Suomen Ekonomeilta lahjoitus Itä-Suomen yliopistolle

Suomen Ekonomit lahjoittaa perjantaina Itä-Suomen yliopiston kauppatieteelliselle koulutukselle ja tutkimukselle 25 000 euroa. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, joka jaetaan kymmenelle yliopistolle suhteutettuna kauppatieteen alan maisteritutkintojen määrään.

”Suomen Ekonomit auttaa ekonomeja uralla eteenpäin ja tukee jos vastaan tulee vaikeuksia. Parhaat eväät menestykseen tulevat kuitenkin laadukkaasta koulutuksesta, siksi haluamme tukea kauppatieteiden opetusta Suomessa. Haluamme myös kannustaa kauppatieteellisiä yksiköitä tieteenalaa vahvistavaan yhteistyöhön. Vahvoista kauppatieteistä hyötyy koko Suomen talous”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo.

”Kauppatieteissä tekemämme yhteistyö Suomen Ekonomien kanssa on ollut tärkeää vuosien ajan ja se on kehittynyt yhä hedelmällisemmäksi. Molemmat näkevät kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen tärkeänä koko yhteiskunnalle. Erityisesti koulutuksen kehittämisessä jaamme Suomen Ekonomien kanssa yhteisiä tavoitteita, ja olemme työskennelleet pitkään koulutuksen laadun parantamiseksi. ”, toteaa Itä-Suomen yliopiston yhteiskunta- ja kauppatieteiden tiedekunnan varadekaani Matti Turtiainen.

Suomen Ekonomit tekee tiivistä yhteistyötä kauppatieteellisten yksiköiden kanssa monella tasolla. Elokuussa Ekonomit julkaisi myös teettämänsä selvityksen kauppatieteiden tilasta.

"Tulokset kertovat niin tutkimuksen kuin koulutuksenkin huomattavasta positiivisesta kehityksestä viime vuosien aikana. Saimme selvityksen myötä tietoa uusistakin mahdollisuuksista viedä kauppatieteitä Suomessa eteenpäin", Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari sanoo.

Timo Saranpää, puheenjohtaja, Suomen Ekonomit, puh. 050 523 6005

Suomen Ekonomien teettämä Kauppatieteiden suunta Suomessa -selvitys julkaistiin 22.8.2017. Selvitys on ladattavissa osoitteesta: http://bit.ly/2wHbqyx

Timo Saranpää, puheenjohtaja, Suomen Ekonomit, puh. 050 523 6005

Suomen Ekonomit on kauppatieteellisen yliopistotutkinnon suorittaneiden sekä alan opiskelijoiden, kyltereiden, palvelu- ja etujärjestö. Yli 52 000 jäsenellään se on Akavan neljänneksi suurin jäsenjärjestö. Suomen Ekonomit on kylterin ja ekonomin paras urakumppani, joka edistää jäsentensä osaamista, hyvinvointia ja menestystä työelämässä sekä ekonomikoulutuksen arvostusta. Suomen Ekonomit on mukana neuvottelemassa työehtosopimuksista ja työelämäkysymyksistä osana Akavaa ja akavalaisia neuvottelujärjestöjä. Suomen Ekonomien teemana vuonna 2017 on Ytimessä osaaminen.

Suomen Ekonomeilta lahjoitus juhlavuottaan viettävälle Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle27.10.2017 14:05Tiedote

Suomen Ekonomit ojentaa 50 000 euron lahjoituksensa Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle Yliopistopäivillä, joita tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan viettävä kauppakorkeakoulu isännöi. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, jolla liitto haluaa osaltaan varmistaa kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen korkean laadun.

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä12.10.2017 11:54Tiedote

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä Suomen Ekonomien toiminnanjohtajana. Syynä ovat liiton toimintaan ja sen kehittämiseen liittyvät näkemyserot hallituksen kanssa. "Liittomme toimintaa on kyetty Hanna-Leenan aikana viemään eteenpäin. Kiitämme häntä näistä vuosista”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo. ”Olen iloinen, että olen saanut olla mukana kehittämässä ekonomien toimintaa liiton upean henkilöstön kanssa. Toivon järjestölle menestyksekkäitä vuosia”, Hanna-Leena Hemming sanoo. Liitto käynnistää uuden toiminnanjohtajan etsimisen välittömästi. Lisätietoja:Timo Saranpää, puheenjohtaja, puh. 050 523 6005Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048