Suomalaisten luottamus Attendoon parani viime vuodesta

Attendon maine suomalaisten silmissä on hieman parantunut. Tämä käy ilmi T-Median 2.6.2021 julkaisemista sote-alan Luottamus & Maine -tutkimuksen tuloksista.

T-Media tutki tällä kertaa sosiaali- ja terveysalan yrityksiä ja organisaatioita. Attendo tunnistettiin yksityisiä hoivapalveluja tarjoavaksi toimijaksi, jonka palveluja oltiin valmiita suosittelemaan tai hankkimaan hieman innokkaammin kuin aiemmin.

Luottamus Attendoon on kasvanut monella tavoin. Vastaajat arvioivat tutkimuksessa yrityksen hallintoa, taloutta, johtamista, innovatiivisuutta, vuorovaikutusta, tuotteita ja palveluita, työpaikkaa ja vastuullisuutta. Parannusta on näillä kaikilla luottamuksen osa-alueella.

Suurin parannus suuren yleisön mielikuvissa tapahtui vastuullisuuden, tuotteiden ja palvelujen sekä hallinnon alueilla.

Kolmen kärjessä ovat tekonivelsairaala Coxa, Terveystalo ja Mehiläinen. Attendo sijoittuu sote-alan yritystoimijoiden joukossa toiseksi huonoimmalle sijalle.

– Maineemme ja luottamus meitä kohtaan vahvistuvat yksi kohtaaminen kerrallaan. Attendon viime vuonna alkaneella muutosmatkalla parannamme monin tavoin toimintakulttuuriamme ja päivitämme useita toimintamallejamme. Tutkimuksen tulokset kertovat matkamme etenevän toivottuun suuntaan, sanoo toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

Tutkimukseen sosiaali- ja terveysalan yrityksistä ja organisaatioista osallistui 4 513 iältään 15–65-vuotiasta suomalaista. Vastaajiksi valikoidaan ihmisiä, jotka tunnistavat arvioitavan yrityksen ja joilla on siihen jonkinlaista kosketuspintaa. Attendon tunnettuutta arvioi yhteensä 906 suomalaista, joista validin organisaatioarvion antoi 211 vastaajaa.

Lisätietoja tutkimuksesta saa T-Medialta www.t-media.fi.

Toimitusjohtaja Virpi Holmqvistin mahdolliset haastattelupyynnöt pyydämme ystävällisesti osoittamaan asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimolle, p. 044 4942 122 tai susanna.paloheimo@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi