaan eli Perhetutuilta näiden kesäsuunnitelmista ja sai vastauksia lähes 1800 ihmiseltä.

Vastaajista 90 % aikoo matkailla kesällä ja heistä lähes 94 % valitsee kulkuvälineekseen oman auton. Noin kolmasosa vastaajista suunnitteli tekevänsä pelkästään päiväretkiä lähiympäristöön.

Suosituimmat yöpymispaikat kodin ulkopuolella ovat hotelli (n. 33 %) ja mökki (n. 22 %).

Lapsille halutaan tänäkin kesänä tarjota elämyksiä. Sitä pitää tärkeänä yli 95 % vastaajista. Elämyksen luonteella on kuitenkin merkitystä ja ylivoimainen enemmistö eli n. 96 % toivoo matkailukohteelta ennen kaikkea iloista ja turvallista yhdessäoloa. Vain murto-osa kaipaa vauhtia ja jännitystä eikä rauha ja hiljaisuuskaan innosta sen enempää, mikä on varsin ymmärrettävää pitkän eristäytymisen jälkeen. Muumimaailma on juuri tätä kaikkea ja siksi Yli 88 % aikoo vierailla Muumimaailmassa varmasti tai mahdollisesti.

Muumimaailmassa iloinen yhdessäolo on kaiken keskiössä. Toiminta perustuu kävijöiden sekä tuttujen ja rakastettujen Muumihahmojen väliseen vuorovaikutukseen. Muumimaailman toimitusjohtaja Tomi Lohikosken mukaan tänä kesänä kiinnitetään erityishuomiota siihen, että yhdessäolo tapahtuu turvallisesti.

"Lupauksemme on, että Muumimaailmassa voit iloita huoletta. Noudatamme erityistä varovaisuutta ja huolellisuutta rajaamalla esimerkiksi päivittäistä kävijämäärää ja kiinnittämällä huomiota myös turvaväleihin. Pääsy- ja pysäköintilippuja myydään vain ennakkoon verkkokaupastamme. Asiakkailtamme tulleen palautteen mukaan toimenpiteet ovat olleet oikeanlaisia ja vierailu on sujunut ilman huolta turvallisuudesta! Kävijämäärät ovat olleet sellaisia, että esim. turvavälin noudattaminen on ollut helppoa!

Muumimaailma on myös juhannusaattona ja -päivänä. Luvassa on hauskaa erikoisohjelmaa koko perheelle mm. juhannustanssit ja Muumipapan eriskummallinen juhannussalko sekä Pikku Myyn synttärit.

Muumimaailman kesän 2020 aukioloajat:

6.6.-30.6. klo 11-17

1.7.-9.8. klo 10-18

10.8.-23.8. klo 11-17

Niiskuneiti Muumitalon edustalla
Niiskuneiti juhannustunnelmissa

Muumimaailman kesä alkaa lauantaina!4.6.2020 15:30:53 EESTTiedote

Muumimaailma avaa ovensa lauantaina 6.6. klo 11. Muumisaaren kesäinen luonto ja merellinen Naantali odottavat vieraitaan innolla. Muumimaailman kaikki toiminnot ovat ennallaan: Muumitaloon pääsee sisälle ja esityksiä on runsaasti sekä Teatteri Emmassa että Pikku Estradilla. Kävijämäärää on rajattu ja liput ovat vain ennakkomyynnissä. Muumitalo, Hemulin talo sekä wc-tilat on suojattu nanopinnoitteella, joka hylkii tehokkaasti mikrobeja.

Kesän iloisin uutinen: Muumimaailma avataan 6. kesäkuuta!26.5.2020 10:04:11 EESTTiedote

Muumimaailman kesä alkaa 6.6. ja ovet ovat avoinna kesäkuussa joka päivä klo 11-17. Teemapuistossa huolehditaan niin pienten kuin isojenkin vieraiden turvallisuudesta. Lupauksemme on ’iloitse huoletta’, jonka lunastamiseksi noudatamme vallitsevan tilanteen takia erityistä varovaisuutta ja huolellisuutta sekä tietysti viranomaisten määräyksiä ja ohjeita. Rajaamme päivittäistä kävijämäärää ja kiinnitämme huomiota turvaväleihin sekä henkilökunnan että asiakkaiden osalta. Pääsyliput ja pysäköintiliput ovat myynnissä vain ennakkoon verkkokaupastamme. Muumitalo, Hemulin talo sekä wc-tilat on suojattu nanopinnoitteella, joka hylkii tehokkaasti mikrobeja.