SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Suomen ainoa MSC-sertifioitu kalatiski löytyy Food Market Herkusta

Food Market Herkkujen kalatiskeillä voi tehdä vastuullisia ja villejä valintoja ruokapöytään: MSC-sertifioitua hummeria, puna-ahventa, silliä, turskaa ja vaikka sydänsimpukoita. Tuotteet tunnistaa sinisestä kalamerkistä, joka on takuu jäljitettävyydestä ja kestävästä kalastuksesta. Herkuissa panostetaan voimakkaasti myös kotimaiseen kalaan.

MSC-sertifikaatti on kaikilla Food Market Herkkujen tuorekalatiskeillä. Tarjolla on sertifioituja kala- ja äyriäistuotteita arkiseen ruokapöytään sekä juhlallisempiin hetkiin. Sertifikaatti on merkitty selkeästi muun muassa tuotteiden hintaetiketteihin.

Suosituimpia tuotteita ovat puna-ahvenfilee, turskan poskiliha, kuningaskampelafilee ja tonnikalafilee. Tarjolla on myös hieman erikoisempia tuotteita kuten turskan kieltä, punakampelaa ja kampasimpukkaa.

– Lähdimme rakentamaan Herkkuihin Suomen laadukkainta ja monipuolisinta kalatiskiä ja meille se tarkoittaa myös vastuullisuutta. Herkun asiakkaille sertifikaatti on selkeä merkki ja takuu vastuullisuudesta, kalatuotteiden valikoimapäällikkö Elias Lehtinen S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

MSC:n sininen kalamerkki on yksi tunnetuimmista kalastusalan kansainvälisistä ympäristömerkeistä. Sininen kalamerkki tarkoittaa, että kala tai äyriäistuote on peräisin luonnonvaraista kalaa pyytävästä kalastusyrityksestä ja jäljitettävissä kestävään lähteeseen.

Harvinaisten kalatuotteiden keidas

Food Market Herkkujen kalavalikoimaan pyritään jatkuvasti tuomaan erikoisuuksia myös vaativampaan makuun.

– Meillä on muun muassa ultratuoretta Norjan lohen kylki- ja selkäfileetä, jotka ovat Norjan lohen parhaat palat. Sushitasoiset fileet sopivat mainiosti esimerkiksi nigirien valmistamiseen kotona ja vaikkapa grilliin. Tuotteita on tarjolla sekä kalatiskissä että kalahyllyssä, Lehtinen kertoo.

Harvinaisten herkkujen joukkoon tulee alkuvuoden aikana myös skotlantilaista kylmäsavulohiviipaletta ja myöhemmin keväällä aitoa venäläistä kaviaaria. Ulkomaisten erikoisuuksien rinnalla Herkuissa on panostettu kotimaisten kalojen valikoimaan.

– Kotimaisen kalan faneille on kalahyllyssä tarjolla esimerkiksi kuhafileetä ja luonnonkalapihviä. Ja aina kannattaa kysyä lisää tietoa valikoimasta ja tuotteista kalatiskien kalamestareilta. Heiltä saa myös vinkkejä ruoanlaittoon, Lehtinen vinkkaa.

Lisätietoja medialle
Elias Lehtinen, valikoimapäällikkö, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 76 80694, elias.lehtinen@sok.fi

Food Market Herkkujen remonttitilanne
Food Market Herkkujen lippulaivan eli Helsingin keskustan Herkun remontti valmistui lokakuussa. Espoon Tapiolan ja Helsingin Itiksen Herkut remontoidaan alkuvuoden aikana. Tampereen ja Turun Herkkujen remontit alkavat myöhemmin.

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Hukattu mahdollisuus? Harva on huomannut pääsiäisen halvat hotellihinnat Helsingissä17.4.2019 10:30:00 EESTTiedote

Staycation eli matkailu omassa kaupungissa on noussut muoti-ilmiöksi ihmisten tultua yhä tietoisemmiksi lentämisen ilmastovaikutuksesta. Harva on kuitenkaan huomannut optimoida mahdollisuuden edulliseen luksuslomaan juhlapyhinä. Pääsiäinen on Helsingin hotelleissa hiljaista aikaa ja tämä näkyy hinnoissa. Nyt olisi hyvä aika piristää pyhiä hulppealla lähilomalla.