Suomen asumisoikeusyhteisöt -yhdistys perustettu - Yhdistys edistää asumisoikeusasumista yhteistyöllä ja tietoa jakamalla

Seitsemän suurta asumisoikeusasuntoja omistavaa yhteisöä on perustanut yhdistyksen edistämään asumisoikeusasumista monin keinoin. Tavoitteena on muun muassa lisätä omistajayhteisöjen ja asukkaiden välistä yhteistyötä, tuottaa ajantasaista tietoa sekä ylläpitää yhteyksiä niin julkisen vallan kuin yksityisen sektorin toimijoiden kanssa.

- Asumisoikeusasuntoja omistavilta yhteisöiltä on puuttunut yhteinen edunvalvontaelin, joka voisi edustaa alan toimijoita kaikissa niissä tilanteissa, joissa pitää saada jaettua asiallista tietoa asumisoikeusasumisesta, toteaa Suomen Asumisoikeus Oy:n toimitusjohtaja Marko Pyykkönen, joka valittiin tiistaisessa perustamiskokouksessa yhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi.

Yhdistys korostaa yhteistyön merkitystä kaikkien tahojen kanssa jotta asumisoikeusasuntojen ylläpitoon, tuotantoon ja kysyntään liittyviä asioita pystytään edistämään. Näihin asioihin liittyvät olennaisesti muun muassa julkishallinnon toimijat, yhteiskunnallisesta päätöksenteosta vastaavat tahot sekä rahoittajat.

- Haluamme nostaa esiin myös asukkaiden ja omistajayhteisöjen yhteistyön merkityksen ja saada aikaan asiallista keskustelua järjestelmän kehittämiseksi, toteaa Pyykkönen.

Tavoitteiden saavuttamiseksi yhdistys tulee järjestämään jäsenilleen ja sidosryhmien edustajille kokouksia ja neuvottelutilaisuuksia sekä laatii tarvittaessa alaa koskevia tutkimuksia, tilastointeja ja selvityksiä. Lisäksi tavoitteena on harjoittaa koulutus-, julkaisu- ja tiedotustoimintaa. Yhdistyksen jäseneksi voidaan hyväksyä asumisoikeusasunnoista annetun lain mukainen asumisoikeustalon omistava yhteisö tai säätiö.

Suomen asumisoikeusyhteisöt -yhdistyksen perustamisasiakirjan allekirjoittivat 26.5.2009 seuraavat yhteisöt:
Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
Avain Asumisoikeus Oy
Senioriasumisoikeus Oy
Suomen Asumisoikeus Oy
TA-Asumisoikeus Oy
Varsinais-Suomen Asumisoikeus Oy
YH-Asumisoikeus Länsi Oy

Lisätietoja:
Suomen asumisoikeusyhteisöt -yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja
tj. Marko Pyykkönen, Suomen Asumisoikeus Oy, gsm. 0400 426 666
Suomen asumisoikeusyhteisöt -yhdistyksen hallituksen varapuheenjohtaja
tj. Panu Kärnä, TA-Asumisoikeusasunnot Oy, gsm. 040 541 68 39

Asokodit
Leankatu 3

020 161 2280https://www.asuntosaatio.fi/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Asokodit

TUTKIMUKSEN MUKAAN ASUKKAAT SUOSITTELEVAT ASOKOTIA13.6.2016 14:54:39 EEST | Tiedote

Asokotien teettämässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa kävi ilmi, että asukkaat voivat suositella asokotia tuttavilleen. Asunnon sijainti ja alueen palvelut ovat merkitys on suurin asumisessa. Tutkimuksessa selvitettiin asumisoikeusasiakkaiden tyytyväisyyttä asuntoihin ja palveluihin, sekä kartoitettiin kehityskohteita. Tutkimukseen vastasi yhteensä 1 006 Asokotien asukasta. Tutkimus tehtiin toukokuussa 2016 ja käytännön toteutuksesta vastasi Innolink Research Oy. Suuret kiitokset kaikille vastaajille!