VersoVentures Oy

Suomeen syntyi uusi korkean teknologian kasvuyritys

3.7.2017 14:47 | VersoVentures Oy

Suomessa on aloittanut uusi korkean teknologian kasvuyritys, kun JOT Automationin liiketoimintayksikkö irtautui omaksi yhtiökseen. Samalla avainhenkilöstö siirtyi uuteen yritykseen.

Flexmill on korkean teknologian kasvuyritys.

Flexmill-nimisen yrityksen pääomistajana on suomalainen pääomasijoitusyhtiö VersoVentures. JOT Automation jää Flexmilliin vähemmistöomistajaksi.

Flexmill on jo valmiiksi kansainvälinen kasvuyritys, sillä yrityksellä on asiakkaina ilmailun, merenkulun ja energia-alan jättejä. Flexmill yhdistää robotiikkaa, konenäköä sekä sensori- ja ohjelmistoteknologiaa koneenrakentamisessa ja automatisoi kriittisiä valmistusvaiheita. Esimerkiksi lentokoneteollisuudessa eri komponenttien pintojen viimeistely vaatii tarkkuutta. Samalla suojellaan henkilöstöä haitallisilta työvaiheilta ja aineilta.

Liiketoimintayksikkö ehti toimia osana JOT Automationia kymmenen vuotta ennen irtautumista. Järjestely tukee JOT Automationin strategiaa.

- Flexmillin liikevaihdon potentiaali on merkittävä. Lentokoneteollisuudessa tilauskirjat ovat vuosiksi täynnä ja se heijastuu moottorivalmistajiin. Mahdollisuuksia laajentua on myös voimalaitosteollisuuteen ja merenkulun puolella, sanoo VersoVenturesin osakas Marko Järvinen.

Hänen mukaansa VersoVentures tuo Flexmilliin osaamista kansainvälisestä myynnistä ja markkinoinnista.

- Flexmillillä on iso etu kilpailijoihin verrattuna. Muut eivät pysty yhdistämään automatisaatiota, softaa ja työkaluteknologiaa yhtä hyvin. Asiakkaiden valmistusprosessit tehostuvat merkittävästi, Järvinen kertoo.

Flexmillin pääkonttori on Nurmijärvellä ja myyntikonttori Singaporessa, joka on lentokoneteollisuuden yksi tärkeimmistä keskittymistä maailmassa.

- On hienoa jatkaa kasvutarinaa. Meillä on pitkät asiakassuhteet kansainvälisillä markkinoilla ja nyt Flexmill voi saada entistä suuremman roolin automatisaatioratkaisujen toimittajana, sanoo toimitusjohtaja Petri Kosonen.

Lisätietoja antavat:
Petri Kosonen, Flexmill Oy:n toimitusjohtaja, +358 40 0320 755, petri.kosonen@flexmill.fi
Marko Järvinen, VersoVentures Oy:n osakas, +358 40 5539 588, marko.jarvinen@versoventures.com

Flexmill on korkean teknologian kasvuyritys.

VersoVentures Oy
Mikonkatu 6

VersoVentures Oy on suomalainen pääomasijoitusyhtiö, joka on erikoistunut sijoittamaan isommista yrityksistä irrotettaviin liiketoimintoihin sekä jo merkittävää liikevaihtoa tekeviin kasvuyrityksiin Euroopassa. Sijoituskohteiden liikevaihto on tyypillisesti 1-30 miljoonaa euroa. VersoVentures pyrkii kiihdyttämään yhtiöiden kasvua aktiivisella osallistumisella kasvun rakentamiseen sekä toimimalla kasvuhyppäysten mahdollistajana mm. yrityskauppojen avulla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi