Suomen Ekonomeilta lahjoitus Turun yliopistolle

Suomen Ekonomit ojentaa 70 000 euron lahjoituksensa Turun yliopistolle tänään keskiviikkona. Keväällä kymmenelle yliopistolle myönnetty, yhteensä puolen miljoonan euron suuruinen lahjoitus on kohdennettu kauppatieteelliselle koulutukselle ja tutkimukselle, joiden korkea laatu on liiton keskeinen strateginen tavoite.

Liitto toivoo, että lahjoitus tukee kauppatieteellisen koulutuksen jatkuvaa sisällöllistä kehittämistä sekä vie eteenpäin opiskelijoiden joustavia opiskelumahdollisuuksia. ”Haluamme myös kannustaa kauppatieteellisiä yksiköitä tieteenalaa vahvistavaan yhteistyöhön, josta yhtenä loistavana esimerkkinä jo on lokakuussa käynnistynyt digitaalisen liiketoimintaosaamisen opintokokonaisuus”, toteaa Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää.

Suomen Ekonomit arvostaa Turun kauppakorkeakoulun panostusta korkeatasoiseen tutkimukseen sekä koulutuksen työelämärelevanssia. ”Liike-elämän ja opintojen välisestä yhteistyöstä halutaan yhä saumattomampaa ja tiiviimpää, joten on hyvä, kun tähän panostetaan”, kiittelee Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari. "Innokkaimmin yritysyhteistyötä kaipaavat maisterivaiheen opiskelijat, jotka ymmärtävät teorian ja käytännön liike-elämän yhteen sitomisen tärkeyden", Parkkari lisää.

Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund on lahjoituksesta paitsi erittäin kiitollinen myös innoissaan. ”Lahjoitus tukee merkittävällä tavalla uusien avausten tekemistä koulun strategian mukaisesti. Tällaisia avauksia ovat esim. opetustilojen uudistaminen monimuoto-opetuksen tarpeisiin, opiskelijoiden start-up –toiminnan tukeminen sekä uuden Business Disruption Research –laboratorion lanseeraus”, Granlund kertoo.

Elinkeinoelämäyhteistyö on Turun kauppakorkeakoulussa kehittämisen ytimessä. Viimeisen kahden vuoden aikana onkin jo otettu huima loikka, mistä on osoituksena lähes kymmenen kansainvälistä opiskelijapalkintoa. Näissä kaikissa on kytkös yritysten kanssa tehtävään innovaatiotoimintaan tai tarkoituksena perustaa oma yritys.

Suomen Ekonomit vieraili lahjoituksen merkeissä Turun yliopiston kauppakorkeakoulun Porin yksikössä maanantaina 6.11. ja Turun yksikössä keskiviikkona 8.11.

Timo Saranpää, puheenjohtaja, puh. 050 523 6005
Mika Parkkari, koulutuspolitiikan asiantuntija, puh. 0400 802 145

Suomen Ekonomeilta lahjoitus juhlavuottaan viettävälle Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle27.10.2017 14:05Tiedote

Suomen Ekonomit ojentaa 50 000 euron lahjoituksensa Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoululle Yliopistopäivillä, joita tänä vuonna 50-vuotisjuhliaan viettävä kauppakorkeakoulu isännöi. Lahjoitus on osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, jolla liitto haluaa osaltaan varmistaa kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen korkean laadun.

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä12.10.2017 11:54Tiedote

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä Suomen Ekonomien toiminnanjohtajana. Syynä ovat liiton toimintaan ja sen kehittämiseen liittyvät näkemyserot hallituksen kanssa. "Liittomme toimintaa on kyetty Hanna-Leenan aikana viemään eteenpäin. Kiitämme häntä näistä vuosista”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo. ”Olen iloinen, että olen saanut olla mukana kehittämässä ekonomien toimintaa liiton upean henkilöstön kanssa. Toivon järjestölle menestyksekkäitä vuosia”, Hanna-Leena Hemming sanoo. Liitto käynnistää uuden toiminnanjohtajan etsimisen välittömästi. Lisätietoja:Timo Saranpää, puheenjohtaja, puh. 050 523 6005Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048