Suomalaistaustainen ruotsalaisdekkaristi Hanna Lindberg vierailee Korjaamon Dekkarilauantaissa 16.6.

Suomalaistaustainen, Tukholmassa asuva dekkarikirjailija Hanna Lindberg vierailee Helsingin Korjaamolla järjestettävässä Dekkarilauantai-tapahtumassa 16.6. Lindbergin esikoiskirja STHLM Confidential ilmestyy suomeksi Storytelin kustantamana äänikirjana keskiviikkona 13.6.

Hanna Lindberg. Kuva: Göran Segeholm.

Hanna Lindberg on vuonna 1981 syntynyt toimittaja ja kirjailija. Aiemmin Aftonbladetilla ja Metron kolumnistina työskennellyt Lindberg työskentelee nyt digitoimittajana Bonnier Magazinesilla. Lindbergin dekkarit sijoittuvat murroksen keskellä painivaan mediamaailmaan sekä Tukholman huippuravintoloihin ja -yökerhoihin, joita hän seuraa työnsä puolesta.

Vuonna 2015 ruotsiksi ilmestyneen STHLM Confidentialin oikeudet on myyty 11 maahan. Se ja sen vuonna 2017 ilmestynyt itsenäinen jatko-osa STHLM Grotesque ovat saaneet ylistäviä arvioita eri puolilla maailmaa. Lindbergiä on verrattu niin Stieg Larssoniin kuin Jens Lapidukseen, ja häntä on tituleerattu pohjoismaisen jännitysgenren uudeksi tähdeksi.

Linbergin äiti on kotoisin Suomesta, Lappeenrannasta. ”Vietän joka kesä vähintään viikon Suomessa – tapaan sukulaisia ja nautin karjalanpiirakoista ja muista suomalaisista herkuista. Rakastan Suomea ja olen todella innoissani siitä, että kirjani julkaistaan maassa, jossa juureni ovat. Toivon, että suomalaiset kuuntelijat ottavat sarjan omakseen”, Lindberg kertoo.

Suomessa Lindbergin molemmat dekkarit kustantaa Storytel, ja ne julkaistaan nyt äänikirjoina. STHLM Confidential julkaistaan keskiviikkona 13.6. ja jatko-osa STHLM Grotesque lokakuussa. Äänikirjojen lukijana toimii näyttelijä-laulaja Susa Saukko.

Hanna Lindberg osallistuu Korjaamon Dekkarilauantaissa kahteen keskusteluun, joista toinen käsittelee sosiaalista mediaa ja toinen naisten roolia rikoskirjallisuudessa. Dekkarilauantain tarkempi ohjelma on nähtävissä Korjaamon omilla sivuilla.

Lindberg on toimittajien tavattavissa Korjaamolla lauantaina klo 11-12. Haastattelut pyydetään sopimaan etukäteen.

Kustannuspäällikkö Victoria Vatanskaja, Storytel Oy
0503315031, victoria.vatanskaja@storytel.com

Hanna Lindberg. Kuva: Göran Segeholm.
STHLM Confidential -äänikirjan kansi.

Sörnäisten rantatie 29

Digitaalinen kirjapalvelu, jonka avulla voit kuunnella ja lukea rajattomasti ääni- ja e-kirjoja puhelimessa ja tabletissa.

Kauno- ja tietokirjallisuuden Finlandia-voittajat ovat pian kuunneltavissa myös äänikirjoina5.12.2017 08:30Tiedote

Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Juha Hurmeen Niemi-romaani sekä tietokirjallisuuden Finlandia-voittaja Riitta Kylänpään Pentti Linkola – ihminen ja legenda -elämäkerta julkaistaan äänikirjoina joulukuussa. Kirjojen kustantajat Teos ja Siltala tuottavat ja julkaisevat äänikirjat yhteistyössä kirjapalvelu Storytelin kanssa. ”Juha Hurmeen Finlandia-voittaja sopii mielestäni aivan erityisen hyvin äänikirjaksi. Sen rytmi ja puheenomainen kerronta toimivat loistavasti tässä formaatissa”, Kustannusosakeyhtiö Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen kertoo. Kulttuurihistoriallinen Niemi kuullaan äänikirjana näyttelijä Tomi Alatalon lukemana. Tieto-Finlandia-palkitun ympäristöfilosofi Pentti Linkolan elämäkerran lukee äänikirjaksi näyttelijä Pertti Koivula. Äänikirjat julkaistaan perjantaina 22. joulukuuta, jolloin ne ovat kuunneltavissa Storytel-kirjapalvelussa ja Elisa Kirjassa.

Suomalaiskirjailijoiden äänikirjasarjoista käännökset ruotsiksi, hollanniksi, tanskaksi ja puolaksi24.11.2017 08:00Tiedote

Suomalaisten kirjailijoiden kirjoittamat äänikirjasarjat leviävät maailmalle. Kauhukirjailija Marko Hautalan kirjoittama äänikirjasarja Isä Malakain silmät käännetään ja julkaistaan vuoden 2018 aikana Storytelin digitaalisessa kirjapalvelussa Hollannissa, Tanskassa ja Puolassa. Jännityskirjailija Marko Kilven dekkarisarja Undertaker julkaistaan Ruotsin Storytelissä toukokuussa 2018.