Gravity Nordic

Suomalaista markkinointiosaamista Tukholman kautta Saksan markkinoille

Markkinointimateriaalien tuotantoon keskittynyt suomalainen Gravity Nordic jatkaa kansainvälistä kasvuaan Saksaan Tekesin Kiito-rahoituksen tukemana. Yli 190,000 euron suuruisella hankkeella Gravity Nordic kartoittaa Saksan markkinoita sekä kehittää ja testaa uutta digitaalista palvelualusta konseptia ja sen arvolupausta. Helsingissä vuonna 2011 perustettu yritys laajensi toimintaansa Tukholmaan puolitoista vuotta sitten. Müncheniin Gravity Nordic avaa uuden toimipisteen tammikuussa 2018. Yrityksen strategiana on ollut alusta asti haastaa perinteinen markkinointi- ja tuotantoala laajentamalla Suomen rajojen ulkopuolelle.

“Suomalaisilla yrityksillä on aivan erinomaiset mahdollisuudet luoda menestystarinoita ulkomailla, kun digitalisaation ja vahvan tarinankerronnan avulla pienemmälläkin yrityksillä on mahdollista tavoittaa isoja asiakasryhmiä. Me haluamme olla eturintamassa viemässä tuota suomalaista osaamista ulkomaille”, toteaa Gravity Nordicin toimitusjohtaja Marko Heino. Digitaalisen alustan avulla yritys tulee tehostamaan ja skaalaamaan toimintaansa, jolloin Gravity Nordicin asiakkaiden on mahdollista kehittää markkinointiaan yhä paremmin globaalin yhteistyöverkoston kanssa.

Gravity Nordic tarjoaa yritysasiakkailleen markkinointimateriaalien tuotannon sekä logistiikan kansainvälisen yhteistyöverkoston ja concierge-tyyppisen palvelumallin avulla, jolloin vaikeammatkin ja monipuolisemmat kampanjat onnistuvat tehokkaasti yhden yhteyshenkilön kautta. Vuonna 2016 Gravity Nordic toimi Koskenkorva Vodkan menestyksekkäässä brändiuudistuksessa yhtenä pääkumppanina yhdessä mainostoimisto Bob the Robotin kanssa tuottaen POS (point-of-sale) markkinointimateriaalit aina julisteista, vaatteisiin sekä kustomoituihin baaritarvikkeisiin ja valaisimiin.

“Olemme viimeisen kahden vuoden aikana ulkomailla toimiessamme huomanneet, että meidän concierge-tyyppiselle palvelullemme on kysyntää myös täällä. Yhä useammin asiakkaamme haluavat vain keskittyä olennaiseen, jolloin tuotanto- ja logistisia palveluita ulkoistamalla heille jää enemmän aikaa itse markkinointiviestinnän suunnitteluun ja kampanjoiden analysointiin”, Heino jatkaa. Viimeisen puolentoista vuoden aikana Gravity Nordic on Ruotsissa tehnyt menestyksekkäästi yhteistyötä muun muassa Tukholman kaupungin, suomalaisille tutun huvipuiston Gröna Lundin sekä Ruotsin toiseksi suurimman teleoperaattori Tele 2:n kanssa.

“Kun ruotsalaiset yritykset panostavat markkinointiviestintään tällä hetkellä noin tuplasti enemmän kuin me suomalaiset, meitä kiinnostavat Saksan markkinat ovat arvoltaan 14-kertaiset kotimaisiin markkinoihin verrattuna. Miksemme siis haluaisi operoida siellä?”, Heino summaa yrityksen kasvusuunnitelmat.

Marko Heino
marko@gravitynordic.com
p. +46 72- 702 1636

Jani Modig