Suomen Ekonomeilta lahjoitus Oulun yliopistolle

Suomen Ekonomit lahjoittaa tiistaina Oulun yliopiston kauppatieteelliselle koulutukselle ja tutkimukselle 40 000 euroa. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, joka jaetaan kymmenelle yliopistolle suhteutettuna kauppatieteen alan maisteritutkintojen määrään.

”Suomen Ekonomit tarjoaa jäsenilleen monipuolista tukea työuran eri vaiheissa. Ekonomin työuran perustana on laadukas sekä kansainvälisesti kilpailukykyinen koulutus ja osaaminen. Haluamme tukea ja kehittää kauppatieteiden opetusta ja tutkimusta Suomessa. Kannustamme kaikkia kauppatieteellisiä yksiköitä tieteenalaa vahvistavaan yhteistyöhön, sillä osaavista ekonomeista hyötyy koko Suomen talous”, sanoo Suomen Ekonomien varapuheenjohtaja Juuso Heinilä.

”Suomen Ekonomit on ollut Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun tärkeä yhteistyökumppani koko historiamme ajan. Kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen korkea laatu sekä yhteiskunnallinen relevanssi ovat keskeisiä yhteisiä tavoitteitamme. Suomen Ekonomit on merkittävästi tukenut opiskelijoitamme ja heidän järjestöänsä, Finanssi ry:tä. Tavoitteenamme on edistää alan kehitystä yhdessä myös tulevaisuudessa”, toteaa Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Mikko Puhakka.

Suomen Ekonomit tekee tiivistä yhteistyötä kauppatieteellisten yksiköiden kanssa monella tasolla. Se kannustaa kauppatieteitä laajenevaan yritysyhteistyöhön.

"Innokkaimmin yritysyhteistyötä kaipaavat maisterivaiheen opiskelijat. He ymmärtävät, miten tärkeää on rakentaa siltoja teorian ja käytännön liike-elämän välille", Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari sanoo."

Juuso Heinilä, Suomen Ekonomien varapuheenjohtaja, puh. 040 539 6898

Juuso Heinilä, Suomen Ekonomien varapuheenjohtaja, puh. 040 539 6898

Suomen Ekonomit on kauppatieteellisen yliopistotutkinnon suorittaneiden sekä alan opiskelijoiden, kyltereiden, palvelu- ja etujärjestö. Yli 52 000 jäsenellään se on Akavan neljänneksi suurin jäsenjärjestö.

Suomen Ekonomit on kylterin ja ekonomin paras urakumppani, joka edistää jäsentensä osaamista, hyvinvointia ja menestystä työelämässä sekä ekonomikoulutuksen arvostusta. Suomen Ekonomit on mukana neuvottelemassa työehtosopimuksista ja työelämäkysymyksistä osana Akavaa ja akavalaisia neuvottelujärjestöjä. Suomen Ekonomien teemana vuonna 2017 on Ytimessä osaaminen.

Suomen Ekonomeilta lahjoitus juhlavuottaan viettävälle Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle27.10.2017 14:05Tiedote

Suomen Ekonomit ojentaa 50 000 euron lahjoituksensa Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle Yliopistopäivillä, joita tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan viettävä kauppakorkeakoulu isännöi. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, jolla liitto haluaa osaltaan varmistaa kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen korkean laadun.

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä12.10.2017 11:54Tiedote

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä Suomen Ekonomien toiminnanjohtajana. Syynä ovat liiton toimintaan ja sen kehittämiseen liittyvät näkemyserot hallituksen kanssa. "Liittomme toimintaa on kyetty Hanna-Leenan aikana viemään eteenpäin. Kiitämme häntä näistä vuosista”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo. ”Olen iloinen, että olen saanut olla mukana kehittämässä ekonomien toimintaa liiton upean henkilöstön kanssa. Toivon järjestölle menestyksekkäitä vuosia”, Hanna-Leena Hemming sanoo. Liitto käynnistää uuden toiminnanjohtajan etsimisen välittömästi. Lisätietoja:Timo Saranpää, puheenjohtaja, puh. 050 523 6005Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048