Ecosir Group Oy

Suomalaista Cleantech-alan huipputeknologiaa Malesian pilvenpiirtäjiin

TV ja lehdistötilaisuus Kuala Lumpur/Malesia 14.5.2013. Kiinteistöjen johtava jätteen ja pyykin putkisiirtojärjestelmien toimittaja Ecosir Group Oy ja Malesialainen Automatic Waste System ovat solmineet merkittävän partneri- ja lisenssisopimuksen. Sopimus allekirjoitettiin Kuala Lumpurissa juuri päättyneessä mediatapahtumassa. Tilaisuudessa olivat edustettuina mm. kansalliset TV kanavat, lehdistö, Malesian viranomaisten edustus, Suomen suurlähettiläs ja suurimmat rakennusliikkeet.

Kiinteistöjen automaattista jätteiden ja pyykin kuljetusjärjestelmän XMIT™ teknologiaa tullaan jatkossa hyödyntämään merkittävissä rakennushankkeissa, muun muassa 62- ja 68- kerroksisissa pilvenpiirtäjissä  Johor Bharu-projektissa ja muissa Automatic Waste System edustamissa hankkeissa.

Jätteiden ja pyykin putkikuljetusteknologiaa on kehitetty ja asennettu vaativiin kiinteistö-ratkaisuihin yli 20 vuoden ajan. Käyttöalueina ovat ostoskeskus-/asuinkompleksit, sairaalat, terveyskeskukset, hoivakodit jne.

Järjestelmien kautta syntyy merkittäviä etuja kiinteistön logistisen tehokkuuden parantamiseen. Tarvittava hissikapasiteetti vähenee, kerrostehokkuus, hygienia sekä viihtyvyys kasvavat.

”Hanke on eräs merkittävä osa kasvu- ja kansainvälistymistavoitettamme viedä Suomalaista ympäristöalan huipputeknologiaa myös Aasian ja Kauko-Idän kasvaville markkinoille, joissa kiinteistöjen toiminnan kokonaistehokkuus, viihtyvyys ja jälleenmyyntiarvo ovat yhä tärkeämpiä päätöskriteereitä. Tulemme näkemään edistyksellistä teknologiaamme vielä monissa muissakin merkittävissä hankekohteissa” ilmoittaa toimitusjohtaja Mauri Leponen

“Yhteistyö avaa mahdollisuuksia kansallisille asiantuntijoille käyttää edistyksellistä teknologiaa. Samalla luodaan mahdollisuus valmistaa tiettyjä järjestelmän osia paikallisesti vaativiin käyttökohteisiin. Energy Green technology and water – ministeriön tuella uskomme myös tulevan yhteistyön olevan tuloksekas sanoo” Toimitusjohtaja Rais Mansor,

Ecosir Group Oy on alansa johtava toimija ympäristöteknologian toimialalla ja erityisesti kiinteistöjen sivuvirtojen (jätejakeet ja pyykki) siirtojärjestelmissä. Yhtiöllä on yli 20 vuoden kokemus ympäristöteknologiasta ja se on yksi vanhimmista yrityksistä alallaan. Yhtiön laaja järjestelmävalikoima sisältää kohteisiin sovellettavat ratkaisut niin seka- ja orgaanisen (bio) jätteen kuin energia- ja pahvimateriaalin sekä pyykin siirtämiseen putkistoilla suljettuihin säiliöihin tai puristimiin. Referenssejä löytyy suurista ja keskisuurista kiinteistökohteista, ravinto- ja kauppakeskuksista, teollisuudesta sekä vaativista terveyden- huollon sovelluksista, kuten sairaalat, terveyskeskukset ja vanhusten hoivalaitokset.

Toiminta on merkittävässä kasvussa kotimaassa ja  kansainvälisillä markkinoilla. Vuosina 2008-2012 liikevaihto ja henkilöstön määrä on ollut 6.4 milj. ja 38 henkilöön asti. Yhtiön tilauskanta on voimakkaassa kasvussa. Toiminnat sijaitsevat Espoossa, Tampereella ja Kuopiossa sekä kansainvälisillä markkinoilla Aasiassa, Lähi-idässä, Venäjällä ja EUssa partneriverkoston kautta.

Ecosir Group Oy raportoidaan Panostajan Oyjn osakkuusyhtiönä. Panostaja Oyj (PNA1V) on julkinen pörssiyhtiö listattuna NASDAQ OMX Helsingin pörssissä.

Lisätietoja:

Mauri Leponen, Toimitusjohtaja/CEO
mauri.leponen@ecosir.com
Puhelin +358 20 7290 300
ECOSIR GROUP OY
Ruukinmestarintie 12

www.ecosir.com

Md Rais Mansor, Managing Director
rais@wastesystem.com.my
Phone 603 5121 4191
Automated Waaste System (M) Sdn Bhd
No 18-1, Jalan Kemuning Prima D33/3   Taman Kemuning Utama, Skesyen 33, 40400 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan, Malaysia