Pyynikin Taproom

Suomen arvostetuin olutbrändi avaa ravintolan Helsinkiin

Kansainvälisestikin mainetta niittänyt Pyynikin Brewing Company avaa olutravintolan Helsingin ytimeen. Pyynikin Taproom Helsinki aukeaa marras–joulukuun vaihteessa Eteläesplanadille. Luvassa on laaja kattaus palkitun tamperelaispanimon juomia aina oluista gineihin, joiden kyljessä tarjoillaan rentoa ja laadukasta pubiruokaa.
Pyynikin Brewing Companyn perustaja Tuomas Pere uskoo marras–joulukuussa avautuvan Pyynikin Taproomin vetovoimaan. Kuva: Ronja Honko

Pyynikin Brewing Company avasi Pyynikin Brewhouse -ravintolan vuonna 2017 Tampereen keskustaan yhdessä NoHo Partnersin kanssa. Ravintola löysi nopeasti tiensä tamperelaisten sydämiin, ja se on äänestetty kaksi kertaa Tampereen parhaimmaksi olutravintolaksi.

- Brewhouse on todistanut toimivuutensa, ja siitä vaahtosikin idea avata samankaltaisella reseptiikalla varustettu olutravintola yhdessä myös Helsinkiin. Vaikka alalla eletään haastavia aikoja, luotamme ravintolan vetovoimaan. Vastaavantyyppistä rennon tyylikästä olutravintolaa näin keskeiseltä paikalta saa hakea, kertoo Pyynikin Brewing Companyn perustaja Tuomas Pere.

Osoitteessa Eteläesplanadi 14 sijaitseva Pyynikin Taproom Helsinki on avoinna tiistaista lauantaihin. Asiakaspaikkoja on liki sata. Hanasta löytyy 20 olutlaatua, ja Pyynikin oluiden lisäksi ravintola tulee tarjoamaan panimon tislaamon tuotteita sekä erikoiseriä, joita saa ainoastaan Pyynikin Taproomista sekä Pyynikin Brewhousesta Tampereelta.

- Erikoiserien lisäksi muutama toivottu ja käsistä viety tuote tekee paluun. Pyynikin Taproom on helppo ja keskeinen paikka, jonne piipahtaa vaikkapa etätyöpäivän jälkeen perinteisille afterworkeille nauttimaan laatuoluista ja rehdin ronskista ruoasta. Meiltä tulee paljon uutuustuotteita, jotka julkaistaan Pyynikin Taproomissa samaan aikaan kuin Tampereella, kuvailee Pere.

Intohimo olueen ja rohkeaan ruokaan näkyy ja maistuu Taproomin ruokalistassa. Tarjolle tulee laadukasta pubiruokaa niin pieneen kuin isompaankin nälkään, aina oluen kyljessä nautittavista tapaksista runsaisiin annoksiin, joiden raaka-aineissa suositaan kotimaisia pientuottajia, unohtamatta makuja myös maailmalta.

Pyynikin Brewing Companyn eli alun perin Pyynikin käsityöläispanimona tunnetun panimon vuosi on ollut menestyksekäs. Maaliskuussa panimo pääsi Financial Timesin FT-1000-listalle Euroopan nopeimmin kasvavana panimo- ja juomayhtiönä. Loppukesästä Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonnan Arvostetuimmat brändit 2020 -tutkimuksen mukaan tamperelaispanimo on Suomen arvostetuin olutbrändi.

Tuomas Pere, Pyynikin Brewing Companyn perustaja
puh. +358 44 769 9137, tuomas.pere@pyynikin.com

Kuvat

Pyynikin Taproomiin tulee 20 hanatuotetta. Kuva: Ronja Honko
Lataa
Pyynikin Brewhouse on valittu vuosina 2019 ja 2020 Tampereen parhaimmaksi olutravintolaksi Tamperelainen-lehden äänestyksessä.
Lataa
Pyynikin Brewing Companyn Mosaic Lager palkittiin vuonna 2017 World Beer Awards -kilpailussa maailman parhaana Seasonal Lagerina.
Lataa
Citra Lager on yksi Pyynikin Brewing Companyn suosituimmista oluista.
Logo: Pyynikin Taproom Helsinki

Pyynikin Taproom
Eteläesplanadi 14
00130 Helsinki

Pyynikin Brewing Company aloitti toimintansa Pyynikin käsityöläispanimona Tampereella vuonna 2013. Panimon valikoimaan kuuluu oluiden ohella siidereitä, lonkeroita, virvoitusjuomia ja tisleitä. Tuotantokapasiteetti on vuonna 2020 noin kolme miljoonaa litraa vuodessa. Panimoyhtiöllä on yli 8 000 osakasta ja se työllistää noin 50 alan ammattilaista. Pyynikin Brewing Company aloitti vuonna 2017 vientitoiminnan. Vienti kattaa lähes 10 prosenttia tuotannosta. Pyynikin oluita voi ostaa noin 2300 myymälästä 12 Euroopan maasta.

Pyynikin Brewing Company avasi suositun Pyynikin Brewhouse -ravintolan Tampereelle vuonna 2017 yhdessä NoHo Partnersin kanssa. Yhteistyökumppanit avaavat Pyynikin Taproom Helsinki -olutravintolan Eteläesplanadille loppuvuodesta 2020.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi