Suomen Ekonomit tukee kauppatieteellistä koulutusta ja tutkimusta puolella miljoonalla eurolla

Suomen Ekonomit päätti liittokokouksessaan 20.5. lahjoittaa kauppatieteellistä koulutuksesta ja tutkimuksesta vastaaville yliopistoille 500 000 euroa. Summa jaetaan yliopistoille suhteutettuna suoritettujen kauppatieteen alan maisterintutkintojen määrään.

”Toivomme samalla antavamme esimerkin, joka kannustaa pitämään huolta tärkeimmästä pääomastamme, osaamisesta”, sanoo Suomen Ekonomien puheenjohtaja Timo Saranpää. Hän korostaa, että kauppatieteellisen koulutuksen ja tutkimuksen laatu on liitolle keskeinen strateginen tavoite.

Käytännössä 500 000 euron lahjoitus merkitsee vähintään miljoonaa euroa kauppatieteisiin, sillä käynnissä on yliopistojen varainhankintakierros, minkä aikana annetuille yksityisille lahjoituksille tulee myös valtion vastinraha.

”Ekonomit toivoo, että lahjoitus tukee alan kansallista yhteistyötä ja kauppatieteellisen koulutuksen jatkuvaa sisällöllistä kehittämistä sekä vie eteenpäin opiskelijoiden joustavia opiskelumahdollisuuksia. Lahjoituksen myötä sitoudumme myös jatkamaan tiivistä yhteistyötä Suomen Kauppakorkeakoulut ABS ry:n kanssa”, Suomen Ekonomien toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming painottaa.

Lahjoituksen myötä Suomen Ekonomit tulee syksyllä 2017 näkymään iloisissa lahjoitusmerkeissä niissä 10 yliopistossa, joissa on kauppatieteiden koulutusvastuu.

Puheenjohtaja Timo Saranpää, puh. 050 523 6005
Toiminnanjohtaja Hanna-Leena Hemming, puh. 050 511 3048