Suomen Ekonomeilta lahjoitus Vaasan ja Tampereen yliopistoille

Suomen Ekonomit lahjoittaa tiistaina Vaasan yliopiston kauppatieteelliselle koulutukselle ja tutkimukselle 65 000 euroa ja Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoululle 30 000 euroa. Lahjoitukset ovat osa Ekonomien valtakunnallista puolen miljoonan euron panostusta, joka jaetaan kymmenelle yliopistolle suhteutettuna kauppatieteen alan maisteritutkintojen määrään.

”Suomen Ekonomit auttaa ekonomeja uralla eteenpäin ja tukee jos vastaan tulee vaikeuksia. Parhaat eväät menestykseen tulevat kuitenkin laadukkaasta koulutuksesta, siksi haluamme tukea kauppatieteiden opetusta Suomessa. Haluamme myös kannustaa kauppatieteellisiä yksiköitä tieteenalaa vahvistavaan yhteistyöhön. Vahvoista kauppatieteistä hyötyy koko Suomen talous”, Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää sanoo.

Suomen Ekonomit tekee tiivistä yhteistyötä kauppatieteellisten yksiköiden kanssa monella tasolla. Elokuussa Ekonomit julkaisi myös teettämänsä selvityksen kauppatieteiden tilasta.

"Tulokset kertovat niin tutkimuksen kuin koulutuksenkin huomattavasta positiivisesta kehityksestä viime vuosien aikana. Saimme selvityksen myötä tietoa uusistakin mahdollisuuksista viedä kauppatieteitä Suomessa eteenpäin", Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Suvi Eriksson sanoo.

Suomen Ekonomit kannustaa kauppatieteitä myös laajenevaan yritysyhteistyöhön.

”Laajenevaa yritysyhteistyötä haluavat erityisesti pian valmistuvat maisterit. He ymmärtävät, miten tärkeää on rakentaa siltoja teorian ja käytännön liike-elämän välille. Yhdeksi yhteistyön esimerkiksi käy Vaasan järjestömessujen yhteydessä ABB:n kanssa järjestetty case-kilpailu”, Suomen Ekonomien koulutuspolitiikan asiantuntija Mika Parkkari sanoo.

Timo Saranpää, puheenjohtaja, Suomen Ekonomit, p. 050 523 6005

Suomen Ekonomien teettämä Kauppatieteiden suunta Suomessa -selvitys julkaistiin 22.8.2017. Selvitys on ladattavissa osoitteesta: http://bit.ly/2wHbqyx

Timo Saranpää, puheenjohtaja, Suomen Ekonomit, p. 050 523 6005

Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming on jättänyt tehtävänsä12.10.2017 11:54Tiedote