Fokus Media Finland

Suomen Elle 10 vuotta

Maailman suurin muotilehti vakiinnutti paikkansa Suomessa. ”Kymmenvuotias Elle on raikas ja sinnikäs, ja siinä on ripaus hullua rohkeutta”, toteaa vt. päätoimittaja Taina Risto.

ELLE / kansi

Muotilehti Elle täyttää toukokuussa 10 vuotta. Lehti juhlii merkkivuotta julkaisemalla 156-sivuisen jättinumeron, jossa on yli 50 sivua muotia.

”Muhkea juhlanumeromme kertoo, miten lehdellä menee: ilmassa on taas uskoa laatulehteen. Tämä on myös viestimme ja syntymäpäivälahja lukijoillemme”, sanoo lehden vs. päätoimittaja Taina Risto.

Taina Risto kuvailee Elle-naista uteliaaksi, moderniksi ja kansainvälisesti ajattelevaksi naiseksi, jolle muoti ja kosmetiikka ovat mutkattomia kiinnostuksen kohteita.

”Lukijaamme inspiroivat huippumuodin tuulahdukset ja se, miten ne sovelletaan suomalaisen naisen arki- ja juhlatyyliin. Sama koskee kauneusaiheita. Kansainvälisen lehtiperheen edustajana Suomen Ellellä on lukijoiden silmissä etulyöntiasema. Lehdellähän on sisarlehtiä peräti 46 maassa, joten muodissa olemme suunnannäyttäjä.”

Elle-naiselle tyyli on elämäntapa. Siksi myös sisustus, ruoka ja matkailu ovat lifestyleen erikoistuneen lehden ydinaiheita.

Entä mikä on muotilehden arvomaailma? Riston mukaan arvoja käsitellään tietoisesti lehden henkilöhaastatteluissa, ranskalaisen emolehden Ellen esikuvan mukaan. Niissä on paikkansa niin #metoo-kampanjalle ja muille tasa-arvokysymyksille kuin kipeille kasvutarinoille.

”Elle-nainen on avarakatseinen Suomi-kosmopoliitti. Hän ei juutu mustavalkoisiin keskusteluihin, eikä katso maailmaa väritetyin lasein. Elle-naisen maailmassa avaudutaan ja kapinoidaan, kun on kapinan aika, ja sitten jatketaan takki auki eteenpäin.”

Toukokuun numeron kansihaastattelussa malli-näyttelijä Mia Ehrnrooth kertoo tuoreesta äitiydestään ja yrittäjyydestään. Start up -sukkayritystä perustaessaan hän oppi sparraajiltaan, että menestyjät eivät välttämättä ole taitavimpia vaan niitä, jotka yrittävät sitkeimmin.

”Juuri tällaista ajattelua kaipaamme Suomeen lisää: raikkautta, sinnikkyyttä ja vähän hullua rohkeutta”, Taina Risto toteaa.

Lisätiedot:

Vt. päätoimittaja Taina Risto, Elle
www.elle.fi
taina.risto@fokusmedia.fi

ELLE / kansi

Fokus Media Finland
Hämeentie 153

Fokus Media Finland Oy (www.fokusmedia.fi) on vuonna 2014 perustettu sisältö- ja mediatalo, joka on erikoistunut erikoislehtien- ja asiakaslehtien kustantamiseen sekä monikanavaisen sisältömarkkinoinnin suunnitteluun ja tuotantoon. Julkaisukanaviamme ovat niin printti, verkko kuin sosiaalinen media. Fokus Median kustantamat lehdet ovat Antiikki & Design, Auto Bild Suomi, Cosmopolitan, Elle, Fit, GEO, GTi-Magazine, Hifimaailma, Koti ja keittiö, Oma Aika, Pelit ja V8-Magazine. Verkkosivustojamme ovat mm. elle.fi, fit.fi, cosmopolitan.fi, geolehti.fi, kotijakeittio.fi, omaaikalehti.fi, overdrive.fi, autobild.fi, hifimaailma.fi, antiikkidesign.fi ja pelit.fi. Sisältömarkkinoinnin asiakkaihimme kuuluvat mm. Finnair Blue Wings, Orion, Outokumpu, Toyota ja Varma. Yhtiö on toimivan johdon omistama.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fokus Media Finland